نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی

در حال حاضر به دو صورت می توانید در ازای کسر خدمت، پروژه انجام دهید. اگر شما جزء دانشجویان نخبه و استعداد های برتر به حساب می آیید به شما تبریک می گوییم چرا که تنها با داشتن مدرک کارشناسی و مراجعه به سازمان های ذیربط که در ادامه توضیح داده می‌شود، می‌توانید از این قانون به راحتی استفاده کنید و بعد از انجام پژوهش در بخش معرفی شده، تنها یک دوره کوتاه آموزشی را طی کنید. موضوعی که حول آن باید پژوهش انجام دهید نیز کمی متفاوت است و باید در موضوعات و مسائل کشوری و لشکری پروژه انجام دهید.

و اما اگر شامل طرح بالا نمی شوید، تنها با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می توانید از این طرح استفاده کنید. مشمولان کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر می توانند پروژه های مورد تائید بنیاد نخبگان نیرو های مسلح را انجام داده و از مزایای این طرح استفاده کنند. شما باید حول موضوعات و مسائل کشوری و لشکری پروژه تهیه کنید. این پروژها گاهی پروژه های ترجمه تخصصی می باشد.(۱)

نحوه گرفتن پروژه

ابتدا مدارک و رزومه و مدرک مربوط به عضویت شما در بنیاد ملی نخبگان را تهیه کنید. حال با مراجعه به بنیاد نخبگان نیرو های مسلح، به سازمان مربوط به حوزه کاریتان معرفی می شوید. حتما در نظر داشته باشید که از همان ابتدا در مورد نحوه انجام پروژه و مدت زمان آن و مقدار کسری خدمت به توافق برسید.

حال باید به سازمان های مورد تائید بنیاد نخبگان مراجعه کنید و شرایطشان را به دقت بررسی کنید. شما مخیرید به هر سازمانی که مایل باشید، مراجعه کنید. پس در انتخاب سازمانتان دقت به خرج دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

شاید برایتان این سوال بوجود آمده باشد که بهتر است چه پروژه ای تدوین شود؟

معمولا پیشنهاد میشود که شما چند تا پروژه ای که کمتر از ۹ ماه کسر خدمت دارد، بردارید. چون روند اداری که برای تدوین و دفاع از پروژه های بالای ۹ ماه باید داشته باشید خیلی طولانی تر و سخت تر است. در نهایت برای دفاع از پروژه های سنگین و عملیاتی باید در دو مرحله این کار را انجام دهید. اولین مرحله با حضور نماینده و استاد طرح مربوطه در همان ارگان انجام می شود و دیگری در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح صورت می گیرد. سپس طرح شما برای ارزیابی مجدد به یک سازمان ثانویه ارسال می شود و بعد از چند ماه که نظرشان را به بنیاد اعلام کردند، اگر میزان کسر خدمت اعلام شده کمتر از میزانی باشد که گفته شده است، باید در کمیسیون از آن دفاع کنید سپس میزان کسری خدمت تصویب می شود.

اما پروژه های کوچک تر روند آسان تری دارند. شما با نامه کسر خدمت خود به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کرده و یکبار بدون نیاز به حضور نماینده مربوطه از طرح خود دفاع می کنید. سپس در کمیسیون خودشان مقداری از زمان کسر خدمت را تصویب می کنند.

یادتان باشد اگر شما تصمیم گرفته اید چند پروژه کوچکتر را انجام دهید، نباید نامه را بنیاد نخبگان نیرو های مسلح ببرید. چون جلسه داوری کمیسیون یک و فقط یکبار برای هر فرد تشکیل می شود. معمولا هم یک مقداری از میزان زمان کسر خدمت پیشنهادی کسر و ما بقی مورد قبول واقع می شود.

شاید بپرسید که آیا می توانید در موضوعی خارج از رشته تحصیلی تان پژوهش انجام دهید؟ بله می توانید. اگر قابلیت انجام آن را دارید به طور حتم می توانید.

گاهی اوقات روند انجام پروژه ممکن است توسط خود فرد یا مثلا دانشگاه مربوطه یا … ادامه پیدا نکند. در این حال اگر خود فرد باعث ادامه نیافتن پژوهش شده باشد، تمام امتیازاتش را از می دهد ولی اگر عامل دیگری باعث این کار شده باشد با پیگیری و ارزش گذاری روی کارش به او امتیازی تعلق خواهد گرفت. یک سری از قوانین رو می توانید در اینجا مطالعه کنید.

در تمام زمینه‌های مختلفی که این پروژه‌ها دارند اگر نیاز به ترجمه مقاله و ترجمه تخصصی داشتید سایت ترجمه تخصصی ترجمیک همراه شما خواهد بود. برای مشاهده قیمت ترجمه به صفحه مربوطه مراجعه نمایید و در صورت وجود هرگونه ابهام با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.