تمرین لهجه انگلیسی

برترین نرم‌افزار انگلیسی صحبت کردن Elsa Speak

اگر جزء علاقمندان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان و مشتاق و فعال باشید، حتما با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی آشنا هستید. با نصب این برنامه‌های کاربردی روی تلفن همراه، همه جا منابع مطالعاتی خود را به همراه خواهید داشت. بنابراین هیچ زمانی را برای آموزش آیلتس از دست نخواهید داد.

در میان اپلیکیشن‌های مختلف، السا اسپیک (elsa speak) از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. استفاده از این اپلیکیشن کاربردی، در بهبود و پیشرفت مهارت گفتاری شما بسیار موثر خواهد بود.

در این مطلب، ویژگی‌های مختلف السا اسپیک و مزایا و معایب آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم دنبال یک برنامه جامع و کاربردی برای تقویت اسپیکینگ می‌گردید، تا انتها همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه در اسپیکینگ آیلتس، نمره بالایی بگیریم؟

با برنامه السا اسپیک (elsa speak) آشنا شوید!

نام برنامه ELSA Speak از عبارت انگلیسی English Language Speech Assistant گرفته شده است. این برنامه به شما آموزش می‌دهد تا زبان انگلیسی را مانند یک آمریکایی‌زبان به‌درستی و با لهجه امریکن صحبت کنید. در واقع السا اسپیک نمونه‌ای جالب از کاربرد هوش مصنوعی در یادگیری زبان است.

السا اسپیکینگ یکی از نرم‌افزارهای کاربردی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.
السا اسپیکینگ یکی از نرم‌افزارهای کاربردی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.

با السا اسپیک، می‌توانید طیف وسیعی از فعالیت‌هایی را که بر تقویت مهارت گفتاری متمرکز هستند، انجام دهید. بیشتر این فعالیت‌ها مبتنی بر بیان کلمات و عبارات و ضبط صدا می‌باشد. السا اسپیک، تلفظ صحیح عبارات مختلفی را به تفکیک دسته‌بندی به شما آموزش می‌دهد. بنابراین، در کنار تقویت تلفظ، می‌توانید عبارات جدید نیز بیاموزید.

نرم‌افزار ELSA Speak برای چه افرادی مفید است؟

ELSA Speak ادعا می‌کند که می‌تواند مربی مجازی تلفظ شما باشد. این برنامه، با ارائه یک مسیر یادگیری انفرادی، می‌تواند برای تمامی زبان‌آموزان در هر سطحی از زبان انگلیسی مناسب باشد.

به طور خلاصه، این برنامه برای انگلیسی زبانان غیر بومی که می‌خواهند انگلیسی را با لهجه امریکن یا بریتیش صحبت کنند، تسلط خود را بهبود ببخشند و با اطمینان صحبت کنند، فوق‌العاده است.

یکی از بهترین ویژگی‌های السا اسپیک، پشتیبانی از بیش از ۳۰ زبان مختلف است. پس برای استفاده راحت‌تر از این برنامه، زبان آن را طبق زبان کشور خود تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که السا اسپیک، برای هدف خاصی طراحی نشده است. بنابراین، صرف نظر هدفی که از یادگیری زبان انگلیسی دارید، می‌توانید از ویژگی‌های السا اسپیک، بهره‌مند شوید. فرقی ندارد که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید، به فکر گسترش روابط تجاری خارجی خود هستید یا برای تقویت مهارت‌های خود تصمیم به یادگیری زبان گرفته‌اید. در هر صورت، السا اسپیک در خدمت شماست!

حتما می‌دانید که داشتن یک یار تمرینی، بهترین راه برای یادگیری روش صحیح تلفظ کلمات و مکالمه انگلیسی است. با این حال، اگر یار تمرینی ندارید، نگران نباشید. چراکه السا اسپیک، می‌تواند جایگزین خوبی برای یار تمرینی باشد.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

کاربرد هوش مصنوعی در نرم‌افزار السا اسپیک

این اپلیکیشن به لطف هوش مصنوعی، اشتباهات تلفظی مربوط به هجاهای مختلف را در صدای افراد تشخیص می‌دهد. یعنی فرقی ندارد زبان شما فارسی، چینی، عربی، ترکی و … باشد. هوش مصنوعی این اپلیکیشن صحت تلفظ واج به واج کلمات شما را می‌سنجد.

اگر واجی را درست تلفظ کنید با رنگ سبز و اگر اشتباه تلفظ کنید با رنگ زرد و قرمز مشخص می‌شود.در گام بعدی اشکالات و نحوه صحیح تلفظ به شما آموزش داده می‌شود.

نشان دادن تلفظ درست و غلط در نرم‌افزار السا اسپیکینگ
نشان دادن تلفظ درست و غلط در نرم‌افزار السا اسپیکینگ

روش‌های آموزش اسپیکینگ با السا اسپیک

برنامه السا اسپیک یک سیستم ارزیابی برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا پیشرفت خود را مورد آزمون قرار دهند. ارزیابی به این صورت است که شما ابتدا ۱۶ جمله را می‌خوانید و اپلیکیشن صدای شما را ضبط می‌کند.

بعد خواندن هر جمله، می‌توانید به صدای ضبط شده خود گوش کنید، آن را حذف کنید و دوباره ثبت کنید. بعد از اتمام خواندن هر ۱۶ جمله، تلفظ شما ارزیابی می‌شود، در ارزیابی موارد زیر مشخص می‌شود:

  • سطح کلی شما. (مقدماتی، میانی و پیشرفته)
  • امتیاز شما (که بر اساس درصد مکتسبه مشخص تعیین می‌شود.)
  • امتیاز جداگانه برای ارزیابی تلفظ، روان بودن و لحن بیان شما
  • نمره‌ای پیش‌بینی‌شده برای آیلتس
  • توضیحاتی کوتاه درباره بدترین تلفظ و بهترین مهارت شما

امتیاز شما نشان می‌دهد که چقدر شبیه افراد نیتیو حرف می‌زنید. این امتیاز به محض این که فعالیت‌های بیشتری انجام ‌دهید به‌روزرسانی خواهد شد. به این ترتیب، متوجه می‌شوید که در برخی فعالیت‌ها امتیاز متفاوتی دارید. با این حال، ممکن است امتیازات شما بلافاصله بروزرسانی نشود.

زیرا سیتم هوش مصنوعی موجود در اپلیکیشن، برای ارزیابی دقیق‌تر نیاز به جمع‌آوری داده‌های کافی از مکالمات شما دارد. پس هرچه بیشتر با elsa تمرین کنید، امتیاز شما دقیق‌تر خواهد بود.

نکته: البته فراموش نکنید که در آزمون آیلتس، دستور زبان، انتخاب کلمه و شیوایی بیان شما نیز ارزیابی می‌شود.

مطالب مرتبط:

۶ قانون مهم برای یادگیری زبان‌های خارجی

ویژگی‌های السا اسپیک

این نرم افزار، روش‌های و ویژگی‌های خاصی دارد و با روش‌های روان‌شناسی و زبان‌شناسی، در صحبت کردن به شما کمک می‌کند.

روش معلم خصوصی

زمانی که از السا اسپیکینگ استفاده می‌کنید، انگار مربی خصوصی دارید. این مربی خصوصی هر روز به شما درس می‌دهد، تنظیمات دروس را مطابق با هدف یادگیری شما تنظیم می‌کند و عملکرد شما را در آن روز خلاصه می‌کند.

زمانی که از السا اسپیک استفاده می‌کنید، انگار مربی خصوصی دارید.
زمانی که از السا اسپیک استفاده می‌کنید، انگار مربی خصوصی دارید.

تنظیمات هدف یادگیری

  • تمرین گاه به گاه: ۵ درس، ۱۰ دقیقه در روز با هدف یادگیری ۱۰۰ عبارت در سال
  • تمرین متوسط: ۷ درس، ۱۵ دقیقه در روز با هدف یادگیری ۲۰۰ عبارت در سال
  • تمرین جدی: ۱۰ درس، ۲۰ دقیقه در روز با یادگیری ۵۰۰ عبارت در سال

ویژگی مجموعه مطالعه

در قسمت چپ روی آیکون سوم کلیک کنید، نوار مجموعه مطالعه را پیدا خواهید کرد که سه بخش دارد.

  • بخش بررسی مجموعه‌ مطالعه: در این بخش، می‌توانید مجموعه‌ مطالعه انجام‌شده توسط سایر کاربران السا اسپیک را مشاهده کنید و شما هم آن‌ها را تمرین کنید.
  • بخش مرور مجموعه‌ مطالعه من: در این بخش، مجموعه مطالعات موجود را مشاهده خواهید کرد.
  • ایجاد مجموعه مطالعه: در این بخش می‌توانید لیستی از کلمات شخصی خود ایجاد و آن‌ها را مطالعه می‌کنید.

ویژگی حالت پیشرفته

السا اسپیک پس از اتمام هر درس، برای شما یک گزارش صادر می‌کند. این گزارش دقت تلفظ راهکارهایی برای بهبود آن را نشان می‌دهد. ویژگی بازخورد فوری، این امکان را به شما می‌دهد که اشتباهات خود را به‌سرعت اصلاح کنیداگر می‌خواهید کل کلمه یا عبارت را ارزیابی کنید، گزینه Advanced در بالای صفحه نیز تلفظ کل عبارت یا کلمه را ارزیابی می‌کند.

یکی دیگر از جالب‌ترین ویژگی‌های السا اسپیک سیستم گزارش‌دهی دقیق آن است
یکی دیگر از جالب‌ترین ویژگی‌های السا اسپیک سیستم گزارش‌دهی دقیق آن است

یکی دیگر از جالب‌ترین ویژگی‌های السا اسپیک سیستم گزارش‌دهی دقیق آن است. این برنامه جمله‌ شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و درصورتی‌که خیلی نزدیک به گویش‌ور بومی آمریکایی به نظر برسید آن را به رنگ سبز)، و اگر لازم باشد که بیشتر روی آن کار کنید، به رنگ زرد و قرمز درمی‌آورد.

مطالب مرتبط:

هفت دلیل که چرا یادگیری انگلیسی سخت نیست

دیکشنری

ویژگی منحصر به فرد دیگر این نرم‌افزار، داشتن فرهنگ لغت است. هر کلمه‌ای را که جستجو کنید، elsa تلفظ صحیح آن را به شما آموزش می‌دهد و در لحظه ارزیابی می‌کند.

مزایای استفاده از نرم‌افزار آموزش اسپیکینگ السا

  • این برنامه تنها برای آموزش انگلیسی نیست، بلکه یک فرهنگ لغتی هم دارد. در این فرهنگ لغت تعاریف، تصاویر و جملات نمونه (به همراه مدل تلفظ آن) برای توضیح لغات ارائه شده است.
  • با کلیک روی علامت سوالی که در کنار «مهارت» قرار دارد، می‌توانید اطلاعات بیشتری را به همراه مثال ببینید.
  • السا اسپیک، نمودار پیشرفت شما را ترسیم می‌کند. علاوه بر این، کلمات و عباراتی را که برای شما دشوار بوده‌اند ذخیره می‌کند تا بتوانید دوباره آن‌ها را بررسی کنید.
  • سیستمی را برای ارزیابی شما فراهم می‌کند.
  • بازخورد فوری،یکی از بهترین ویژگی‌های السا اسپیک است. از این طریق، اطلاعاتی را درباره نحوه بیان صداهای خاص به دست می‌آورید. همچنین این فرصت را دارید که شیوه صحیح تلفظ را همان لحظه تمرین کنید.
  • کاربرد آن آسان است.
  • بعد از انجام آزمون، السا اسپیک مطالب آموزشی را دوباره سازماندهی می‌کند. از این طریق مهارت‌‌هایی که در آن‌ها ضعف دارید، در اولویت قرار خواهند گرفت.
اپلیکیشن السا اسپیکینگ کمکی فوق‌العاده برای تقویت
  • بانک لغات برنامه، شامل تمام لغات و عباراتی است که تاکنون تمرین کرده‌اید. این لغات و عبارات، بر اساس امتیاز شما از هم تفکیک می‌شوند. بر این اساس، کلماتی که در آن‌ها ضعف دارید را مجدد تمرین کنید. همچنین می‌توانید کلمات دشوار را به صورت دستی هم اضافه کنید.

معایب استفاده از السا اسپیک

  • بزرگ‌ترین عیب السا اسپیک این است فرهنگ لغت و امکان به‌روزرسانی درس‌‌ها، تنها در نسخه پولی در دسترس است.

لینک دانلود برای پلتفرم‌های مختلف از سایت‌های معتبر

برای دانلود اپلیکیشن السا اسپیک از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

کلام آخر

یادگیری زبان در خانه و در شرایط همه گیری ویروس کرونا با استفاده از نرم‌افزار السا اسپیک راه خوبی است. با صرف زمان کمی در روز، لهجه و نحوه تلفظ شما تغییر می‌کند و اعتمادبه‌نفس کافی برای صحبت کردن به دست می‌آورید.

ترجمیک موسسه خدمات زبانی است که با بهره گیری از متخصصان حوزه‌های مختلف، خدمات ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوای متنی را به شما ارائه می‌کند.

دبستان ترجمیک، از بهترین مراکز آموزش آیلتس در کشور است. برای شرکت در دوره فشرده آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

آخرین به روزریانی: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

5 دیدگاه در «برترین نرم‌افزار انگلیسی صحبت کردن Elsa Speak»

      1. سلام خیلی ممنون واقعا عالی هست ولی چطور قفل های رو باز کنیم فقط دو تا درس اولش هست از هرکدومشون باید چطور بخریم و بازش کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.