پاورقی در ورد

پاورقی در ورد (WORD) – پاورقی چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در حال تایپ متنی در ورد باشید و این متن اصطلاحات و کلمات لاتین یا تخصصی زیادی داشته باشد. از قضا مخاطبان متن شما نیز متخصص نیستند و ممکن است در مطالعه مطلب دچار مشکل شوند.

در چنین مواقعی، درج پاورقی کار را آسان می‌کند و مطلب شما را گویاتر و ساده‌تر می‌کند. کافیست هرگاه مخاطب به واژه یا اصطلاحی جدید برخورد کرد، به پاورقی مراجعه کند، مفهوم را دریابد و به مطالعه مطلب ادامه دهد.

در این مطلب، خواهیم دید که پاورقی چیست و با تکنیک‌های اضافه کردن پاورقی در ورد نیز آشنا می‌شویم. اگر تولید محتوای متنی حرفه شماست، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط:

چگونه در ورد کلیدهای میانبر دل‌خواهمان را بسازیم؟

پاورقی چیست؟ پانوشت چیست؟

پاورقی (فوت نوت یا footnote) در واقع شکل خاصی از نقل قول یا بیان توضیحات اضافه در یک متن است. خواننده از طریق اعداد یا نشانه‌هایی که در متن قرار می‌گیرد به این توضیحات می‌رسد. پاورقی معمولاً در پایین هر صفحه و به صورت جدا از متن اصلی درج می‌شود. این توضیحات هم‌چنین می‌توانند در انتهای یک متن قرار بگیرند که در واقع همان پانوشت یا پی‌نوشت محسوب می‌شوند.

آموزش درج پاورقی در ورد

برای اضافه کردن پاورقی در ورد، موس را به طرف واژه موردنظرتان حرکت دهید و درست بعد از آن کلیک چپ کنید. سپس از قسمت نوار ابزار ورد، روی گزینه references کلیک کنید. این منو، شامل چند بخش مختلف است. در بخش Footnotes گزینه Insert Footnotes را انتخاب کنید.

درج پاورقی در ورد

با انتخاب این گزینه، در انتهای صفحه یک فضای خالی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید توضیحات موردنظرتان را در این قسمت اضافه کنید.

کلید میانبر برای اضافه کردن پاورقی به ورد

خوشبختانه این قابلیت ورد نیز مانند بسیاری از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار، کلید میانبر دارد. پس اگر زمان کافی نداشتید و قصد درج سریع پاورقی را داشتید، از کلید میانبر Alt+Ctrl+F استفاده کنید.

حذف پاورقی از ورد

برای حذف پاورقی‌های درج‌شده در محیط ورد، کافیست روی عدد یا نشانه‌ای که برای درج پاورقی به بالای کلمات اضافه کرده‌اید، کلیک کنید و delete را بزنید. پاورقی حذف خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب، با تکنیک اضافه کردن پاورقی به ورد آشنا شدیم و دیدیم که تنها با چند کلیک ساده، می‌توانیم نوشته‌هایمان را گویاتر و قابل‌فهم‌تر کنیم. برای آموزش بیشتر در زمینه ورد و سایر نرم‌افزارها وبلاگ ترجمیک را دنبال کنید.

استخدام مترجم یکی از سیاست‌های همیشگی ترجمیک است. نیروهای استخدام‌شده، به صورت دورکاری مشغول به کار خواهد شد. اگر شما هم به این حرفه علاقه دارید، با کلیک روی لینک رنگی رزومه خود را ارسال کنید.

یک دیدگاه در «پاورقی در ورد (WORD) – پاورقی چیست؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.