واژه نامه تخصصی ترجمیک

واژگان پایان‌نامه‌های شریف به ترجمیک اضافه شد

دیکشنری تخصصی ترجمیک به زبان‌های انگلیسی و فارسی و برخی زبان‌های دیگر، یکی از محصولات مهم و با کیفیت ترجمیک است. این دیکشنری به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد. مهمترین ویژگی این دیکشنری، این است که علاوه بر بهره‌گیری از معانی رایج و شناخته‌شده برای کلمات در دیکشنری‌های عمومی، به صورت روزآمد معانی تخصصی کلمات را در بر می‌گیرد و به طور خاص برای ترجمه متون تخصصی علمی و حقوقی قابل استفاده خواهد بود.


درباره واژه‌نامه تخصصی ترجمیک


در ادامه همین رویکرد، از مدتی پیش، تلاش برای اضافه کردن واژگان تخصصی پایان‌نامه‌های دانشگاه شریف به لیست واژه‌نامه ترجمیک اضافه شد. این مجموعه بسیار با ارزش حاوی نزدیک به ۲۲۰ هزار مدخل تخصصی در زمینه رشته‌های مهندسی است. ویژگی مهم این واژه‌نامه، معادل‌های فارسی روزآمد و واقعی مورد استفاده در متون تخصصی است که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف تهیه و درج شده است.

واژه‌های تخصصی متعددی مرتبط با رشته‌های مختلف مهندسی از قبیل مهندسی مواد، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و … در این واژه‌نامه گردآوری شده است. بنابراین مترجمان و دانشگاهیان برای ترجمه متون مهندسی، می‌توانند حداکثر استفاده را از این واژه‌نامه ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.