کاربرد و استفاده Style در Word

ایجاد کردن ظاهری مناسب برای محتوای نوشته شده به کمک استایل در محیط ورد صورت می گیرد.

از موارد استفاده از استایل ها می توان به ایجاد ظاهر زیبا و منظم برای محتوا و امکان تغییر آن، شماره‌گذاری سربرگ‌های مختلف به صورت خودکار، استفاده از یک فونت خاص برای کل متن، استفاده از یک فونت خاص برای سربرگ بخش خاصی از محتوا، مرتب کردن فاصله‌گذاری در پاراگراف‌ها، در نظر گرفتن رنگ پیش فرض برای اشکال، چارت و Smart Art، تعیین استایل های پیش فرض و ویرایش آن اشاره نمود. تمامی این موارد ازمواردیست که در صفحه‌آرایی مورد نیاز است.

نحوه استفاده از استایل:

به نوار ابزار Home و بخش Style بروید و سپس بر روی منوی آن کلیک نمایید.

بر روی فلش کوچکی که در سمت راست قرار دارد کلیک کرده تا پنل استایل باز شود.

می‌توانید کادر محاوره ای Styles را باز نگه دارید و برای تنظیمات از آن استفاده نمایید و آن را جابه‌جا کنید و یا به سمت راست و یا چپ اپلیکیشن قلاب نمایید. این کادر مجزا از مایکروسافت عمل کرده و حتی می‌توانید کادر استایل را در خارج از سند نیز قرار دهید.

برای شخصی سازی تنظیمات استایل ها بر روی Option در سمت پایین و سمت راست کادر محاوره ای استایل کلیک کرده و با باز شدن پنجره Styles Options، نحوه نمایش و مرتب شدن پنل مربوط به استایل به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید آن را برای خود شخصی‌سازی کنید.

استایل‌هایی که به شما نشان داده می‌شود هر کدام سبکی متفاوت دارند که با نگهداری موس بر روی آن می‌توانید تغییرات اعمال شدن بر روی صفحات را مشاهده کنید و در نهایت تبدیل متن با تنظیمات دلخواه به یک استایل را انجام دهید.

توجه داشته باشید که با انتخاب هر نوع استایل، تغییرات در کل متن شما اعمال می‌گردد. اگر می‌خواهید استایل اعمال شدن را پاک کنید از گزینه Clear Formatting و یا به صورت کامل آن را از بین ببرید از گزینه Remove from Style Gallery که در پایین پنل استایل قرار گرفته است، تغییرات را انجام دهید.

برای ذخیره یک استایل برای استفاده از متن و عکس بر روی New Styles کلیک کرده، این گزینه به شما امکان ساخت استایل جدید و اعمال تغییرات را می دهد، برای نهایی شدن تغییرات و ذخیره استایل بر روی Ok کلیک کنید.

ساخت لیست نشان‌دار با استفاده از Bullet: برای ساخت لیست نشان‌دار با استفاده از Bullet از Symbol و یا نشانه های دیگر موجود در ورد استفاده کرده و سپس آن را بر روی قسمتی از متن اعمال می‌نمایید و در نهایت آن را به عنوان استایل ذخیره می‌کنیم، توجه داشته باشید که ابتدا لازم است گزینه Define New Bullet را انتخاب کرده و پس از باز شدن پنجره، Symbol را انتخاب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.