معرفی سایت‌های دانلود رایگان مقاله داخلی و خارجی

معرفی سایت‌های دانلود مقاله داخلی و خارجی

دانشجویان دوره تحصیلات‌ تکمیلی به‌خوبی با اهمیت استفاده از منابع علمی معتبر و رفرنس‌دهی آشنا هستند. چراکه بهره‌گیری از منابع علمی معتبر و استناد به آن‌ها، اعتبار بیشتری به تحقیق و پژوهش این دانشجویان می‌دهد.

با این تفاسیر، آشنا نبودن با پایگاه‌ها و سایت‌های علمی و تحقیقاتی یکی از چالش‌های پیش‌روی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. از این رو این مقاله را به معرفی معتبرترین سایت‌های دانلود رایگان مقالات داخلی و خارجی اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم مشغول نوشتن پایان‌نامه یا مقاله هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

سایت‌های داخلی برای دانلود مقالات داخلی

صرف نظر از رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، برای مقاله‌نویسی به بررسی مقالات سایر پژوهشگران نیاز دارید. در واقع شما باید از روش کار محققان قبلی الهام بگیرید و ایده‌های آ‌ن‌ها را گسترش دهید.

سایت‌های دانلود مقاله داخلی و خارجی (ایرانی و فارسی)

قطعا مطالعه مقالات فارسی کار ساده‌تری است. پس در ابتدا بهتر است از این مقالات شروع کنید. در ادامه چند سایت معتبر داخلی را برای دانلود مقالات فارسی به شما معرفی خواهیم کرد.

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی سایتی رایگان برای دانلود مقالات تمامی رشته‌ها است. برای استفاده از این سایت به ساخت پنل کاربری و عضویت نیاز نیست. کافیست موضوع موردنظرتان را وارد و مقالات مرتبط را دانلود کنید.

سیویلیکا یا مرجع دانش

سیویلیکا یک پایگاه اینترنتی خصوصی است که همایش‌ها و کنفرانس‌های داخل کشور را در قالب مقاله نشر می‌کند.

مقالات این پایگاه، در چهار دسته اصلی علوم فیزیکی و مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و علوم سلامت تقسیم‌بندی می‌شود. سیویلیکا، امکان دسترسی به مقالات کنفرانس‌های کشور برای بیش از ۱۲۰ مرکز دانشگاهی و علمی کشور را فراهم کرده است. همچنین در بردارنده‌ی بیش از ۵۰ هزار مقاله تخصصی با قابلیت نمایش «تمام متن» است.

پرتال جامع علوم انسانی

این پایگاه، همانطور که از نامش پیداست، منحصرا برای دانشجویان علوم انسانی کاربرد دارد. کاربران این پرتال به‌راحتی می‌توانند موضوع مورد نظرشان را جست و جو و مقالات مرتبط را دانلود کنند.

دانلود مقالات از پرتال جامع علوم انسانی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه و یا عضویت ندارد. در میان ۳۵۰ هزار داده علمی ثبت شده در این پرتال، بیش از ۲۹۰ هزار داده گزینه نمایش «تمام متن» را دارند.

شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از موضوعات رشته‌های علوم انسانی را در این پرتال جست و جو کنید. از جمله این موضوعات می‌توان به تربیت بدنی، تاریخ، ادبیات و علوم سیاسی و… اشاره کرد.

بانک اطلاعات نشریات کشور (مگیران)

این بانک اطلاعاتی در سال ۱۳۸۰ به هدف معرفی و عرضه مطبوعات علمی و تخصصی کشور به پژوهشگران راه‌اندازی شد.

این پایگاه با همراهی مدیران نشریات، تاکنون بیش از ۳۰۰۰ عنوان مجله علمی و تخصصی مختلف را گردآوری کرده‌است. اطلاعات، فهرست مندرجات و متن بسیاری از این مقالات در دسترس کاربران مگیران است. بسیاری از خدمات مگیران به صورت رایگان است.

با این حال، دسترسی به متن مقالات و برخی خدمات تکمیلی به پرداخت حق اشتراک سالانه نیاز دارد.

برای دانلود پایان‌نامه‌های فارسی نیز می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه کنید.

سایت‌های دانلود مقالات خارجی

امروزه زبان انگلیسی، زبان علم است و دسترسی به منابع و مقالات این زبان، نیاز بسیاری از دانشجویان است. دانشجویان سایر زبان‌های خارجی نیز ممکن است برای جستجوی مقالات به شناخت منابع معتبر نیاز داشته باشند. در ادامه تعدادی از پایگاه‌ها و موتور‌های جستجوی مقالات خارجی را به اختصار معرفی می‌کنیم.

گوگل اسکالر

گوگل اسکالر، یکی از معروف‌ترین موتور‌های جستجوی مقالات علمی است. مقالات بسیار متنوع و مختلفی در این پایگاه موجود و قابل دانلود هستند.

گوگل اسکالر، بزرگترین پایگاه مقاله

اسکوپوس

اسکوپوس، موتور جستجوی انتشارات الزویر و از جامع‌ترین پایگاه‌ها برای دانلود مقالات است. تاکنون بیش از ۵۷ میلیون مقاله در این پایگاه ثبت شده‌است.

ساینس‌دایرکت

از معتبرترین بانک‌های اطلاعاتی وابسته به نشریه الزویر می‌توان به Science Direct اشاره کرد. این بانک اطلاعاتی مقالات رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد.

ساینس‌هاب 

ساینس‌هاب  (sci-hub) یکی دیگر از سایت‌های معتبر دانلود مقالات خارجی  است. هدف و شعار معروف این پایگاه اطلاعاتی «مانع‌زدایی از مسیر علم»  است. ساینس هاب در این راستا بیش از ۸۵ میلیون پژوهش را با تمامی موضوعات در پایگاه خود گردآورده‌است.

Springer 

اسپرینگر از معتبرترین مجلات مقاله است

اسپیرینگر، ناشری بین المللی است و در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی فعالیت می کند. این ناشر آلمانی، بزرگترین ناشر کتاب دنیا و دومین ناشر بزرگ مجلات علمی است. بر اساس آمار منتشر شده، این پایگاه امکان دسترسی به حدود ۱۲ میلیون منبع علمی از جمله کتاب، مقاله و تفاهم نامه را تا سال ۲۰۱۸ برای کاربران فراهم کرده است.

مطالب مرتبط:

بایدها و نبایدهای سرقت ادبی

پایگاه اطلاعاتی SAGE Journals 

این پایگاه به انتشارات SAGE تعلق دارد و بیش از ۹۰۰ ناشر و ۸۰۰ کتاب و اثر علمی را تحت پوشش قرار داده است. پایگاه اطلاعاتی SAGE Journals پنجمین ناشر بزرگ و معتبر ژورنال‌ الکترونیکی تخصصی دنیا محسوب می‌شود.

علوم انسانی و اجتماعی، حوزه اصلی فعالیت این انتشارات است. با این حال، مقالات پزشکی، فناوری، علوم پایه، مهندسی و تجارت نیز در این پایگاه در دسترس هستند.

امرالد  (Emerald Insight)

امرالد، یکی از پایگاه‌های پرکاربرد دانلود مقالات، به‌ویژه مقالات مرتبط با موضوع مدیریت، کسب و کار و کتاب‌داری است.

۵۰ سال از فعالیت این سایت می‌گذرد و سالانه ۱۰۹ میلیون بازدید‌کننده از سراسر جهان دارد. علاوه بر این به طور متوسطُ هر سال سالانه ۳۰ میلیون دانلود مقاله از این پایگاه صورت‌ می‌گیرد.

PubMed

یکی از الزامات و ضروریات دانشجویان علوم‌پزشکی، دسترسی به منابع معتبر مقالات خارجی است از پایگاه‌های معتبر در زمینه انتشار مقالات پزشکی می‌توان به پاب‌مد اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا معتبرترین و جامع‌ترین پایگاه‌های علمی داخلی و خارجی را معرفی کنیم. با این حال، سایت‌های دیگری همچون فری پیپر، ایران پیپر، ایلرنیکا و… نیز امکان دسترسی به مقالات مختلف داخلی و خارجی را فراهم کرده‌اند.

نویسنده: مرضیه سلیمانی

ممکن است حین انجام کارهای تحقیقاتی به ترجمه مقالات خارجی نیاز داشته باشید. ترجمیک ترجمه تخصصی مقالات را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهد. برای استفاده از این خدمات به صفحه ترجمه تخصصی مراجعه کنید.

اگر در زبان انگلیسی و ترجمه متون مهارت دارید، می‌توانید در ترجمیک مشغول به کار شوید. کافیست رزومه‌تان را در صفحه استخدام مترجم بارگذاری کنید.

31 دیدگاه در «معرفی سایت‌های دانلود مقاله داخلی و خارجی»

  1. باسلام و وقت بخیر.
    لطفا سایت های عربی هم معرفی کنید
    چون بسیاری از رشته ها همچون عربی، حقوق و وفقه و حقوق برای نگارش پایان نامه باید از منابع فارسی و عربی استفاده کنند و اجازه استفاده از منابع انگلیسی ندارند. ممنونم

  2. سلام ،وقتتون بخیر
    سپاگذارم بابت مطالب مفیدتون
    فقط خواستم بدونم سایتی هم هست که مقالات خارجی را به صورت ترجمه شده ،یعنی به شکلی که هم زبان اصلی باشه و هم ترجمه فارسی اون مقاله
    بتونن‌ در اختیار ما بگذارند.
    ممنون‌میشم راهنمایی بفرمائید.

    1. بهترین سایت است نظر به تیوری که داشت ؛ اما در قبال رایگانی بودن کمی توجه شود بهتر است حداقل باید ۵ مقاله در ۲۴ ساعت رایگان باشد و دیگرانش به پول تا علاقندان بشتر شود . وسلام

  3. سلام ممنون از سایت خوبتون من تونستم موضوعی رو که می خواستم پیدا کنم .

    موفق و پایدار باشید

  4. سلام
    مقالات انگلیسی قدیمی رو از کجا میتونم پیدا کنم. توی پایگاه هایی که معرفی کردید نبود.

  5. با عرض سلام و ادب
    ضمن تشکر از سایت و مطالب مفید شما
    همانطور که می دانید پروپوزال طرح مقدماتی پایان نامه است و به طبع منابع مورد استفاده ممکن است اندک باشند و پایان نامه از آنجایی که پروژه نسبتا وسیعی است طبعا منابع گسترده تری دارد . حال سوال ، در بارگزاری پروپوزال در پژوهشیار منابع را تنها منابع اندک ذکر کنیم یا منابع حتمی و احتمالی آینده پایان نامه را ؟ ممنون می شود راهنمایی بفرمایید. منتظر راهنمایی شما هستم. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.