کنفرانس های بین المللی و تاثیر آن در اپلای

همانطور که می دانید، یکی از راه های افزایش شانس پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برتر در خارج از کشور، بهبود رزومه تحصیلی و قوی تر کردن آن است تا بتوان هرچه بهتر با رقبای خود برای دریافت پاسخ مثبت از دانشگاه و یا موسسه مورد نظر به رقابت پرداخت. عوامل بسیاری در بهبود و افزایش سطح رزومه شما وجود دارد که یکی از آن ها، شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی در رشته و شاخه مورد نظر علمی شما می باشد. شرکت در کنفرانس های بین المللی مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد. در این مقاله سعی در برشمردن تعدادی از این مزایا برای شما را داریم.

با افزایش نرخ جمعیت افراد تحصیل کرده در دنیا، درخواست برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور علی الخصوص برای گذراندن دوره های آموزش عالی (ارشد، دکتری و بالاتر)، رو به افزایش است. از طرفی، درصد زیادی از این افراد برای تحصیل در دانشگاه هایی که ارائه دهنده بورس و یا تحصیلات رایگان هستند اقدام می کنند. بنابراین، با ایجاد فضایی رقابتی، احتمال پذیرفته شدن درخواست کسانی که مقالات و دستاوردهای علمی بیشتری نسبت به سایرین دارند بالاتر است. شرکت در کنفرانس های بین المللی نیز شما را قادر می کند تا یافته ها و پژوهش های خود را در محافل گوناگون معتبر ارائه داده و ضمن آشنایی با سایر پژوهش ها و افراد فعال در حوزه علمی شما از سراسر دنیا، شانس انتشار یافته های خود در مجلات معتبر را با کمترین هزینه و زمان بالا ببرید. این محافل علمی، نشان دهنده فعالیت های علمی شما در رشته و تخصصی است که در آن تحصیل کرده و قصد ادامه روند تحصیلی را دارید.

علاوه بر این شرکت در کنفرانس های مختلف بین المللی، انتخاب مجلات برای انتشار مقالات شما را آسان تر کرده و سنجش اعتبار مقالات برای شما سریعتر می شود. به این ترتیب، با اطمینان بیشتری مقاله خود را برای چاپ در مجلات وابسته به کنفرانس ها ارائه کرده و از دام مجلاتی که با نام و رتبه جعلی و ساختگی در سطح جهان فعالیت می کنند در امان خواهید بود. به بیان دیگر، کنفرانس های بین المللی می تواند برای دانشجویانی که در ابتدای کار انتشار مقالات هستند، سکوی پرتابی باشد که علاوه بر تجربه فضای علمی، اعتبار مقالات خود را نیز افزایش دهند.

ارائه مقاله به کنفرانس های بین المللی باعث افزایش تعامل و روابط شما با صاحب نظران و نخبگان فعال در رشته مورد نظر شما شده و بنابراین دانش و آگاهی شما را به شاخه و رشته فعالیتتان بهبود می بخشد. بعلاوه، افزایش تعامل با اساتید و چهره های برتر دانشگاهی رشته شما در این کنفرانس ها می تواند منجر به بالاتر رفتن شانس شما برای ایجاد روابط با اساتید دانشگاه های معتبر شده و بنابراین به روند درخواست پذیرش شما کمک کند. همچنین، هنگامی که شما در معرض ایده های نوین و سایر فعالیت های علمی قرار بگیرید، علاوه بر شناسایی ظرفیت های تحقیقاتی در سایر مناطق دنیا، امکان بهبود کیفیت پروپوزال ها و ایده های پژوهشی خود با استفاده از نظرات سایر محققین و افراد فعال در حوزه تخصصی خود را نیز خواهید داشت.

ترجمیک در طی کردن این مسیر همراه شماست.

 

یک دیدگاه در «کنفرانس های بین المللی و تاثیر آن در اپلای»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.