کتاب های مهم تافل

منابع تافل TOEFL iBT در سال ۲۰۱۹

آزمون تافل، آزمون مهم و تاثیر گذاری است که افراد برای تحصیل و پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور باید حتما در آن شرکت کنند. شرط تحصیل در دانشگاه مربوطه به نمره کسب شده متقاضی و حداقل نمره پذیرش دانشگاه بستگی دارد. در مورد این که برای آزمون تافل خودمان بخوانیم بهتر است یا به کلاس برویم نظرات متفاوتی وجود دارد.

برخی افراد تسلط نسبی و خوبی در زبان انگلیسی دارند. این افراد می‌توانند با تهیه جزوات و پکیج‌های مربوط به منابع آزمون تافل به صورت خودخوان منابع را بخوانند. عده‌ای ترجیح می‌دهند در کلاس شرکت کنند تا هم نکات را یاد بگیرند و هم در حضور استاد اشکالات‌شان را رفع کنند.

برای آمادگی واقعی شرکت در آزمون TOEFL iBT باید نکاتی را بدانید و انجام دهید تا به کسب موفقیت در این زمینه برسید. قبل از شرکت در آزمون تافل باید انگلیسی خود را تقویت کنید، سپس در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. بعد از این که سطح شما معین شد باید کتاب‌های لازم را تهیه و برنامه صحیحی را برای مطالعه انتخاب کنید.

کارهایی که برای آمادگی آزمون تافل باید انجام دهید

برای آزمون تافل یک تاریخ خاص را انتخاب کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مورد نظر تاریخ آزمون‌ها را برای مراکز آزمون داخل ایران یا خارج از ایران انتخاب کنید. مشخص بودن تاریخ ثبت نام به مطالعه شما هدف می‌دهد. در ادامه لازم است شما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اما برای نوشتن برنامه باید اول سطح دانش زبان انگلیسی خود را مشخص کنید تا به بهترین شکل ممکن از زمان استفاده کنید. آزمون تعیین سطح به صورت زیر برگزار می‌شود.

آزمون تعیین سطح تافل

آزمون تعیین سطح تافل حدود ۷۵ دقیقه طول می‌کشد و مشخص می‌کند که سطح شما در زبان انگلیسی چطور است و چگونه باید برنامه ریزی کنید. سوالات را با دقت بخوانید و اصلا شانسی جواب ندهید. اگر جوابی را بلد نیستید بهتر است آن را سفید بگذارید. با توجه به این که سوالات تعیین سطح آزمون تافل دارای وزن هستند( یعنی سوالات مشکل‌تر، نمره بیشتری از سوالات آسان‌تر دارند). پس اگر سوال مشکلی را شانسی جواب دهید نتیجه تعیین سطح شما قابل اعتماد و صحیح نیست.

آزمون تعیین سطح از سه بخش تشکیل شده است. بخش  Reading به دو بخش تقسیم شده که هر بخش حداکثر ۲۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد. بخش Listening شامل ۵ متن شنیداری و سوالات مربوط به آن‌ها می‌شود که زمان پاسخگویی برای این بخش نیز ۲۰ دقیقه است. بخش گرامر که ۲۰ سوال گرامری را شامل می‌شود ۱۵ دقیقه نیاز به زمان پاسخگویی دارد. سوالات را حتما با دقت جواب دهید تا نتیجه نهایی درست و صحیح باشد.

آزمون تافل iBT بخش گرامر ندارد اما در عوض بخش Speaking و Writing دارد. توجه داشته باشید که این آزمون تعیین سطح فقط برای سنجش میزان دانش زبان انگلیسی شما انجام می‌شود و قرار نیست که آمادگی شما را برای آزمون تافل تعیین و تایید کند. البته برای آشنایی با سبک سوالات نیز بهتر است حتما در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

این آزمون به صورت آنلاین و آفلاین در سایت‌های مختلفی برگزار می‌شود و خیلی زود جواب تعیین سطح شما را مشخص می‌کند. بعد از انجام این مراحل، با توجه به نمره و سطحی که تعیین شده می‌توانید منابع آزمون تافل را انتخاب کنید.

کارهایی که برای آمادگی آزمون تافل نباید انجام دهید

آزمون تافل نیاز به برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد. هرگز بدون مشخص شدن تعیین سطح سراغ منابع نروید. حتی اگر به طور نسبی از سطح دانش زبانی خود آگاه هستید باز هم این آزمون را انجام دهید. اگر بدون برنامه معین، کتاب‌ها و نرم افزارهای زیادی را تهیه کنید وتک به تک تمرینات را حل کنید نه تنها زمان را از دست می‌دهید بلکه یادگیری و تمرین شما پایه و اساس دقیقی نخواهد داشت و نتیجه بخش نخواهد بود و روحیه شما را هم خراب می‌کند.

اشتباه دیگری که بسیاری به آن دچار می‌شوند انتخاب حجم زیادی از منابع است. این کار موجب سردرگمی و پرش ذهنی شما می‌شود. بسیاری از سایت‌ها تبلیغات زیادی در مورد آزمون تافل می‌کنند و داخل یک پکیج تمام منابع تافل را قرار می‌دهند.

بهتر است بدانید که همه منابع آزمون تافل به درد شما نمی‌خورد. شما فقط منابع و کتاب‌هایی را باید بخوانید که مناسب سطح دانش زبانی شما باشند و با استفاده از آن‌ها بتوانید سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در این راه می‌توانید نکات و تکنیک‌های زیادی را برای موفقیت در آزمون تافل یاد بگیرید.

ترجمیک با ارائه خدمات گسترده در زمینه ترجمه مقاله، ترجمه همزمان زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و… آماده خدمت رسانی به شما زبان آموزان گرامی است. با توجه به اهمیت آزمون تافل و آیلتس، خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس و تافل نیز در سایت ترجمیک وجود دارد. برای برخورداری از این خدمات لطفا به tarjomic.com مراجعه کنید.

2 دیدگاه در «منابع تافل TOEFL iBT در سال ۲۰۱۹»

  1. کمترین هزینه برای امتحان های بین المللی و پرداخت های انلاین
    با چندین سال سابقه
    پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت و پی پال و دیگر ارزهای دیجیتال
    سایت https://aryaexchange.com/pay/
    و پاسخگویی سریع
    ۰۹۱۰۶۷۲۹۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.