معرفی برترین دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه‌های برتر آلمان، کدام هستند؟

دانشگاه‌های آلمان از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. آلمان، محبوب‌ترین مقصد برای کسانی است که می‌خواهند، مهاجرت تحصیلی کنند. آلمان دارای رتبه برتر کشور غیر انگلیسی‌ برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی است.

۴۶ دانشگاه آلمانی در فهرست محبوب‌ترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. شما برای اپلای به این دانشگاه‌ها و تحصیل در آن‌ها، به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود نیاز دارید. بعد از ترجمه باید مدارک خود را برای پذیرش به دانشگاه مقصد ارسال کنید.

تحصیل در آلمان رایگان است؟

آلمان از کم هزینه‌ترین کشور‌ها برای تحصیل، در میان کشور‌های پیشرفته است. امکان تحصیل رایگان در صورت تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. به همین علت دانشجویان بین‌المللی زیادی از کشور‌های خود برای تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند.

در این مقاله به معرفی و بررسی ۴ دانشگاه معتبر آلمانی پرداخته‌ایم تا شما را با دانشگاه‌های معتبر این کشور و شرایطشان آشنا کنیم. در ادامه همراه ترجمیک باشید.

بهترین دانشگاه‌های آلمان از نگاه موسسه Qs

۴۶ مجموعه آموزش عالی از ۲۰۲۹ دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. از این تعداد، نام ۱۲ مورد از دانشگاه‌های آلمان در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان وجود دارد.

در این مقاله بهترین دانشگاه‌های آلمان را از نگاه موسسه QS (Quacquarelli Symonds Limited) بررسی می‌کنیم. این موسسه از معتبرترین موسسات رتبه‌بندی آکادمیک است، هر سال آمار جدیدی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی جهان به تفکیک کشور‌ها اعلام می‌کند.

این موسسه، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی را با استفاده از شش شاخص اصلی ارزیابی می‌کند.

این شش شاخص شامل شهرت علمی، شهرت علمی کادر آموزشی،‌ نسبت تعداد دانشکده به تعداد دانشجویان، استناد به هر دانشکده،‌ نسبت تعداد دانشکده‌های بین‌المللی و نسبت تعداد دانشجویان بین‌المللی می‌شود.

اکنون که با نحوه رتبه‌بندی این موسسه آشنا شدید، به سراغ فهرست بهترین دانشگاه‌های آلمان از نگاه QS می‌رویم.

موسسه QS  انگلستان
QS مخفف کاکارلی سیموندز (Symonds Quacquarelli) موسسه‌ای در انگلستان است

مطالب مرتبط:

مفهوم آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

دانشگاه فرایبورگ آلمان (University of Freiburg)

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ در سال ۱۴۵۷ در شهر فرایبورگ تاسیس شد. این دانشگاه از قدیمی‌ترین موسسه‌های آکادمیک اروپا محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه این است که برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان خارجی ارائه می‌کند.

اغلب رشته‌های این موسسه به زبان آلمانی و و تعداد محدودی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. فرایبورگ هر ساله میزبان ۲۵ هزار دانشجو در دانشکده‌ الهیات، شیمی، ریاضی فیزیک و … است.

فرایبورگ پنجمین موسسه برتر دنیا است. هر ساله، دانشجویان و اساتید این موسسه افتخارات و جایزه‌های زیادی را دریافت می‌کنند. تحصیل در این دانشگاه از شما فردی خلاق و مبتکر می‌سازد و به شما در رشد استعداد‌ها و مهارت‌هایتان کمک می‌کند.

این دانشگاه مقصد بسیار خوبی برای مهاجران تحصیلی است. دانشگاه فرایبورگ به همراه دانشگاه توبینگن در جایگاه دهم بهترین دانشگاه آلمان قرار دارند. از نگاه موسسه رتبه بندی QS، فرایبورگ رتبه ۱۷۵ را در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان کسب کرده است.

قرارگیری دانشگاه فرایبورگ در رتبه ۱۴۷ برترین دانشگاه‌های جهان
از نظر شاخص شهرت علمی دانشگاه فرایبورگ در رتبه ۱۴۷ قرار دارد.

دانشگاه تکنولوژی برلین (Berlin Institute of Technology)

این دانشگاه اولین دانشگاه در آلمان است که عنوان تکنولوژی را به خود گرفته است. دانشگاه برلین در سال ۱۸۸۴ تاسیس شد. هیات علمی این دانشگاه دارای ۸ عضو برنده جایزه نوبل می‌باشد.

دانشگاه TU Berlin، عضو شبکه مدیران برتر صنعتی اروپا است. این انجمن بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین موسسه فناوری کشور آلمان است. این انجمن امکان تبادل دانشجو بین دانشکده‌های برجسته مهندسی را فراهم می‌کند.

تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده‌اند. این دانشجویان از ۱۳۰ کشور مختلف جهان به این دانشگاه مهم، برای ادامه تحصیل آمده‌اند. دانشگاه برلین میان دانشگاه‌های دیگر، بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را دارد.

تحصیل در دانشگاه برلین به دو زبان انگلیسی و آلمانی است و دانشجویان باید مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه بدهند. سالانه بیش از ۳۶ هزار دانشجو، موفق به اخذ پذیرش در این دانشگاه در رشته‌های مختلف می‌شوند.

دانشگاه برلین در در فهرست بهترین دانشگاه‌های آلمان، جایگاه هشتم را دارد. از نگاه موسسه QS رتبه دانشگاه برلین با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در رتبه ۱۴۸ جهانی قرار گرفته‌ است.

دانشگاه فنی برلین
هیات علمی دانشگاه فنی برلین دارای ۸ عضو برنده جایزه نوبل می‌باشد.

مطالب مرتبط:

آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاهی دولتی واقع در شهر هایدلبرگ آلمان است. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده است و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

این دانشگاه سومین دانشگاهی است که در دوره امپراطوری روم تاسیس شده و در سال ۱۸۹۹ به صورت مختلط در آمده است.

این دانشگاه دارای ۱۲ دانشکده است. در دانشکده‌ها، ۱۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. واحد‌های ارائه شده در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. در بعضی از دروس در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود.

از نگاه موسسه آماری QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه در جهان رتبه ۶۴ و در آلمان جایگاه سوم را برای خود بدست آورد.

دانشگاه هایدلبرگ
یک سوم از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقطع دکتری، خارجی هستند.

دانشگاه صنعتی آخن (RWTH Aachen University)

دانشگاه صنعتی آخن (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen) در سال ۱۸۷۰ در شهر آخن آلمان تاسیس شد. این دانشگاه با بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو در ۱۱۵۵ رشته، بزرگ‌ترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی مهندسی یه شمار می‌آید.

دانشگاه آخن دارای ۲۶۰ دپارتمان در ۹ دانشکده است. این موسسه علمی و برجسته در اروپا هر ساله برای ۴۵۸۸۴ دانشجو در ۱۵۴ دوره تحصیلی، پذیرش تحصیلی صادر می‌کند. ۱۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. بیشتر این دانشجویان از کشورهای چین، هند، ترکیه، ایران و لوکزامبورگ هستند.

دانشگاه آخن در سال ۲۰۲۱ جایگاه ۱۴۸ جهان و رتبه هفتم ملی را میان دانشگاه‌های آلمان کسب کرد.

دانشگاه آخن در رشته فنی مهندسی، دانشجویان خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

مطالب مرتبط:

مراحل ترجمه رسمی و اخذ تاییدیه‌های مدارک تحصیلی

نکته آخر

کشور آلمان از مهاجرپذیر‌ترین کشورهای دنیاست. اگر به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید و برای تحصیل و کار به آلمان مهاجرت کنید، به آسانی جایگاه خود را در این کشور پیدا می‌کنید. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان فرصت مناسبی برای پیشرفت شما محسوب می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان، رزومه خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فرصت را شما می‌دهد تا وارد بازار کار شوید و شغلی با درآمد بالا برای خود پیدا یا ایجاد کنید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با دانشگاه‌های معتبر این کشور آشنا کنیم تا با تعدادی از دانشگاه‌های آلمان آشنایی لازم را کسب کنید.

اگر به ترجمه رسمی آلمانی، ترجمه آلمانی مقاله‌، کتاب و … نیاز دارید، تنها کافی است که سفارش خود را در ترجمیک ثبت کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن، سفارش شما توسط مترجم زبان آلمانی خبره‌ای، انجام می‌شود.

اگر مترجم، نویسنده یا ویراستار زبان آلمانی هستید، در ترجمیک منتظر شما هستیم. با مراجعه به صفحه استخدام مترجم و ارسال رزومه خود، به جمع مترجمان ترجمیک بپیوندید.

3 دیدگاه در «دانشگاه‌های برتر آلمان، کدام هستند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.