درآمد از داخل خانه

کسب درآمد از خانه با یادگیری مهارت

در سال‌های اخیر کار کردن و درآمد زایی شکل دیگری به خود گرفته و به کل تغییر کرده است، به گونه‌ای که دیگر نیاز به کار کردن خارج از منزل و با ساعت‌های طولانی نیست. در حقیقت می‌توان گفت برای کار کردن لزوماً نباید شما مدرک تحصیلی داشته باشید و به صورت رسمی استخدام جایی شوید، بلکه باید نحوه یادگیری مهارت‌های جدید و مورد نیاز را بدانید و از آن طریق کسب درآمد کنید.

برای مطالعه مطالب مفید دیگر به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

 یکی‌از مزایای عصر فناوری این است که شما می‌توانید به صورت آنلاین مهارت مورد نیاز خود را بیاموزید. دنیای اینترنت این امکان را به شما می‌دهد که از میان انواع روش‌های یادگیری، روشی را انتخاب کنید که مناسب با نیاز و روحیه شما است.

دورکاری

مزایای کار در خانه و فریلنسری

واژه فریلنسر (FREELANCER) به معنی کارمند آزاد و مستقلی است که به صورت پروژه‌ای یا سفارشی کار و هزینه دریافت می‌کند. در سال‌های اخیر تعداد افرادی که تمایل به فریلنسر شدن پیدا کردند به شدت افزایش یافته است. مزایای این نوع از کار را اگر بخواهیم به صورت خلاصه نام ببریم شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ساعات کاری منعطف
  2. برقراری تناسب میان کار و زندگی
  3. کار در خانه
کار در خانه

در این شرایط شغلی شما نیاز ندارید سر یک ساعت خاصی از خواب بیدار شوید و ساعت‌های زیادی را در ترافیک یا در وسایل نقلیه عمومی شلوغ صرف کنید. حتی این امکان را دارید که شب‌ها کار خود را انجام دهید. تا زمانی که وعده خود را برای تحویل کار عملی کنید، دیگر مسائل چندان اهمیتی ندارند.

اگر کسی قصد داشته باشد از خانه کار کند باید مهارتی داشته باشد که بازار فعلی کار به آن نیاز داشته باشد. یکی از مناسب‌ترین روش‌هایی که وجود دارد، آموزش آنلاین است که شما بدون صرف هزینه‌های جانبی و اضافی می‌توانید مهارت مورد نظر را بیاموزید.

به غیر از مهارت‌های عملی که نیاز به حضور فیزیکی دارد، شما می‌توانید برای هر مهارتی دوره آموزشی آنلاین پیدا کنید. در چنین شرایطی شما بدون پرداخت هزینه رفت و آمد و برهم خوردن برنامه روزانه می‌توانید در کلاس شرکت کنید و با کم‌ترین هزینه به درجه‌ای برسید که بتوانید از آن طریق برای خود درآمدی داشته باشید.

معایب روش‌های نوین یادگیری

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، بعضی از مهارت‌ها هستند که شما نمی‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین در خانه آن‌ها را بیاموزید. در این شرایط، شما اگر به مهارت خاصی علاقه داشته باشید باید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید. به طور مثال، شما می‌توانید ابزارهای نجاری را از طریق اینترنت بشناسید؛ اما نحوه کار با چوب را بدون حضور استاد خیر.

در بعضی مواقع نیز فراهم نبودن بستر کافی برای آموزش آنلاین مانند اینترنت مناسب، آشنا نبودن با نرم‌افزارهای ارتباطی، نداشتن دستگاه مناسب برای برقراری کلاس می‌تواند مشکلاتی را در آموزش آنلاین ایجاد کند.

انواع مهارت‌های مطرح و کاربردی دنیای امروز

مهارت‌هایی را که با یادگیری آن‌ها می‌توانید از داخل خانه کسب درآمد کنید، در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم:

ترجمه یکی از مشاغل خانگی جدید

ترجمه تنها یک مهارت نیست، بلکه هنری بسیار ظریف است و برای یادگیری آن باید صبر، دقت و حوصله زیادی داشت. بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای کسب درآمد از طریق ترجمه به صورت آنلاین می‌توانند تنها با داشتن آشنایی با زبان خارجی موفق شوند.

درصورتی که این کار نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی و معتبر و تلاش فراوان دارد تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی به صورت آنلاین با فنون و روش‌های ترجمه آشنا شوید. در ترجمه شما علاوه بر دوره‌های مربوط به اصول و روش‌های ترجمه درست و تخصصی نیاز به آموزش زبان خارجی نیز دارید.

مهارت‌های لازم برای ترجمه

آشنایی با یک زبان نمی‌تواند به شما این ابزار را بدهد که بتوانید متن‌های تخصصی و حرفه‌ای را از زبانی به زبان دیگری ترجمه کنید زیرا برای ترجمه درست باید توانایی درک، شناخت و بازنویسی مطلب را داشته باشید. به همین دلیل، اگر در سطوح ابتدایی یا متوسط زبان خارجی هستید، بهتر است قبل از هرچیزی تلاش کنید تا سطح زبان خود را ارتقا دهید و بعد از آن روی مهارت ترجمه تخصصی خود کار کنید.

ترجمه دورکاری

 در مبحث ترجمه باید توجه داشته باشید که هرچه سرعت و دقت شما بالاتر باشد، می‌توانید درآمد بیشتری از این طریق کسب کنید. بیشترین میزان ترجمه مربوط به ترجمه انگلیسی به فارسی است زیرا اکثر کتاب‌ها و مقالات عمومی و تخصصی در دنیا به این زبان نگارش شده است. ترجمه‌هایی که انجام می‌شود گاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مانند ترجمهٔ کتاب‌های مرجع که در آینده بسیاری از افراد به آن‌ها رجوع خواهند کرد. ترجمه این کتاب‌ها باید بسیار روان و قابل فهم باشد و در عین حال نباید تغییری در مفهوم اصلی کتاب رخ داده باشد.

 دلایل بالا نشان می‌دهد که اگر شما قصد دارید از طریق ترجمه در منزل کسب درآمد کنید باید بتوانید این مهارت را به خوبی بیاموزید و تلاش بسیاری برای آن انجام دهید و سعی کنید با استفاده از کتاب‌های تألیفی و دوره‌های آموزش آنلاین همیشه به‌روز باشید. بسیاری از مؤسسات نیز برای تسریع در زمان دست به برگزاری کارگاه ترجمه آنلاین زده‌اند که با شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانید نکات کلیدی و مهم را در زمان کوتاهی بیاموزید.

تولید محتوا

تولید محتوا مانند ترجمه، مهارتی است که نیاز به سابقه کار و تجربه چندانی ندارد. تولید محتوا در طی سال‌ها شکل دیگری به خود گرفته است و از نوع سنتی و قدیمی خود که مطالب تبلیغاتی به محتوای وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و موارد دیگر تبدیل شده است.

تولید محتوا از مهارت‌هایی است که به دلیل مزایای فراوانی که دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده تقاضا برای کارشناس تولید محتوا نیز افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل تعداد زیادی از افراد بر این باورند که در این کار مهارت و توانایی دارند و می‌توانند محتوای خوبی تولید کنند. شما می‌توانید به عناوین شغلی مختلف وارد بازار کار تولید محتوا، سئو یا دیجیتال مارکتینگ بشوید. آسان‌ترین راه و دریچه ورود به این شغل نوشتن مطلب است.

تولید محتوا
تحلیل سئو سایت

علاوه بر نوشتن مطلب، می‌توانید از مدیریت، به روز کردن و تولید محتوا برای پیج کارفرما نیز کسب درآمد کنید، ویرایش و تدوین ویدیو بر عهده بگیرید، ایده پردازی کنید و …

اگر بتوانید از دریچه اصلی ورود کنید، می‌توانید تخصص‌های مختلف در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ را آزمایش کنید و هر حوزه‌ای را که با شخصیت شما سازگارتر بود، انتخاب کنید.

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا

برای یک محتوای خوب تنها داشتن قلم روان و شیوا کافی نیست. البته که اگر شما نتوانید زیبا و جذاب بنویسید هرگز نمی‌توانید محتوای خوبی تولید کنید و مخاطب را جذب کنید؛ اما این تنها عامل موفقیت نیست.

در ابتدا شما باید با دستور و قواعد زبان فارسی آشنایی داشته باشید زیرا به هیچ عنوان متنی که ضعف دستوری داشته باشد، مورد پسند نخواهد بود. قواعد نگارشی نیز که به زیباتر شدن متن کمک می‌کند از ضروریات کار است. شما می‌توانید برای ویراستاری محتوای خود را برون‌سپاری کنید؛ اما برای کسی که قصد دارد از این راه کسب درآمد کند، این کار پیشنهاد نمی‌شود.

از دیگر مهارت‌هایی که برای تولید یک محتوای جذاب مورد نیاز است، حفظ کیفیت از ابتدا تا انتهای مطلب است. ممکن است شما یک محتوای ۱۰ هزار کلمه‌ای تولید کنید. اگر مخاطب احساس کند که کیفیت متن رو به افول است، قطعاً به خواندن ادامه نخواهد داد.

 از دیگر مواردی که می‌تواند مطلب را به‌ویژه متن‌های طولانی را جذاب کند، استفاده از جذابیت‌های بصری است. با داشتن حداقل دانش در زمینه گرافیک می‌توانید از تصاویر و طرح‌های مرتبط با محتوا استفاده کنید. در این صورت مخاطب شما می‌تواند از دیدن آن‌ها لذت ببرد و از لحاظ ذهنی خسته نشود.

اگر شما بتوانید در زمینه‌های تخصصی مهارت کسب کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید به‌گونه‌ای که بتوانید یک محتوای خاص تولید کنید، می‌توانید به طرز چشمگیری درآمد خود را افزایش دهید.

هم‌چنین یکی از هوشمندی‌های یک کارشناس تولید محتوا استفاده از سئو در محتوا است. بدین گونه که خاص و جذاب بودن محتوا را بالا می‌برد و می‌تواند علاوه بر رقابت با دیگران، بازدید کار خود را نیز افزایش دهد. این‌کار نیاز به جستجوی دقیق، خلاقیت و هنر بازاریابی دارد.

انواع زمینه‌های گرافیک و طراحی

تا چند سال پیش اگر نیاز به طراح و یا گرافیست بود، تنها کسانی می‌توانستند فعالیت کنند که دانشجو و یا فارغ التحصیل این رشته‌ها بودند؛ اما با افزایش تقاضا، دوره‌های آنلاین و آفلاین برای آموزش مهارت گرافیک و طراحی فراهم شد که کسانی که استعداد این کار را دارند و امکان تحصیل به صورت آکادمیک را ندارند، یا کسانی که می‌خواهند از منزل و بدون استخدام در شرکت یا موسسه‌ای کسب درآمد کنند، به سمت گرافیک جذب شوند.

مهارت گرافیک و طراحی را می‌توان در دسته مهارت‌های پردرآمد قرار داد. زیرا زمانی که صاحبان برند، تنها چند ثانیه زمان دارند تا نظر مخاطب را جلب کنند، داشتن بهترین دیزاین و طراحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحی لوگو، بروشور و دیگر موارد بصری در حال حاضر از الزامات هر کسب و کاری است و داشتن یک گرافیست و طراح امری ضروری است.

اما اگر شما به این رشته‌ها علاقه‌مندید و می‌خواهید بدون سرمایه گذاری درآمد داشته باشید، باید بدانید که این کار فرای آشنایی با رنگ‌ها و ابزارهای طراحی است چرا که شما باید نوع برقراری ارتباط با مخاطبان هر کار و روانشناسی مشتری را بدانید و بر این اساس دست به طراحی بزنید.

 مهارت‌های اصلی که شما باید به عنوان یک گرافیست و طراح به آن آشنا باشید، کار کردن با نرم‌افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop،Illustrator، Corel و غیره است. در کنار این مهارت‌ها شما باید بتوانید دانش طراحی، دید قوی را در خود تقویت کنید و هم‌چنین تمرین زیادی داشته باشید.

اچ تی ام آل و سی اس اس

این دو مهارت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که برای داشتن سایت و فضاهای مجازی لازم است. دنیای وب‌سایت یکی از شلوغ‌ترین فضاهای مجازی است که افراد زیادی در آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و سعی می‌کنند از طریق خلاقیت و نوآوری رتبه خود را بهبود ببخشند.

همه افراد تقریباً مباحث یکسانی را در مورد این دو مهارت می‌آموزند، و تفاوت زمانی ایجاد می‌شود که آن‌ها توانایی و مهارت شاخصی را ارائه می‌دهند.

اچ تی ام ال

HTML

اچ تی ام آل (HTML- Hyper Text Markup Language) یکی از ساده‌ترین و در عین حال اساسی‌ترین مهارت‌هایی است که هر کسی که می‌خواهد وب‌سایتی را استارت بزند، باید این مهارت را بداند. به بیان دیگر اچ دی‌ام آل زبان خاص برای سایت است که با آن می‌توان متن را نشانه‌گذاری کرد. بسیاری شاید بر این باور باشند که HTML زبان برنامه‌نویسی است؛ اما این‌طور نیست. کسانی که HTML را می‌آموزند از این طریق به راحتی می‌توانند زبان برنامه مرورگر وب را با داشتن کدهای مربوطه درک کنند.

CSS

سی اس اس (Cascading Style Sheets-CSS) شامل کدهایی است که ظاهر و زیبایی یک سایت را می‌سازند. با آموختن CSS،‌ شما می‌توانید تمام خصوصیات سایت مثل فونت متن، اندازه، جاگیری مطالب، رنگ‌ها و … را طراحی کنید. به طور کلی CSS یک استاندارد کلی برای زیباسازی سایت است که شما با تمرین و خلاقیت می‌توانید بهترین استفاده را از این مهارت انجام دهید.

سی اس اس

می‌توان گفت HTML و CSS در کنار یک‌دیگر دو مهارتی هستند که اگر شما آن‌ها را فرابگیرید می‌توان با توانایی یک سایت را از درون و بیرون بسازید. بازار کار برای این مهارت بسیار پررقابت و پرتقاضا است. به همین دلیل، باید تمرین و ممارست فراوان داشت تا بتوانید در دنیای پررقابت اینترنت به جایگاه خوبی دست پیدا کنید و درآمد مناسبی داشته باشید.

کلام آخر

بازار کار امروز بر خلاف گذشته، بر پایه تخصص می‌چرخد؛ یعنی ممکن است برای ادارات دولتی و کارخانه‌ها، هنوز هم مدرک از دانشگاه‌های سطح یک با معدل بالا ملاک باشد؛ اما کارفرماهای بزرگ خصوصی و شرکت‌های معتبر شخصی، تقریباً فقط به تخصص فرد اهمیت می‌دهند.

یعنی بسیاری از افراد هستند که در بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور مشغول به کار هستند و سمت شغلی‌شان اصلاً با مدرک تحصیلی آن‌ها مطابقت ندارد. افراد بسیاری هم در این بین، اصلاً تحصیلات دانشگاهی ندارد و مسئولیت بخش‌های مهمی را بر عهده دارند.

برای کسب درآمد از خانه و یا داشتن شغل حضوری ثابت، باید در زمینه یا زمینه‌هایی متخصص باشید و از یادگیری فرار نکنید. یادگیری مهارت به روش‌های مختلف، تقریباً تنها تضمین کننده پیدا کردن شغل برای شماست.

در راستای تحقق همین هدف، دبستان ترجمیک دوره‌های کاربردی برگزار می‌کند که برخی از این دوره‌ها می‌تواند شما را به صورت مستقیم به بازار کار وصل کند. برخی از این دوره‌ها هم طوری طراحی و تدوین شده است که پس از شرکت در دوره آنلاین، به راحتی می‌تواند در ترجمیک استخدام شوید و از خانه شروع به کار کنید.

برای فعالیت به عنوان مترجم، ویراستار یا نویسنده دورکار در ترجمیک، به صفحه استخدام مترجم مراجعه و رزومه خود را ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.