فرصت رشد فردی در قرنطینه – برای مترجمان

دوران قرنطینه‌ای که این روز‌ها همگان به دلیل شیوع کرونا به اجبار به آن تن داده‌ایم، درست شبیه داستان مردی است که هر شب که به خواب می‌رفت، دوباره در روز قبل بیدار می‌شد. این تکرار آزار‌دهنده و طاقت‌فرسا مرد را به سر حد جنون رساند تا در نهایت دریافت که تنها راه نجات او از این شرایط این است که با دید مثبتی به این مشکل نگاه کند و از آن روز تکراری به بهترین شکل ممکن استفاده نماید. او هر بار که در روز قبل بیدار می‌شد تلاش می‌نمود تا قدم سازنده‌ای برای زندگی خود بردارد و فرد موفق‌تری از خود بسازد تا در نهایت پیروز شد.

حال این نوبت شماست که این روز‌های تکراری که به بطالت می‌گذرند و می‌توانند سبب فرسایش روحی و روانی شما ‌شوند را به فرصتی برای بهبود زندگی خود تبدیل کنید. فعالیت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند فرد توانمند‌تر و موفق‌تری از شما در این دوران بسازند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مطالعه کتاب، انجام فعالیت‌های هنری و مهم‌تر از همه، آموزش از راه دور اشاره کرد.

شیوع کرونا و دوران قرنطینه سبب شده است که فضای مجازی نقش پر‌رنگ‌تری در زندگی افراد پیدا کند. شرایط استثنایی جهان امروز نشان می‌دهد که دیگر وقت آن رسیده است که از تکنولوژی به‌معنای واقعی‌اش بهره‌ ببرید. شما می‌توانید در این ایام به دور از دغدغه‌های کاری یا تحصیلی که در سایر اوقات وقت و ذهن شما را درگیر خود می‌کنند، به آموختن فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازید یا مواردی را که در آن ضعیف هستید، تقویت نمایید.

همان‌طور که گفته شد، دوران قرنطینه یک فرصت طلایی برای آموختن مهارت‌هایی است که می‌توانند به حرفه‌ یا تحصیل شما کمک کرده و مسیر جدیدی را پیش روی شما قرار دهند. زبان انگلیسی یکی از مهارت‌هایی است که نه تنها هر فردی در مراحل مختلف تحصیلی یا کاری خود به آن نیاز پیدا خواهد کرد، بلکه می‌تواند به حرفه شما تبدیل شده و منجر به کسب درآمد شود.

به همین دلیل در ادامه به معرفی مهارت‌های کاربردی و پر‌طرفدار زبان انگلیسی خواهیم پرداخت که از طریق وب‌سایت ترجمیک در اختیار شما قرار داده شده‌اند و دانشجویان و پیشه‌وران هر کدام به‌نوعی به آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر این افرادی که در حوزه مترجمی یا آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند نیز لازم است که این مهارت‌هایی را در خود تقویت کرده تا بتوانند به شکل بهتری به جامعه خدمت کنند و به کسب‌وکار خود رونق ببخشند.

زبان انگلیسی برای امور بازرگانی

این تخصص مقدمه‌ای برای تجارت به زبان انگلیسی است. در این درس شما می‌آموزید که در مورد موضوعاتی مانند مدیریت، امور مالی و بازاریابی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. شما در این درس با نوشتن پیشنهاده (پروپوزال) کاری، خلاصه‌های اجرایی و مواد بازاریابی نیز آشنا می‌شوید. همچنین در این دوره ساختارهای لازم زبان انگلیسی برای برگزاری یک جلسه کاری، موفقیت در فروش و مذاکره در مورد معاملات تجاری به شما آموزش داده خواهند شد. شما با آموختن این مهارت‌، توانایی لازم برای برقراری ارتباط و راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا معرفی محصول جدید را به زبان انگلیسی کسب خواهید کرد.

تخصص در مصاحبه و نوشتن رزومه (کارنامک) به زبان انگلیسی

این تخصص به شما کمک می‌کند تا برای پیشرفت در حرفه خود، استراتژی‌ها و مهارت‌های ارتباطی لازم به زبان انگلیسی را کسب کنید. تفاوتی ندارد که شما دارای یک حرفه موفق هستید یا به دنبال شغل می‌گردید یا تصمیم دارید شغل خود را تغییر دهید، در هر صورت اگر شما از درآمد فعلی خود راضی نیستید و به‌دنبال آن هستید که درآمد خود را افزایش دهید، این مهارت می‌تواند به شما کمک کند. این درس برای دانشجویانی که به‌دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند نیز مفید است. سرفصل‎‎های اصلی این درس شامل مهارت در جستجوی شغل، تقویت مهارت مصاحبه و نحوه نگارش نامه انگیزشی و رزومه به زبان انگلیسی است.

نحوه نگارش فنی

در این دوره مهارت‌های نوشتن فنی برای ارائه اطلاعات به‌دست آمده در طی کار‌های فنی یا عملی آموزش داده خواهند شد. این دوره به آن بخش از زبان انگلیسی می‌پردازد که به امور فنی مرتبط است. در این دوره شما می‌آموزید که چگونه گزارش‌های فنی مختلف مانند گزارش‌های آزمایشگاهی، گزارش‌های تحقیق، گزارش‌های طراحی و امکان‌سنجی، گزارش پیشرفت، گزارش مشاوره و غیره را تهیه نمایید. علاوه بر این، در این دوره به ساختار، سبک و نوع مطالبی پرداخته می‌شود که در حین نگارش نتایج تحقیق خود به زبان انگلیسی ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.

انگلیسی دانشگاهی: نوشتن تخصصی

مهارت‌هایی که در این دوره آموزش داده می‌شوند، برای موفقیت دانشجویان در کالج یا دانشگاه ضروری هستند. در این دوره می‌آموزید که چگونه تحقیقات علمی خود را هدایت کنید و ایده‌های خود را به‌صورت شفاف و در قالب استاندارد بیان و به جامعه علمی ارائه کنید. به عبارت دیگر نکات و مهارت‌هایی که در این دوره فرا خواهید گرفت، توانایی و تسلط شما در زمینه تهیه مقالات علمی پژوهشی قابل ارائه به مجلات معتبر را افزایش داده و شما را از کمک سایرین بی‌نیاز می‌سازد.

کسب مهارت در حوزه مترجمی

ترجمه مهارتی است که صاحبان مشاغل مختلف برای دستیابی به بازار‌های جهانی و افراد دانشگاهی برای دستیابی به دانش به‌روز به آن نیازمند هستند و جزو مشاغل پرتقاضا محسوب می‌شود. در این دوره مهارت‌هایی را که یک مترجم حرفه‌ای باید بر آن‌ها مسلط باشد، به شما آموزش داده خواهند شد. رئوس مطالبی که در این دوره ارائه می‌شوند، شامل تعاریف و استعاره‌های ترجمه، انواع مختلف ترجمه (به‌عنوان مثال: ترجمه آوایی، دو زبانی و فرهنگی)، مترجمان در تاریخ، نقش مترجمان، اخلاق حرفه‌ای و نحوه رفتار مترجمان، فرصت‌های شغلی، طراحی یک کمیسیون یا طرح توجیهی برای مترجم و ماهیت کیفیت در ترجمه می‌باشند.

مترجمی به‌عنوان یک حرفه

در این دوره، مترجمان حرفه‌ای اطلاعات لازم را در رابطه با شغل مترجمی در اختیار شما قرار می‌دهند و این حرفه را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. شما با گذراندن این دوره می‌توانید سطح زبان خود را ارزیابی نموده و مهارت‌های زبانی خود را تا سطح مترجمان حرفه‌ای ارتقاء دهید. همچنین در یک پروژه ترجمه‌ کوتاه مشارکت داده خواهید شد تا به اشتباهات و نقاط ضعف خود پی برده و آن‌ها را برطرف نمایید. پس از طی این دوره شما به مفهوم مترجمی حرفه‌ای پی برده و قادر خواهید بود که به‌صورت مستقل به پیشه مترجمی بپردازید.

چگونه از این دوره‌ها و آموزش‌ها بهره‌مند شویم؟

اگر به‌عنوان یک دانشجو در ترجمه مقالات خود نیازمند کمک هستید یا اگر به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار برای ارتباط با دهکده جهانی با مشکل مواجه شده‌اید یا اگر به‌عنوان یک مترجم مهارت‌های لازم را در زمینه حرفه خود کسب نکرده‌اید، نگران نباشید. تیم ترجمیک در کنار شماست.

مجموعه ترجمیک با ارائه دوره‌های کاربردی در زمینه زبان انگلیسی و مترجمی تلاش کرده است که دوران قرنطینه را به دوران پر‌باری برای شما تبدیل نماید و شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری کند.

هدف مجموعه ترجمیک همواره این بوده است که در کنار ماهی، ماهیگیری را نیز به شما بیاموزد. این مجموعه با فراهم کردن دوره‌های آموزشی مجازی و ارائه مطالب مفید در کنار ارائه خدمات متنوع از جمله ترجمه، تولید محتوا، ویراستاری، تصحیح مقالات و … تلاش کرده است که به‌طور همه جانبه مشتریان خود را همراهی و رضایت آنان را کسب نماید.

ترجمیک با تیم فوق حرفه‌ای خود در کنار شما ایستاده است تا موانع تحصیلی و کاری پیش روی شما را هموار ساخته و موفقیت شما را در مراحل مختلف تضمین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.