چرا جست‌وجوی کلمه کلیدی مهم‌ترین بخش تولید محتواست؟

جست‌وجوی کلمه کلیدی (keyword research) یکی از مهم‌ترین فاکتورهای SEO و استراتژی تولید محتواست. افراد قبل از خرید به اطلاعات مربوط به مواردی مانند دریافت اخبار آخرین به‌روزرسانی‌ها یا یافتن جزئیات بیشتر درباره یک محصول نیاز دارند، برای اینکار به راحتی کلمه مورد نیاز خود را در موتور جست‌وجو سرچ می‌کنند و به آنچه صفحه نتایج موتور جستجو به آنها می‌گوید، اعتماد می‌کنند.

بسیاری حتی از صفحه اول فراتر نمی روند و روی پیوندهای وب‌سایت‌هایی که در این نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند کلیک می‌کنند.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، شانس زنده ماندن در بازار آنلاین این است که تا آنجا که می‌توانید برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی خود بکوشید تا در صفحه اول قرار بگیرید. با پیدا کردن آنچه افراد به دنبالش هستند، خود را در موقعیتی قوی قرار دهید.

حتی اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می‌خواهید برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی خود، کار خود را به صورت برون سپاری به یک سایت تولید محتوا بسپارید، باید با قواعد جست‌وجوی کلمه کلیدی صحیح آشنا شوید. چرا؟ در این مقاله پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.
تفاوت بین وب‌سایتی که تعداد زیادی جستجوی ارگانیک پیدا می‌کند و ترافیک بالایی دریافت می‌کند با  وب‌سایتی که در موتور جست‌وجو ناموفق ظاهر می‌شود، در درجه اول، کلمات کلیدی مورد استفاده آنهاست. با استفاده از ابزارهای جست‌وجوی کلمه کلیدی موثر می‌توانید یک کلمه محبوب و سودآور را تعیین کنید، بازارها و شاخه‌های مرتبط را پیدا کنید، بر اساس آن برای تولید محتوای خود استراتژی مناسبی مشخص کنید و در موتورهای جستجو برای موضوعات خاص رتبه خوبی داشته باشید تا با افزایش اثربخشی بازاریابی خود، بازدید سایت خود را بالا ببرید و بر این اساس آن را ارتقا دهید.

اهمیت کیورد ریسرچ

کلمات کلیدی در محتوا

مجموعه پیچیده الگوریتم‌های موتور جستجو، میلیون‌ها صفحه وب را به کمک اسپایدرها (Spiders) تحلیل و غربال می‌کنند. این ربات‌ها اساساً نرم‌افزارهایی هستند که از طریق محتوای موجود، وب‌سایت‌هایی که با عبارات کلمه کلیدی مورد استفاده در هنگام جستجو مطابقت دارند را پیدا می‌کنند.

به همین دلیل کلمات کلیدی در روند تطبیق محتوای وب‌سایت شما با آنچه بینندگان هدف شما به دنبال آن هستند بسیار مهم است. انتخاب عبارات کلمات کلیدی شما باید نوع صحیحی از ترافیک را برای شما به ارمغان آورد که با خدمات و محصولات ارائه شده در سایت شما همخوانی داشته باشد تا در نهایت مشتریان هدف را به سایت شما بکشاند. اگر از مجموعه کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، فقط ترافیکی را جذب می کنید که به نتیجه کار شما کمکی نخواهد کرد.

به همین دلیل است که جست‌وجوی مناسب کلمات کلیدی در قلب یک کمپین موفق بازاریابی اینترنتی قرار دارد. در حالت ایده آل، شما باید کلمات کلیدی را بیابید که افراد زیادی در طول جستجوی آنلاین از آنها استفاده می‌کنند و در عین حال توسط تعداد نسبتاً کمی از رقبای شما پوشش داده شده‌اند. رعایت این اصول اهمیت خیلی بالایی دارد. در این راستا، آشنایی با نحوه کیورد ریسرچ اهمیت بالایی دارد.

اصول اساسی جست‌وجوی کلمه کلیدی

اگر به عنوان یک صاحب شغل آنلاین می‌خواهید در بازار آنلاین تأثیر خود را بگذارید، روند سرچ کلید واژه می‌تواند بلیط شما برای دستیابی به موفقیت در این عرصه باشد. در ادامه مراحل مهم و ملاحظاتی که باید شما را در مسیر مناسب قرار دهد شرح داده شده است.

ایجاد لیست اولیه کلمات کلیدی

با قرار دادن خود در جای بازدیدکنندگان هدف خود، می توانید فهرستی از عبارات کلیدی که می‌توانند برای یافتن محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما مورد استفاده قرار گیرند، تهیه کنید. در ابتدا، این لیست را می‌توان با کلماتی پر کرد که تصور می‌کنید مردم برای جستجوی نوع محصول و خدماتی که وب سایت شما می‌تواند ارائه کند، استفاده خواهند کرد. به سوالاتی که با چگونه، چرا، چه چیزی، چطور و کجا شروع می‌شوند بیندیشید.

تعیین دشواری کلمه کلیدی

درک اینکه رتبه‌بندی مناسب یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو چقدر دشوار است، قدم دوم در یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هدف‌گیری است. وقتی لیستی از کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا برای سایت فروشگاهی خود یا یافتید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چند نفر در جستجوی کلمات کلیدی شما هستند؟
  • سطح رقابت شما چقدر است؟
  • چند سایت کلمات کلیدی مشابه شما را هدف قرار داده‌اند؟

با اینکار می‌فهمید که کلمات کلیدی مورد نظر شما به طور کلی رتبه خوبی در موتورهای جستجو دارند یا خیر.

شما ممکن است دقیقاً بدانید که افراد به دنبال چه چیزی هستند، بهترین پاسخ‌ها را برای آنها در سایت خود داشته باشید و بدانید که این کلمات کلیدی پولسازی خوبی دارند، اما اگر رقابت در آن کلمه خیلی زیاد باشد و کسی نتواند شما را پیدا کند، زحمات شما بر باد رفته و باید در استراتژی تولید محتوای خود تجدید نظر کنید.

 لیست خود را با استفاده از یک ابزار کلمه کلیدی خوب توسعه دهید.

ابزارهای خوبی برای جست‌وجوی کلمات کلیدی وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید کلمات کلیدی مناسب دیگری مرتبط با کلمات کلیدی خودتان پیدا کنید، پر جست و جوترین‌ها را بیابید و بر اساس آن استراتژی تولید محتوای خود را تعیین کنید. در ادامه مروری بر انواع ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی خواهیم داشت.

کنسول جستجوی Google

ابزاری رایگان برای آنالیز کلمات کلیدی و رتبه‌بندی و نرخ کلیک بر روی آنهاست.

KWFinder.com

یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی که به شما امکان می دهد کلمات و عبارات را جستجو کنید. این ابزار عبارات مشابه و کلمات کلیدی پیشنهادی را نیز ارائه می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این سایت، نشان دادن سطح رقابتی هر کلیدواژه است.

SEMRush.com

یک ابزار تحقیقاتی برای سنجش رقبا که به شما امکان می دهد هر URL را متصل کنید و ببینید که سایت مورد نظر برای بازدید، تبلیغات و ارجاعات پرداخت شده چه کاری انجام می دهد.

Keyword Tool Dominator

ابزاری برای جست و جوی کلمات کلیدی از سایت‌های فروش آنلاین شامل آمازون و ای‌بی است که می‌تواند شروع خوبی برای تعیین استراتژی تولید محتوای سایت‌های فروشگاهی باشد.

لیست کوتاه خود را با استفاده از کلمه کلیدی پیشنهادی اصلاح کنید

ابزارهای جست‌وجوی کلمه، معمولا فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به شما ارائه می‌کنند. اگر یک لیست ساده از عبارات کلیدی تهیه کرده‌اید، می توانید با استفاده از پیشنهادات ابزارهای کیوورد ریسرچ لیست خود را حتی بیشتر اصلاح کنید. این ابزار با ارائه بینش بهتری در مورد چگونگی ترتیب، افزودن یا کم‌کردن کلمات از عبارات کلیدی در حین جستجوی واقعی، به شما کمک می‌کنند تا لیست اولیه خود را اصلاح کنید. با این حال، شما باید در فرآیند اصلاح مراقب باشید چراکه انتخاب‌های نهایی شما فقط مربوط به محتوای وب سایت شما نیست بلکه باید به طور واقعی و دقیق آنچه را که در مورد محتوای شما است، توصیف می‌کنند.

در استفاده از کلمات کلیدی عمومی و فراگیر مراقب باشید

اگرچه ممکن است کاربران زیادی از کلمات کلیدی عمومی مانند “رستوران” استفاده کنند، اما هدف قرار دادن چنین کلمات کلیدی گسترده‌ای، شما را با رقابت زیادی روبرو خواهد کرد.

البته احتمال زیادی برای جذب بازدیدکننده وجود دارد که ممکن است آنطور که فکر می‌کنید برای شما بازده نداشته باشد.کلمات کلیدی فراگیر فقط برای آن دسته از مشاغل مفید است که مشتریانی را از سراسر جهان هدف قرار می دهند.

اما اگر تجارت شما در یک شهر یا استان بسیار خاص واقع شده باشد، افزودن شهرها یا مکان های خاص همراه با کلمه کلیدی شما مانند “رستوران‌های تهران” یا “رستوران در تهران” می‌تواند نتایج بهتر و هدفمندتری را برای شما به ارمغان آورد. استفاده از عبارات خاص تر اگرچه ممکن است حجم جستجوی کمتری را به خود جلب کنند، با این حال، مشتریان واقعی قدم به فروشگاه آنلاین شما خواهند گذاشت. مشتریانی که با خود ارزش افزوده به همراه دارند.

برای محصولات خاص یا خدماتی که ارائه می دهید به صورت جداگانه از جستجوی کلید واژه استفاده کنید

ممکن است کسب‌وکار یا برند شما محصولات یا خدمات را در دسته ها یا طبقه بندی های مختلف ارائه دهد. شما باید جستجوی واژه‌های کلیدی را برای هر یک از این دسته ها به صورت جداگانه انجام دهید، به طور خاص یک محصول یا خدمات خاص را هدف قرار دهید. با هدف قرار دادن عبارات کلیدی خود به این شیوه، شانس بیشتری تولید محتوای قوی‌تری برای وب‌سایت فروشگاهی خود خواهید داشت که به ارتقای شما کمک می‌کند.

از کلمات کلیدی Long Tail بیشتری استفاده کنید.

آخرین مورد و مهمترین نکته در هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی طولانی و چند بخشی است. این نوع کلمات کلیدی معمولاً جستجوهای زیادی ندارند، اما سئو کردن آنها و رسیدن به صفحه اول گوگل برای یک عبارت چند کلمه‌ای بسیار آسانتر است.

ایده این است که در محتوای خود هرچه بیشتر کلمات کلیدی Long tail را هدف قرار دهید تا بتوانید جریانهای ثابتی از بازدیدکنندگان هدفمند را به سایت خود جذب کنید. برای مثال “رستوران ایرانی در تهران” یک عبارت Long tail است که احتمالا اگر فردی به دنبال غذای ایرانی در شهر تهران باشد، چنین عبارتی را در کادر جست‌وجوی گوگل وارد خواهد کرد.

باز هم، مهم این است که سعی کنید خود را به جای کاربران هدف خود قرار دهید و سعی کنید از چشم و افکار آنها نگاه کنید. جستجوی کلید واژه در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. اینکار به شما کمک می‌کند تا با تعیین یک استراتژی خوب برای تولید محتوا، بهینه‌سازی برای موتور جستجو وبسایت خود را ساده کنید. برای تولید محتوای سایت فروشگاهی خود کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید تا هنگام سپردن کار خود به یک سایت تولید محتوا، دست پر باشیدو بازدیدهای هدفمندی را فراهم کنید که در واقع نتایج سودآوری به همراه دارند.

4 دیدگاه در «چرا جست‌وجوی کلمه کلیدی مهم‌ترین بخش تولید محتواست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.