بهترین دیکشنری‌های اسپانیایی

بهترین دیکشنری‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های زنده و پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود که علاوه بر اسپانیا، زبان دوم بسیاری از کشورهای دیگر نیز است. به طور کلی حدود نیم میلیارد نفر در جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. با این تفاصیل، می‌توان گفت که اسپانیایی بعد از زبان‌های چینی، انگلیسی و فرانسه، پرکاربردترین زبان در سطح جهان است. از این رو افراد زیادی به دلایل مختلف، از جمله مهاجرت تحصیلی و کاری، به فکر یادگیری اسپانیایی هستند.

یادگیری این زبان، ابزارها و راه‌های مختلفی دارد که هر یک به نحوی دستیابی به هدف را آسان‌تر می‌کنند. در این میان، دیکشنری‌ها یکی از پرکاربردترین، مفیدترین و در عین حال قابل‌استنادترین ابزارها هستند.

در این مطلب، نگاهی به بهترین دیکشنری‌های اسپانیایی و امکانات آن‌ها می‌اندازیم. اگر در حوزه ترجمه تخصصی اسپانیایی مشغول به کار هستید نیز به این دیکشنری‌ها نیاز خواهید داشت؛ پس با ما بمانید.

مطالب مرتبط:

اسپانیایی یاد بگیرم یا فرانسوی؟

دیکشنری آکسفورد

آکسفورد، یکی از نام‌آشناترین دیکشنری‌های جهان است. حتما شما هم روزهایی که به‌تازگی آموزش زبان را شروع کرده بودید و برای پیدا کردن معنی واژگان سراغ این دیکشنری می‌رفتید را به خاطر دارید! با این حال، شاید جالب باشد که بدانید نسخه اسپانیایی به انگلیسی این دیکشنری نیز در دسترس است.

در واقع، آکسفورد یکی از معتبرترین و جامع‌ترین دیکشنری‌های سراسر جهان است و بخشی نیز تحت عنوان فرهنگ لغت اسپانیایی دارد. بسیاری از زبان‌آموزان و مترجمان زبان فرانسوی معتقدند که دیکشنری آکسفورد بهترین دیکشنری اسپانیایی است.

اپلیکیشن دیکشنری آکسفورد

خبر خوب این است که نسخه اپلیکیشن دیکشنری اسپانیایی آکسفورد نیز ارائه شده است. پس اگر از علاقمندان زبان اسپانیایی هستید، حتما این برنامه را روی تلفن همراه‌تان نصب کنید. این اپلیکیشن با عنوان Oxford Spanish Dictionary در دسترس است ولی متاسفانه فعلا فقط برای گوشی‌های اندروید رایگان است. بنابراین اگر از کاربران آیفون هستید، این برنامه را از اپ‌استور خریداری کنید. برای دانلود نسخه اندروید به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود دیکشنری آکسفورد اسپانیایی

این اپلیکیشن که توسط تیم نرم‌افزاری MobiSystems طراحی شده و در گوگل‌پلی قرار گرفته است از مزایای زیر برخوردار است.

دیکشنری آکسفورد برای زبان اسپانیایی
  • به صورت رایگان با بیش از ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ لغت و اصطلاح اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.
  • امکان شخصی سازی نرم افزار و هم‌چنین ایجاد فولدر برای دسته‌بندی کلمات
  • امکان مشاهده لغاتی که قبلا مطالعه شده‌اند و مرور آن‌ها
  • داشتن بخشی تحت عنوان «لغات روز» که هر روز یک لغت جدید به شما آموزش می‌دهد.
  • عدم نیاز به اتصال دائمی به اینترنت
  • محیط کاربری جذاب همراه با تم‌ها و رنگ‌های متنوع
  • قابلیت اسکن متن، تشخیص اتوماتیک کلمه و ترجمه سریع آن (بدون نیاز به تایپ کردن)
  • نمره ۲/۴ از ۵ از نظر کاربران

دیکشنری بابیلون

اگر در زبان انگلیسی، مهارت چندانی ندارید و به دنبال یک دیکشنری اسپانیایی به فارسی هستید یا به هر دلیل دیگری، با دیکشنری آکسفورد ارتباط برقرار نکردید، ما بابیلون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دیکشنری لغات و اصطلاحات موردنظر شما را از اسپانیایی به فارسی بازگردانی می‌کند و از این نظر بسیار پرکاربرد است.

اپلیکیشن دیکشنری بابیلون

بابیلون نیز مانند آکسفورد در نسخه اپلیکیشن موجود است. با این تفاوت که کاربران آیفون نیز امکان دسترسی رایگان به این برنامه را دارند. از سایر مزایای دیکشنری فارسی به اسپانیایی بابیلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیکشنری بابیلون در زبان اسپانیایی
  • ارائه تلفظ دقیق واژگان با لهجه صحیح
  • عدم نیاز به اتصال به اینترنت
  • امکان اضافه کردن یادداشت
  • رابط کاربری ساده
  • امکان کپی کردن و به اشتراک گذاشتن یادداشت‌ها

دانلود دیکشنری اسپانیایی به فارسی بابیلون

مطالب مرتبط:

یادگیری زبان مغز را قوی می‌کند

سخن پایانی

داشتن یک دیکشنری جامع و کامل، تاثیر زیادی بر روند آموزش زبان دارد. چراکه آشنایی با لغات و اصطلاحات جدید بخش مهمی از مسیر یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد و بخش بزرگی از این مسیر به کمک دیکشنری طی می‌شود. امیداوریم تا به کمک دیکشنری‌های معرفی‌شده در این مطلب، زبان اسپانیایی را راحت‌تر یاد بگیرید.

اگر به زبان اسپانیایی تسلط دارید و دوست دارید در زمینه ترجمه متون فعالیت کنید رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

4 دیدگاه در «بهترین دیکشنری‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.