بهترین زبان های دنیا

۱۵ مورد از بهترین زبان‌ها برای یادگیری در سال ۲۰۲۱

یادگیری یک زبان جدید،‌ فعالیت و توان ذهنی مغز را تقویت می‌کند. علاوه بر این، یادگیری هر زبان زنده و پرکاربرد، فرصت‌ها و راه‌های کسب درآمد مختلفی را برای ما فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانیم با یادگیری زبان‌های جدید دامنه انتخاب شغل و فعالیت‌های خود را گسترده کنیم.

با این تفاصیل، اگر به فکر یادگیریِ یک زبان جدید هستید، خبر خوبی برایتان داریم! دنیایی بزرگ از امکانات و برنامه‌های آموزش زبان پیش‌روی‌ شماست. با این وجود، پیش از هر چیز باید به این سوالات پاسخ دهید: کدام زبان را انتخاب کنم؟ کدام زبان کاربردی‌تر است؟ یادگیری کدام‌ زبان لذت‌بخش‌تر است؟

در این مطلب، ۱۵ مورد از پرکاربردترین زبان‌های دنیا و ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

ده اصطلاح پرکاربرد ایتالیایی

یادگیری زبان انگلیسی

گویشوران انگلیسی، ‌از هر زبان دیگری بیشتر است. مجموع گویشوران بومی و غیربومی این زبان، به بیش از یک‌ونیم میلیارد نفر می‌رسد. انگلیسی، زبان رسمی ۶۷ کشور است. بنابراین، در صدر لیست بهترین زبان‌ها برای یادگیری قرار دارد. علاوه بر این بیش از ۵۵ درصد محتوای سطح وب‌، به‌ زبان انگلیسی‌ است. پس می‌توان زبان انگلیسی را زبان اصلیِ اینترنت نیز دانست.

بیش از ۵۵ درصد محتوای سطح وب‌، به‌ زبان انگلیسی‌ است
بیش از ۵۵ درصد محتوای سطح وب‌، به‌ زبان انگلیسی‌ است

مطالب مرتبط:

هفت دلیل که چرا یادگیری انگلیسی سخت نیست

چینی ماندارین

زبان چینی، با ۹۸۲ میلیون بیشترین گویشور بومی را دارد. مجموع گویشوران این زبان در سراسر جهان، به ۱٫۱ بیلیون نفر می‌رسد. در میان اقتصادهای بزرگ جهان، چین با میانگین نرخ رشد ۶٪ سریع‎ترین رشد را دارد. علاوه بر این، این کشور سعی دارد تا سال ۲۰۵۰ بزرگ‏ترین اقتصاد جهان باشد.

زبان چینی، با ۹۸۲ میلیون بیشترین گویشور بومی را دارد.

بنابراین اگر به دنبال زبانی با ظرفیت دستاوردهای اقتصادی هستید، چینی ماندارین عاقلانه‌‎ترین تصمیم است.

مطالب مرتبط:

آیا زبان همه چینی‌ها، ماندارین است؟

اسپانیایی

اسپانیایی در سرتاسر جهان صحبت می‎شود؛ از خود اسپانیا تا آمریکای لاتین. درمجموع اسپانیایی، زبان رسمی ۲۰ کشور است و ۴۲۰ میلیون گویشور جهانی دارد که ۳۲۰ میلیون آن‎ها بومی هستند. این زبان هم با اهداف کاری متناسب است و هم گزینه‌ای مناسب برای اوقات فراغت به شمار می‌رود. بنابراین یکی از بهترین‌ها برای یادگیری است.

افزون بر این، اسپانیایی یکی از پرمتقاضی‌ترین زبان‌‎ها برای مترجمان به‌شمار می‌رود. چراکه خدمات ترجمه‎ اسپانیایی به انگلیسی شرکت‌های اروپایی همیشه طرفدار دارد.

مطالب مرتبط:

ده کلمه اسپانیایی که برایشان معادلی نمی‌یابید

ژاپنی

ژاپن، مهد اختراعات بی‌شماری در حوزه‌ فناوری است. پس می‌تواند انتخاب خوبی برای یادگیری در سال ۲۰۲۱ باشد. با این حال، فراموش نکنید که زبان ژاپنی بسیار دشوارتر از زبان انگلیسی است. چرا که ساختار نوشتاری آن بسیار با الفبای لاتین متفاوت است.

روسی

زبان روسی تنها در دو کشور (روسیه و بلاروس) به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. با این حال، از نظر تعداد گویشور بومی، با نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفر، در اروپا اول است. علت این موضوع، به استفاده گسترده این زبان در کشورهای اروپای شرقی برمی‌گردد. پس اگر قصد دارید در سال ۲۰۲۱ به اروپای شرقی سفر کنید، یادگرفتن روسی پیش از این سفر قطعاً به کارتان می‌آید.

مطالب مرتبط:

چند نفر در سراسر جهان روسی حرف می‌زنند؟

راحت‌‎ترین زبان‎ برای یادگیری در جهان چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که زبان نروژی، آسان‌ترین زبان جهان برای یادگیری است. اما چه چیزی یادگیری یک زبان را آسان می‌کند؟ شباهت آن زبان به انگلیسی مسئله‌ کلیدی است. حال این شباهت می‌تواند در الفبای نوشتاری یا ساختار گرامری باشد.

دوست دارید برای یادگرفتن زبان سخت تلاش کنید یا ترجیح می‎دهید سال ۲۰۲۱ را به یادگیری زبان آسان‌تری بگذرانید؟ اگر انتخاب شما گزینه‎ دوم است یکی از موارد زیر حتماً مناسب شما خواهد بود.

نروژی

زبان نروژی گرامری ساده‎ (تنها یک حالت از هر فعل در هر زمان صرف فعل) و تعداد زیادی کلمه شبیه به انگلیسی دارد. دلیل این موضوع این است که هر دو زبان، از خانواده‎ زبان‌های ژرمنی هستند. اگر از خود می‌پرسید «باید چه زبانی یاد بگیرم؟» و به دنبال زبانی ساده و لذت‎بخش می‌گردید، نروژی بهترین گزینه پیش روی شماست.

سوئدی

زبان سوئدی هم به لطف حضور در خانواده زبان‌های ژرمنی، گرامری ساده و کلماتی شبیه به انگلیسی دارد. همین موضوع سوئدی را به یکی از بهترین زبان‌های برای یادگیری تبدیل می‌کند.

گرامر زبان سوئدی تا حدودی به انگلیسی شبیه است

ایتالیایی

برای افراد بسیاری ایتالیایی زبان عشق است. هرچند فرانسوی هم در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. ایتالیایی به لطف محبوبیت اپرا در سرتاسر جهان قطعاً زبان فرهنگ به‎شمار می‌رود. چرا که زیبایی اپرا حتی کسانی را که متوجه آن نمی‌شوند، غرق در اشک می‌کند. خوشبختانه بسیاری از کلمات ایتالیایی با انگلیسی ریشه مشترک دارند. بنابراین یادگیری این زبان، آن‌قدر سخت و پیچیده نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

کدام کشورها ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

فرانسوی

فرانسوی، مدعی دیگر عنوانِ زبان عشق، زبان شعر، هنر و غذاهای لذیذ و گران است. ریشه‎ لاتین فرانسه نشان‌دهنده‎ این است که تعداد زیادی از کلمات فرانسوی برای انگلیسی زبان‌ها قابل تشخیص است.

مطالب مرتبط:

در جهان چند نفر فرانسوی صحبت می‌کنند؟

کدام زبان‌ها پرتقاضاترین هستند؟

بر اساس داده‌های درخواست ترجمه و دیگر داده‌ها در سراسر دنیا، پرتقاضاترین زبان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پرتغالی

پرتغالی، به عنوان زبان رسمی پرتغال، در این کشور ۱۰ میلیون گویشور دارد. علاوه بر این، زبان مادری ۱۹۴ میلیون گویشور بومی در برزیل نیز است. برزیل از نظر تولید ناخالص داخلی، نهمین بازار آزاد بزرگ اقتصادی در جهان را دارد. بنابراین این کشور، فرصت‌های متعددی برای افرادی که به دنبال کار با زبان پرتغالی هستند ایجاد می‌کند.

آلمانی

آلمانی یکی از مهم‌ترین زبان‌ها در اروپاست. این زبان از نظر گویشوران بومی درون قاره‌ای، پس از روسیه در مقام دوم قرار دارد. (آلمان ۱۲۰ میلیون گویشور بومی و روسیه حدود ۹۵ میلیون گویشور دارد). ناگفته نماند که آلمانی یکی از سه زبان کاری کمیسیون اروپا (درکنار انگلیسی، و فرانسوی) و یکی از زبان‌های پیشگام در کسب و کار در اروپاست.

آلمانی یکی از مهم‌ترین زبان‌ها در اروپاست.
آلمانی یکی از مهم‌ترین زبان‌ها در اروپاست.

مطالب مرتبط:

در کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌شود؟

عربی

۲۵ کشور جهان، زبان عربی را زبان رسمی یا زبان دوم خود می‌دانند. می‌توان گفت که حدود ۴۲۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان عربی صحبت می‌کنند. ای موضوع، عربی را به ششمین زبان دنیا تبدیل کرده است. با این تفاسیر، اگر به دنبال یادگیری زبانی برای کار در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گردید، عربی بهترین گزینه است.

مطالب مرتبط:

چند نفر در جهان عربی صحبت می‌کنند؟

کدام زبان‌‎ها برای فرصت‌‎های کاری آینده بهترین هستند؟

بخش آخر لیست بهترین زبان‎ها برای یادگیری در سال ۲۰۲۱ را به کشورهایی با سریع‏ترین رشد اقتصادی اختصاص می‌دهیم. بنابر بازار بورس سهام نزدک، گویان سریع‎ترین رشد اقتصادی جهان را با نرخ ۱۶.۳% دارد. زبان رسمی گویان انگلیسی است که پیش از این درمورد آن صحبت کردیم. اما زبان دومین کشور در این لیست چیست؟ زبان امحاری.

امحاری

امحاری که زبان میانجی اتیوپی است حدود ۲۲ میلیون گویشور بومی دارد. اگر قصد یادگیری زبانی را دارید که در اقتصادی درحال رشد برایتان فرصت‌های کاری ایجاد کند، امحاری انتخاب درستی برای شماست. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقتصاد اتیوپی در دوره‎ی ۲۰۲۱-۲۰۱۸ با نرخ ۸٫۱% رشد می‌کند. این رشد از طریق تمرکز دولت بر جذب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و تبدیل اتیوپی به یک قطب تولیدی انجام خواهد شد.

هندی

هند از نظر تولید ناخالص داخلی هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است و سومین قدرت خرید جهان را دارد. زبان هندی استاندارد مدرن ۳۲۲ میلیون گویشور بومی دارد. از دید انگلیسی‌‎زبانان، هندی آسان‎ترین زبان برای یادگیری نیست. اما برای کسانی که می‌خواهند بخشی از به قدرت رسیدن یکی از بزرگ‏ترین اقتصادهای جهان باشند، انتخاب خوبی است.

زبان هندی استاندارد مدرن ۳۲۲ میلیون گویشور بومی دارد.
زبان هندی استاندارد مدرن ۳۲۲ میلیون گویشور بومی دارد.

مطالب مرتبط:

در هندوستان، چند زبان وجود دارد؟

یاد گرفتن زبان کره‌‎ای

زبان کره‎ای یکی از بهترین زبان‌ها برای یادگیری، به‎ویژه برای اهداف کاری، است. تنها طی چند نسل کره‏ی جنوبی از یکی از فقیرترین اقتصادها به دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد. به صورت کلی ۷۵ میلیون نفر به این زبان صحبت می‎کنند و ۴۸ میلیون از آن‎ها در کره‏ی جنوبی زندگی می‌کنند.

جالب است بدانید کره‏ای زبانی تک‌خانواده است گرچه از نظر فنی دو نوع استاندارد دارد: لهجه‎ سئول برای کره جنوبی و لهجه‎ پیونگ‎یانگ برای کره‌ی شمالی.

مطالب مرتبط:

کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای

چگونه در سال ۲۰۲۱ سریع‌‎تر زبان بخوانیم؟

اگر برنامه‌های ۲۰۲۱ شما شامل یادگرفتن یکی از زبان‌های فوق (یا حتی بیشتر!) است، بهتر است بدانید که راه‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری وجود دارد. به هر حال چرا باید بیشتر از آنچه که لازم است برای یادگیری زمان بگذارید؟

پیش از هرچیز خود را در هر فرصتی با زبان احاطه کنید. از شبکه‌های رادیویی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی، هرچه راه‌های بیشتری برای شنیدن و درک زبان داشته باشید بهتر است. گوشتان را به صداها و ریتم زبان عادت دهید تا به روند یادگیری سرعت ببخشید.

به این ترکیب کتاب و مجله را هم اضافه کنید تا بتوانید همه جا به یادگیری ادامه دهید. فلش‏ کارت ها هم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. در مرحله بعد ترکیب کلمات را اولویت‌بندی کنید. با کلمات هم ریشه و کلماتی که معمولاً استفاده می‌شوند شروع کنید و بعد از سرعت یادگیری خود شگفت‌زده خواهید شد.

این که در هر فرصتی حرف زدن را تمرین کنید هم مهم است. می‌توانید در حمام برای خودتان آواز بخوانید، در کلاس مکالمه‏ عمومی شرکت کنید یا با یک استاد خصوصی زبان آنلاین چت کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید مهارت صحبت کردن شما بهتر می‌شود. همچنین احساس خواهید کرد که این مکالمات معمولی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند.

در آخر از متنوع بودن روش‌های یادگیری زبان اطمینان حاصل کنید. همه کتاب‌‎های گرامر خوب‌اند اما تنها یک جنبه از یادگیری به‌شمار می‌روند. هرچه راه‌های بیشتری برای یادگیری پیدا کنید، مسیر یادگیری لذت‌بخش‌تر است. از شعرهای کودکانه تا کلاس‌های رسمی؛ همه چیز را با هم ترکیب کنید تا هیجان مسیر را زنده نگه دارید.

کلام آخر

فناوری در سال‌های اخیر، تغییرات بسیاری در زندگی همه ما ایجاد کرده است. پیشنهاد ما به شما این است که برای یادگیری زبان‌های اشاره شده، از نرم افزار آموزش زبان دولینگو هم استفاده کنید.

ترجمیک به عنوان بزرگ ترین موسسه خدمات زبانی، ترجمه تخصصی،‌ ویرایش و تولید محتوا را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.

برگزاری دوره فشرده آیلتس، از دیگر خدمات ترجمیک است. برای شرکت در این دوره‌ها و آموزش آیلتس کلیک کنید.

4 دیدگاه در «۱۵ مورد از بهترین زبان‌ها برای یادگیری در سال ۲۰۲۱»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.