20 سایت برای کتاب صوتی

معرفی سایت‌‌های دانلود رایگان کتاب صوتی فارسی

با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی انسان‌‌ها، افراد زمان کمتری را برای کتاب خواندن صرف می‌‌کنند و سرانۀ مطالعه در کشور‌‌های مختلف نسبت به سال‌‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

در این بین افرادی برای افزایش سطح مطالعه مردم از تکنولوژی استفاده کردند و پدیدۀ کتاب آنلاین (e-book) را به دنیا معرفی نمودند.

کتاب الکترونیکی چیست

کتاب‌‌های الکترونیکی مانند بسیاری از پدیده‌‌ها، طرفداران و مخالفان بسیاری در جهان دارند. عده‌‌ای کتاب‌‌خوانی را تنها به‌صورت فیزیکی می‌‌دانند، اما واقعیت دنیای امروز به‌‌گونه‌‌ای دیگر است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ، کتاب‌‌های بسیاری به چاپ می‌‌رسند. این رقم در برابر چاپ‌‌ کتاب در گذشته فزونی یافته است.

در گذشته به دلایل مختلف کتاب نویسی کار دشوار‌‌تری بود؛ اما امروزه به کمک دنیای مجازی و دسترسی وسیع به امکانات، افراد بااستعداد و مشتاق با راحتی بیشتری در زمینۀ چاپ کتاب مواجه‌اند.

کتاب‌های الکترونیک و حفظ محیط زیست
کتاب‌های الکترونیک، دوستدار محیط‌زیست هستند.

قیمت کتاب‌‌های الکترونیک در مقایسه با کتاب‌‌های واقعی کمتر است. با پرداخت بهای کمتر، افراد بیشتری به کتاب‌‌خوانی تشویق می‌‌شوند.

همچنین کتاب‌های الکترونیک فواید بسیاری برای محیط‌زیست به همراه دارند.

در زمینۀ چاپ کتاب، درختان بسیاری باید برای تولید کاغذ از بین‌‌ بروند، برای مراحل چاپ نیز نیاز به استفاده از ماشین‌‌آلات گوناگون است. در مقایسه برای کتاب الکترونیک دیگر درختی قطع نخواهد شد و این امر به حفظ محیط‌زیست، کاهش آلودگی و زیبا‌‌سازی کره زمین کمک فراوانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

۲۵ سایت مفید برای دانلود رایگان کتاب‌ علمی و دانشگاهی

دانلود کتاب

دانلود کتاب در سایت‌‌های گوناگون کشور‌‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای افرادی که کم‌‌درآمد هستند، یا دارای شغل نیستند و یا توانایی پرداخت هزینه‌‌های گزاف برای کتاب را ندارند، بسیاری از سایت‌‌ها در نقاط گوناگون دنیا، کتاب‌‌های الکترونیک را رایگان در اختیار افراد قرار داده‌‌اند.

دانلود رایگان کتاب این انگیزه را به افراد می‌‌دهد که بتوانند بدون پرداخت هزینه‌‌ای به بی‌‌شمار کتاب دسترسی داشته باشند. دانلود رایگان کتاب می‌‌تواند باعث بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور شود؛ زیرا افراد مختلف با سلایق گوناگون و درآمد‌‌های مختلف می‌‌توانند هر کتابی، در هر زمینه‌‌ای در اختیار داشته باشند و آن را مطالعه کنند.

در اینجا به یک مشکل اساسی برمی‌خوریم و آن «زمان» است. تنها داشتن کتاب کافی نیست، زمان خواندن آن نیز بسیار اهمیت دارد. در دنیای پر‌‌جنب‌وجوش امروز که افراد زمان کمی برای یکدیگر می‌‌گذارند، یافتن زمان برای کتاب‌‌خوانی کار دشواری است.

همین امر باعث می‌‌شود بسیاری از افراد برای خواندن کتاب وقت نداشته باشند؛ اما اگر دراین‌باره از افراد بپرسید، آن‌ها، علاقه و شوق بسیار زیادی به خواندن کتاب دارند و تنها مسئلۀ موجود نداشتن زمان است. راه‌‌حل طلایی برای این افراد کتاب صوتی است.

کتاب صوتی چیست؟

کتاب صوتی این امکان را برای تمامی افراد فراهم می‌‌کند که با هر سنی که دارند، در هر جایی که هستند و با هر مشغله‌‌ای که دارند، بتوانند به‌راحتی به کتاب صوتی گوش دهند.

کتاب‌‌خوانی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است چراکه: به آموزش و یادگیری آن‌‌ها منجر می‌‌شود، قدرت تخیل و اندیشه را در آن‌‌ها بالا می‌‌برد، آن‌‌ها را به کتاب‌‌خوانی عادت می‌‌دهد و سرگرمی مفیدی به حساب می‌‌آید؛ اما بسیاری از والدین زمان کافی و کودکان نیز توانایی خواندن را برای این کار ندارند.

اهمیت کتاب‌های صوتی برای افرادی که زمان ندارند
برای افرادی که زمان کافی برای مطالعه ندارند، کتاب‌های صوتی، گزینه بسیار مناسبی هستند.

در اینجا کتاب‌‌های صوتی می‌‌تواند بسیار مهم باشند. والدین با دانلود کتاب صوتی و اجرای آن برای کودک خود می‌‌توانند هم آن‌‌ها را سرگرم‌ کنند و هم آن‌‌ها را با کتاب آشنا سازند.

بسیاری از افراد زمان زیادی را در ترافیک، یا در مترو و اتوبوس یا در باشگاه‌‌های ورزشی می‌گذرانند. این افراد با دانلود کتاب‌‌ صوتی موردنظر و موردعلاقۀ خود می‌‌توانند هم‌‌زمان با کارشان به کتاب صوتی نیز گوش دهند.

کتاب‌‌های صوتی انواع گوناگونی دارند. بسیاری از آن‌‌ها را شما می‌‌توانید زمانی که مشغول انجام دادن کار منزل یا حتی در کنار افراد خانواده هستید، گوش دهید.

برای دانلود به چه سایت‌‌های مراجعه کنیم؟

سایت‌های دانلود کتاب را می‌‌توان با جست‌وجو در موتور‌‌ها‌‌ی جست‌وجو در اینترنت پیدا کرد. بسیاری از سایت‌‌های فارسی‌زبان، انواع کتاب‌‌های روز و گذشته را به‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌‌دهند. بعضی از سایت‌‌ها نیز در‌‌ ازای دریافت مبلغ ناچیزی جهت عضویت به شما امکان دسترسی به بی‌‌شمار کتاب را خواهند داد.

شما می‌‌توانید سایتی که کتاب‌‌های خوب و به‌‌روز با فایل‌‌های درست به اشتراک می‌‌گذارد، انتخاب کنید و برای دانلود کتاب به آن مراجعه کنید.

در زمینۀ سایت دانلود کتاب موارد بسیاری را می‌‌توان نام برد. در اینجا به بیست مورد از این سایت‌‌ها که در زمینۀ دانلود کتاب صوتی به‌صورت رایگان فعالیت می‌‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

سایت فیدیبو

این سایت آرشیو کاملی از کتاب‌‌های صوتی و الکترونیک را در اختیار فارسی‌زبانان قرار داده است. شما می‌‌توانید کتاب موردنظر خود را به‌راحتی در این سایت پیدا کنید.

https://fidibo.com/landing/audiobook

سایت نوار

سایت نوار کتاب‌‌های صوتی رایگان بسیاری را در اختیار علاقه‌‌مند‌‌ان کتاب صوتی قرار داده است.

https://www.navaar.ir

سایت پا‌‌نته‌‌‌‌آ

این سایت با حمایت از حقوق ناشر‌‌ان، کتاب‌‌هایی را که اجازه انتشار دارند، به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.

سایت وبولیب

وبولیب طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در زمینۀ دانلود کتاب صوتی رایگان فعالیت می‌‌کند.

http://vobolib.blogfa.com/

سایت تک‌‌کتاب

تک‌کتاب به‌‌صورت یک کتابخانه مجازی در عرصه کتاب‌‌های صوتی و غیر‌‌صوتی رایگان فعالیت می‌‌کند.

https://www.takbook.com/cat/audio-ebook/

سایت کتاب‌‌راه

این سایت از سایت‌‌های معتبر و پر‌‌بازدید در زمینۀ کتاب آنلاین و کتاب صوتی است که کتاب‌‌های صوتی رایگان بسیاری را نیز برای علاقه‌‌مندان فراهم کرده است.

https://www.ketabrah.ir/free-books

سایت طاقچه

سایت طاقچه بیش از ۵۵هزار کتاب متنی و صوتی را به‌صورت رایگان یا با پرداخت هزینه در اختیار افراد قرار داده است.

https://taaghche.com/

سایت audiolib

در این سایت کاربردی می‌‌توانید عضو شوید و از مطالب آن بهره ببرید.

https://audiolib.ir

سایت آتی بوک

آتی بوک شامل کتاب‌‌های فارسی و خارجی و نیز مقاله‌‌های علمی است.

https://atibook.ir/

سایت کتاب آوا

سایت کتاب آوا یکی از معتبر‌‌ترین مراجع کتاب است و نسبت به سایت‌‌های دیگر نیز متنوع‌‌تر است.

http://ww1.ketabava.com/

سایت ایران صدا

ایران صدا، کتاب‌‌های فارسی گویا را به اشتراک می‌گذارد.

http://book.iranseda.ir/

سایت صوت تبیان

این سایت حاوی مطالب گوناگون و متنوع است.

http://ww1.irtanin.comhttps://sound.tebyan.net/

سایت کتاب سبز

این سایت در بسیاری از موضوعات کتاب‌‌های صوتی و متنی را برای مخاطبانش فراهم کرده است.

http://ketabesabz.com/

سایت تاریخ ما

در سایت تاریخ ما شما به تعداد زیادی کتاب در زمینه‌‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.

https://pdf.tarikhema.org/

وبلاگ مالتینا

در این وبلاگ شما می‌‌توانید به‌صورت رایگان به داستان‌‌های کوتاه صوتی گوش دهید.

https://blog.malltina.com/

سایت رادیو نشاط

این سایت مرجع کاملی برای دوستداران داستان کوتاه است.

https://www.radioneshat.com/fa/

سایت Podbeam

این سایت شامل داستان‌‌های کوتاه فارسی نیز است.

https://www.podbean.com/

سایت Librivox

سایت Librivox به زبان انگلیسی است اما چندین کتاب رایگان صوتی به زبان فارسی نیز در آن به اشتراک گذاشته شده است.

https://librivox.org/

وبلاگ کتاب صوتی

این وبلاگ حاوی کتاب‌‌های صوتی زیبایی است.

http://audiobook.blogfa.com/

سایت سلام بلاگ

این سایت از سایت‌‌های به‌‌روز در زمینۀ کتاب‌‌های متنی و صوتی جدید است.

https://hiword.ir/

مطالب مرتبط:

اسکریبد؛ کتابخانه ترجمه صوتی و الکترونیکی

سخن پایانی

با گوش‌دادن به کتاب صوتی می‌توانیم در هر موقعیتی بیشترین بهره را از زمان خود ببریم. ما در این مطلب به معرفی سایت‌های معتبری پرداختیم که کتاب‌های صوتی را به اشتراک می‌گذارند. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی باشد و شما هم از افرادی باشید که به جمع علاقه‌مندان به کتاب صوتی بپیوندید.

اگر گوینده هستید و مایلید در زمینه‌های تولید پادکست، کتاب صوتی، تیزر سینمایی و تبلیغاتی، بخش صوتی یک نرم‌افزار و… با ترجمیک همکاری کنید، در صفحه استخدام مترجم، گزینه استخدام گوینده را انتخاب کنید.

اگر شما به تولید محتوای صوتی نیاز دارید، سفارش خود را در صفحه گویندگی و روخوانی متن ثبت کنید.

یک دیدگاه در «معرفی سایت‌‌های دانلود رایگان کتاب صوتی فارسی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.