اهمیت آزمون تافل

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) بخش مهمی از فرآیند پذیرش در دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی/بین المللی می باشد. دانشگاه ها و کالج های کشور امریکا و کانادا و بخشی از اروپا، عموما آزمون تافل را بعنوان یکی از فاکتورهای مورد نیاز برای پذیرش درخواست دانشجویان جهت تحصیل تقاضا می کنند و توسط آن توانایی دانشجو در برقراری ارتباط موثر را مورد سنجش قرار می‌دهند.
تافل، مورد قبول ترین آزمون سنجش زبان انگلیسی در سطح دنیا می باشد. این آزمون در بیش از ۸۵۰۰ موسسه، دانشگاه و آژانس در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا مورد قبول است. در طی چندین سال گذشته، سفارت های کشورهای انگلیسی زبان نیز شروع به دریافت آزمون زبان بعنوان یکی از موارد مهم برای درخواست ویزای کشورهایشان کرده اند.
اکیدا پیشنهاد می شود دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، خود را برای مهارت های مختلف آزمون تافل آماده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به شرکت در این آزمون کنند. نتیجه کسب شده در آزمون تافل به مدت دو سال معتبر بوده و زمان کافی برای دانشجویان جهت ارسال درخواست تحصیل خود به دانشگاه های خارج از کشور فراهم می کند؛ دردست داشتن نمره این آزمون به دانشجو این امکان را می دهد تا با خیال آسوده به دنبال مهلت ثبت نام گشته و سطح بالایی از اعتماد به نفس را در هنگام ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه دارا باشد.
هر دانشگاه یا کالج، بر طبق سیاست های وضع شده داخلی خود، کشور و رشته مورد نظر، حداقلی از نمره تافل را مورد پذیرش قرار می دهد. آزمون تافل به ۴ بخش تقسیم می شود که در هر کدام از آنها یکی از مهارت های زبان مورد سنجش قرار می گیرد؛ ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ. نمره آزمون تافل اینترنتی که در سال های اخیر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. از ۱۲۰ نمره محاسبه شده و حداقل نمره مورد پذیرش دانشگاه ها عمدتا ۸۰ می باشد.
بیش از ۴۵۰۰ مرکز برگزاری آزمون تافل در ۱۶۵ کشور دنیا وجود دارد. در ایران نیز این مراکز وجود دارد، بنابراین نیاز به سفر به سایر کشورها برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.
یکی از مزایای آزمون تافل این است که شما می توانید براحتی و از طریق جستجوی آنلاین، منابع آن را به دست آورید. این منابع بطور رسمی هر ساله آپدیت شده و با استفاده از نمونه این تست ها، می توانید مهارت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. علاوه بر این، مراکزی در تهران و شهرستان ها وجود دارند که با برگزاری کلاس ها و آزمون های شبیه سازی شده با آزمون اصلی، نقاط ضعف و قوت شما را گوشزد کرده و بنابراین شما را برای شرکت در آزمون اصلی آماده می کنند.
آزمون تافل کاملا آکادمیک بوده و مهارت هایی که در کلاس های زبان به صورت رسمی در سطوح مختلف آموزش دیده اید را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین، می بایست مانند هرکدام از آزمون هایی که در طول دوران تحصیل خود با آنها مواجه بوده اید عمل کرده و به طور کامل آماده شرکت در این امتحان مهم و سرنوشت ساز شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.