مزایای آموزش آنلاین

ذهن خود را به روی کلاس‌های مجازی باز کنید

در سال‌های اخیر، بحث و بررسی‌های مختلفی در مورد کلاس‌های مجازی و حضوری وجود داشته است. عده‌ای به شدت با کلاس‌های مجازی مخالفت می‌کنند؛ در مقابل افرادی هستند که اهمیت و مزایای یادگیری مجازی را درک کرده‌اند و با رضایت کامل از این امکان، استفاده می‌کنند. این رضایت، ناشی از درک این موضوع است که رسانه‌های بصری راهی قدرتمند برای ارتقای یادگیری در بین متقاضیان هستند.

 به عنوان مثال، وقتی تصاویر متحرک را همراه با جمله‌ها و نکات مهم می‌بینید یا جمله‌ها را با لحنی سریع و پرهیجان می‌شنوید، به راحتی از ذهن شما پاک نمی‌شوند! وقت آن رسیده که دریچه ذهن خود را به روی کلاس‌های مجازی باز کنید؛ زیرا مطالعات بیان می‌کنند که یادگیری از طریق بسترهای آنلاین و کلاس‌های مجازی، به حفظ و ماندگاری بیش از ۸۵ درصد از مطالب کمک می‌کند و همه چیز را در کنار هم قرار می‌دهد تا مطالب به طور واضح و روشن در ذهن شما طبقه‌بندی شوند.

این مطلب از وبلاگ ترجمیک به مزایای آموزش آنلاین در دنیای امروز اختصاص دارد.

کلاس مجازی

کلاس‌های مجازی

کلاس‌های مجازی به معنای یادگیری و آموزش آنلاین است که هدف اصلی آن توانمندسازی افراد و دانشجویان با دسترسی عمیق به آموزش از طریق اینترنت است. اینترنت، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از راه دور از هر منطقه‌ای ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر همکاری کنند؛ بدون این‌که واقعاً هیچ مکالمه‌ رو در رویی در یک مکان داشته باشند. این امکان از طریق دوره آموزشی آنلاین، گردهمایی‌های صوتی و تصویری، گفتگوهای متنی، سیستم مدیریت یادگیری (LMS) امکان پذیر است.

کلاس‌های مجازی یک هنجار جدید هستند زیرا جهان به دلیل همه‌گیری در حال انزوا و دور شدن است. امروزه امکان یادگیری مجازی توسط سیستم‌عامل‌های آنلاین فراهم شده است و در این دو سال همه‌گیری ویروس کرونا، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌اند. این سیستم‌عامل‌ها به ما امکان می‌دهند تا سبک‌ یادگیری خود را به گونه‌ای انتخاب و تنظیم کنیم که با شیوه زندگی ما مطابقت داشته باشد.

 پیشرفت‌های دنیای مجازی طی سالیان متمادی، تصور ما را از یادگیری تغییر داده است و محدودیت‌های زمان و فاصله را تسهیل کرده است. مهم‌تر از همه این موارد، یادگیری مجازی به دانش‌آموزان در هر گروه سنی اجازه می‌دهد تا در جهت درک و دستیابی به توانایی‌های جدید پیشرفت کنند.

کلاس آنلاین

مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش سنتی

ماهیت نافذ و سریع فضای مجازی به همراه مطالب درسی در یک بستر مجازی، ارزش فوق‌العاده‌ای به محتوای آموزشی می‌بخشد. بر خلاف سیستم آموزشی سنتی با محوریت کلاس، یادگیری در کلاس مجازی یک فرایند عمیق و تاثیرگذار است؛ مطالعات نشان می‌دهند آموزش و یادگیری که بر فناوری متمرکز باشد، بسیار موثرتر و ماندگارتر از آموزش سنتی است.

آموزش سنتی

برای این که کاملاً صحت این موضوع را درک کنید، به این سؤال پاسخ دهید: «مدار استوا را تعریف کنید.» آیا این سؤال آشنا نیست؟ به طور دقیق و در زمان مناسب می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید؟ این موضوع قبلاً به شما آموزش داده شده است. شما در کتاب جغرافیا سال اول دبیرستان این درس را خوانده‌اید؛ اگر پاسخ را به یاد نمی‌آوردید، شاید بهتر باشد تأثیرپذیری بهتر آموزش آنلاین را بپذیرید.

لطفاً به لایوهای علمی یا کارگاه‌های آموزشی که در آن‌ها شرکت کردیده اید فکر کنید. چقدر از مطالب را به یاد می‌آورید؟ احتمالاً بالای ۸۵ درصد از مطالب به خوبی در ذهن شما ثبت شده‌اند؛ شاید حتی لحن و تن صدای گوینده را به یاد آورید! مطمئناً شما تا حد زیادی با ماهیت کلاس‌های آنلاین و مزایای آن آشنا هستید، اجازه دهید مزایای کلاس‌های مجازی را بهتر درک کنیم و با ابعادی آشنا شویم که کمتر به آن‌ها اشاره شده است:

آموزش آنلاین مقرون به صرفه است

دوره‌های آموزشی آنلاین نسبت به دوره‌های سنتی، مقرون به صرفه‌تر است. این روش یادگیری ارزان تنها به اینترنت، هزینه دوره و دستگاه مناسب نیاز دارد. این دستگاه می‌تواند یک تلفن هوشمند، لپ‌تاپ یا حتی تلویزیون باشد. اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، به این معناست که دستگاه لازم برای شرکت در کلاس آنلاین را دارید.

مورد بعدی هزینه اینترنت است. با اینترنت به کجاها که نمی‌توانید سفر کنید. به منظور شرکت در یک دوره آموزشی که از سمت دانشگاه آکسفورد ارائه می‌شود، لازم نیست به انگلستان سفر کنید و هزینه بلیط و ویزا و هتل را بپردازید؛ کافی است چند گیگ اینترنت بخرید و پای صحبت اساتید آکسفورد بنشینید.

کلاس آنلاین

 مورد آخر هزینه دوره است؛ در صورتی که آموزش به صورت آنلاین باشد، شرکت یا دانشگاه ارائه‌دهنده هزینه کمتری برای برگزاری دوره در نظر می‌گیرد و طبیعتاً هزینه کمتری هم از شما دریافت می‌کند که بسیار قابل توجه است. در کل همه این موارد باعث می‌شود که شما سریع‌تر و ارزان‌تر به اهداف آموزشی خود برسید.

آموزش آنلاین انعطاف پذیر است

کلاس‌های مجازی خیلی به محیط و فضای شما بستگی ندارند؛ بنابراین می‌توانید زمانی که در کلاس حضور دارید، میان وعده یا نوشیدنی خود را به راحتی میل کنید. اگر کودکی دارید که به مراقبت و توجه شما نیاز دارد، می‌توانید در نزدیکی او حضور داشته باشید. مهم‌تر از همه این مسائل، اگر نیازی نباشد که دوربین خود را روشن کنید، می‌توانید با لباس‌های راحت کلاس خود را بگذرانید. از آن‌جا که جهان با یک بیماری همه گیر مواجه است، این راحتی و انعطاف پذیر بودن کلاس‌های مجازی، کمک بسیار بسیار بزرگی به جهان کرده است.

یادگیری به کمک فناوری موثرتر است.

استفاده از تصاویر گرافیکی، نمودارها، ارائه‌ی پاورپوینت و نمایش‌های تصویری در کلاس‌های مجازی، محتوا را در ذهن دانش‌آموزان تثبیت می‌کند و به آن‌ها در یادآوری بهتر کمک می‌کند. تجربه یادگیری بصری یکی دیگر از مزایای یادگیری مجازی است. یکی دیگر از تاثیرات مثبت دوره آموزشی آنلاین، سرعت بالای ارائه محتوا و یادگیری است.

در آموزش سنتی، مدرس زمانی را صرف نوشتن مطالب روی تخته می‌کند و دانشجویان هم زمانی را صرف نت‌برداری می‌کنند که این یکی از عوامل حواس‌پرستی دانشجویان است. در کلاس‌های آنلاین، مطالب به صورت فایل به اشتراک گذاشته می‌شوند و دانشجویان با استفاده از نرم‌افزار‌های مناسب، می‌توانند نکات را به متن اضافه کنند و یا جمله‌های مهم را هایلایت کنند، بدون این که زمانی را صرف نوشتن کنند. این کار باعث می‌شود تمام حواس و تمرکز دانشجو به مطالب ارائه شده باشد و به خوبی از کلاس استفاده کند.

 اکثر مدرس‌ها در کلاس‌های سنتی، این جمله را به طور مرتب تکرار می‌کنند: «در حین این که من توضیح می‌دهم، چیزی یادداشت نکنید؛ بعد از توضیحات به شما زمان می‌دهم!» اکنون در سال ۲۰۲۱، جایی برای شنیدن این جمله وجود ندارد. تکنولوژی و فناوری روز به روز پیشرفت می‌کند تا زندگی ما در تمام ابعاد آسان‌تر شود و مسیر رشد خود را راحت‌تر سپری کنیم.

کلاس آنلاین گروهی

آموزش آنلاین دسترسی گسترده دارد

اکثر دوره‌های آموزشی آنلاینی که برگزار می‌شود، از ظرفیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی از سراسر جهان می‌توانند در این دوره‌ها حضور داشته باشند. بنابراین با مشکلاتی مانند تکمیل ظرفیت مواجه نخواهید شد. اما بعضی از دوره‌ها هستند که به دلیل پشتیبانی و راهنمایی دانشجویان، با افراد محدودی برگزار می‌شوند که جای نگرانی ندارد.

در صورتی که نتوانستید در دوره مورد نظر خود شرکت کنید، مطمئن باشید که همین دوره به زودی دوباره برگزار خواهد شد؛ زیرا برگزاری چندباره دوره‌های آنلاین بسیار آسان‌تر از دوره‌های سنتی ست و تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد، دوره هر چند وقت یک بار برگزار می‌شود.

 آموزش آنلاین به شما کمک می‌کند تا جدیدترین مهارت‌ها را یاد بگیرید

 استفاده از کلاس‌های آنلاین، تنها به این معنی نیست که شما محتوا و مطالب دوره مورد نظر را یاد می‌گیرید؛ بلکه مزایای یادگیری مجازی با ارائه بستری برای تقویت مهارت‌های دیجیتالی فراتر از دانش است. یادگیری در دنیای دیجیتال می‌تواند شما را به مهارت‌های مورد نیاز برای تعامل با یک رابط مجازی مجهز کند، به ویژه در مورد آزمون‌های آنلاین، کلاس‌های مجازی، ارتباطات الکترونیکی، تهیه ویدئو و ارائه اسناد.

 اکثر افراد، تا به یادگیری مهارت خاصی مجبور نشوند، تمایلی برای یادگیری نشان نمی‌دهند. برای مثال، اگر کسی نیازی به ارائه یک فایل پاورپوینت نداشته باشد، تمایلی به یادگیری و استفاده از پاورپوینت ندارد. اما زمانی که شما خود را در معرض آموزش و یادگیری آنلاین قرار می‌دهید، با علاقه و اشتیاق به یادگیری مهارت‌های مورد نیاز دیگر می‌پردازید تا بتوانید با آمادگی و آگاهی کامل از محیط کلاس استفاده کنید. در مجموع، این مهارت‌ها به توانایی و شایستگی‌های شما اضافه می‌کند و باعث می‌شود انسان مدرن و توانمندی باشید. بر کسی پوشیده نیست که افراد دارای مهارت‌های متعدد، انسان‌های موفق‌تری هستند و شانس بیشتری برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی عالی دارند.

با هر روحیه‌ای که دارید، آموزش آنلاین برای شما مناسب است.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم یادگیری در کلاس‌های مجازی این است که بیشتر دانشجویان خجالتی کلاس‌های مجازی را نسبت به کلاس‌های سنتی ترجیح می‌دهند. خیلی از افراد خجالتی، از پرسیدن سؤال در کلاس حضوری امتناع می‌کنند؛ زیرا از این که همه نگاه‌ها به سمت آن‌ها برگردد احساس خوبی ندارند.

 اما در کلاس‌های آنلاین آن‌ها می‌توانند به اندازه دیگران و بدون نگرانی فعالیت داشته باشند. معمولاً در کلاس‌های سنتی و حضوری، افراد برون‌گرا بیشتر از افراد درون‌گرا احساس راحتی می‌کنند؛ اما در کلاس‌های آنلاین، این مشکل برطرف شده است و هر دو گروه احساسات نسبتاً برابری را تجربه می‌کنند.

خجالتی

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود

می‌توانید مطمئن باشید که در دوره‌های آنلاین، همه چیز همان طور که باید پیش می‌رود. مدرس و متقاضیان درست سر وقت در کلاس حضور پیدا می‌کنند، بدون آن‌که نگران ترافیک و جای پارک باشند! مدرس، طبق زمان‌بندی دقیقی که انجام داده است، مطلب را ارائه می‌دهد، چرا که کنترل کلاس آنلاین بسیار راحت‌تر از کلاس سنتی است و مدرس می‌تواند بدون عوامل پرت‌کننده حواس، صرفاً بر ارائه محتوا تمرکز کند.

دوره‌های آنلاین ترجمیک

ترجمیک یکی از مؤسسات آنلاین در زمینه ارائه خدمات زبانی در ایران است که خدماتی مثل ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوا را به شما ارائه می‌دهد. در ترجمیک به سبب سال‌ها تجربه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و زبانی، به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف جذب افراد در بازار کار تصمیم گرفتیم.

 «دبستان ترجمیک» تمام تلاش خود را می‌کند تا مسیر حرفه‌ای شما را هموارتر کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین مهارت و توانایی را به شما بیاموزد. فرقی نمی‌کند که شما مترجم هستید یا کاربری که از خدمات ترجمه و تولید محتوا استفاده می‌کند؛ دبستان ترجمیک به نیازهای اساسی و کاربردی شما اندیشیده است و دوره‌های بسیار مناسب و به روزی را ارائه می‌دهد.

برای پیدا کردن شغل مناسب و برای ورود به بازار کار باید مهارت بیاموزید. اگر تصور می‌کنید که با رفتن به دانشگاه و قبول شدن در تعدادی واحد درسی مشخص می‌توانید یا باید به راحتی وارد بازار کار شوید، کاملاً اشتباه می‌کنید. برای ورود به بازار کار رشته خودتان و یا شغلی‌های به روز و درآمد زا باید مهارت کسب کنید. کسب مهارت نیز به زمان، صرف هزینه و انتخاب راه درست نیاز دارد.

دبستان ترجمیک

دبستان ترجمیک پس از برگزاری دوره‌های ترجمه تخصصی و ویرایش، به سراغ دوره‌های علمی و دانشجویی رفته است تا نیازهای علمی و شغلی افراد را مترفع کند و از اساتید بسیار باتجربه و معتبری برای برگزاری دوره‌ها استفاده ‌کند. به عنوان یک فرد آگاه و تحصیل‌کرده می‌دانید که موفقیت و پیشرفت در مسیر شغلی و یا علمی، اتفاقی نیست! برای دستیابی به موقعیت‌های بزرگ تحصیلی یا شغلی، لازم است مهارت‌های متعدد را با بالاترین کیفیت به دست آورید؛ طبیعی است هر چقدر بیشتر بدانید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

امکانات دبستان ترجمیک

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که دبستان ترجمیک در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که دانشجویان به ویدئو کلاس پس از اتمام دوره دسترسی دارند. این به این معناست که اگر به هر دلیلی نیاز داشتید دوباره کلاس را ببینید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

نکته مثبت دیگر این است که دانشجویان می‌توانند به طور مستقیم با اساتید سؤالات خود را مطرح کنند.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید. دبستان ترجمیک با پشتیبانی ۲۴ ساعته، مشتاقانه پاسخ‌گوی شماست.

یک دیدگاه در «ذهن خود را به روی کلاس‌های مجازی باز کنید»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.