بهترین مسیربرای مهاجرت کاری

بهترین مسیر برای مهاجرت کاری کدام است؟

از خواسته‌های اولیه انسان‌ها، داشتن شغلی مناسب با درآمد کافی است. احتمالا این خواسته شما هم است. داشتن شغلی که با توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان هم‌خوانی داشته باشد و نیاز‌های مالیتان را برطرف کند. بسیاری از مردم در کشور‌های مختلف در جایگاه متناسب با مهارت و تخصصشان، قرار ندارند. به همین دلیل افراد تصمیم به مهاجرت کاری می‌گیرند تا در کشور‌های دیگر شغلی مناسب خود را بیابند.

اگر قصد مهاجرت برای یافتن شغلی مناسبتان را دارید، باید در نظرگیری و سنجیدن مزایا و معایب کشور هدف، تصمیم‌گیری برایتان آسان‌تر می‌شود.

برای مهاجرت کاری باید ترجمه رسمی مدارک خود را به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، ارائه دهید.

از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت کاری است. ما در این مقاله به بررسی و مفهوم ویزای کاری و رایج‌ترین روش‌ها برای اخذ ویزا شغلی پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

مهاجرت کاری چیست؟

یکی از روش‌های مهاجرتی، مهاجرت کاری است. اما مهاجرت کاری چیست و چرا افراد از این روش اقدام به مهاجرت می‌کنند؟

مهاجرت شغلی یا job apply، مهاجرت به کشوری دیگر به‌منظور بهبود وضعیت شغلی است. با اخذ این ویزا در کشور مقصد به‌صورت موقت، اقامت خواهید داشت. پس از چند سال اقامت در آن کشور و پرداخت مالیات، برای اخذ اقامت دائم به آن کشور درخواست دهید.

برای ورود به بیشتر کشور‌های دنیا به ویزا نیاز دارید. همان‌گونه که می‌دانید، ویزا برای اهداف گوناگونی صادر می‌شود. دریافت ویزای کاری، مجوزی به‌منظور حضور شما در آن کشور برای کسب درآمد و زندگی است. مهاجرت کاری شرایط و قوانین خاص خود را دارد. احتمالا مهاجرت از این روش برای شما دشوار است اما مزایای خاص خودش را نیز دارد.

متفاوت بودن مزایای ویزای کاری در هر کشور
مزایای ویزای کاری در کشور‌های مختلف بسته به نوع قوانین کشور‌ها متفاوت است.

مطالب مرتبط:

مفهوم آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

مهم‌ترین مزایای مهاجرت کاری چیست؟

ممکن است در ابتدا این تصور را داشته باشید که در مهاجرت کاری فقط در جایی متفاوت با زبان محلی آن کشور، مشغول به کار می‌شوید. مهاجرت کاری و اقامت در کشوری دیگر روی تمامی جنبه‌های زندگی شما بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

توصیه می‌کنیم که قبل از مهاجرت به کشور‌های دیگر، ابتدا در مورد قوانین و شرایط زندگی در آن کشور تحقیق کنید. در بعضی مواقع شرایط کشوری عالی است اما شما شرایط لازم برای ورود به آن کشور را ندارید. این مساله را از زاویه‌های گوناگون بررسی کنید.

مهم‌ترین مزایی که مهاجرت کاری به دنبال دارد، شامل موارد زیر است:

دریافت اقامت دائم

مهم‌ترین دلیلی که ایرانیان از طریق کار، مهاجرت می‌کنند، اخذ اقامت دائم است. ابتدا باید به صورت قانونی ویزای کاری خود را دریافت کنید و مشغول به کار در کشور محبوب خود شوید. با توجه به قوانین کشور مقصد، اگر به مدت ۳ تا ۵ سال مالیات پرداخت کنید، در آخر اجازه دریافت اقامت دائم به شما داده خواهد شد.

داشتن رزومه‌ای پربارتر

فعالیت در شرکتی معتبر در خارج از کشور، یک سابقه عالی در رزومه شما محسوب می‌شود. با کسب تجربه‌های بیشتر در شغلتان، انتظار فرصت‌های شغلی بهتری را هم در آینده داشته باشید. علاوه بر این زندگی در کشوری دیگر، روی زبان دوم شما نیز بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

تسلط بر زبان دوم، رزومه شما را تقویت می‌کند و امتیازی ویژه برای رزومه شما محسوب خواهد شد.

برخورداری از امکانات رفاهی و امنیت اجتماعی

در بیشتر کشور‌های اروپایی، مقدار زیادی از حقوق شما برای مالیات کم می‌شود. هزینه‌های درمان در بیشتر کشور‌ها بالاست اما در صورت بیماری شرایط رفاهی مناسبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر در کشور مقصد، شغلی مناسب در شرکتی معتبر پیدا کنید، از پس هزینه‌های جاری زندگی خود برمی‌آیید و جای نگرانی برای شما ندارد. حقوقی که به شما داده می‌شود، متناسب با خرج و مخارج برای زندگی در آن کشور است.

متوسط حقوق کارمندان در آلمان
متوسط حقوقی که کارمندان در آلمان دریافت می‌کنند، ۲۴۲۰ یورو است

مهاجرت کاری چگونه است؟

به طور کلی سه روش برای مهاجرت کاری وجود دارد. شما با انتخاب یکی از این روش‌ها، امکان دریافت اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان را دارید.

مطالب مرتبط:

کدام کشور برای مهاجرت کاری، مناسب است؟

روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها امکان دریافت ویزای شغلی کشور محبوب خود را دارید:

روش اول : Skilled Worker

این روش از روش‌های آشنا برای مهاجرت کاری است. این روش زیرمجموعه‌ای از سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری است. بسیاری از این روش برای یافتن کار در کانادا استفاده می‌کنند.

این روش بر اساس امتیازبندی زیر نظر کارفرمایان و دولت کانادا برگزار می‌شود. روش اسکیل ورکر بر اساس یک سیستم امتیازبندی عمل می‌کند. جایگاه‌های شغلی زیادی به همراه ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز معرفی می‌شوند.

سپس افرادی که برای شغل مورد نظرشان درخواست داده بودند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. افرادی که بر اساس معیارهای موجود امتیاز بیش‌تری کسب کنند، پذیرش می‌شوند.

توجه داشته باشید که در این روش به تک تک شرایط شما امتیاز داده می‌شود. هر چقدر شرایط شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری کانادا را دارید.

کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز برای پذیرش در مرحله اول اسکیل ورکر کانادا
برای پذیرش در مرحله اول اسکیل ورکر کانادا، کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ضروری است.

روش دوم: Job Seeker

روش دوم برای مهاجرت کاری جاب سیکر است. جاب سیکر، نوعی ویزای کاری است که به فرد داده می‌شود تا به مدت ۶ ماه در کشور مقصد به دنبال کار بگردد. تمام هزینه‌ها سفر و اقامت در این ۶ ماه برعهده خودتان خواهد بود. این روش هزینه بر است و معمولا افراد با تمکن مالی بالا از این روش برای مهاجرت استفاده می‌کنند!

در صورت پیدا کردن شغل مناسب، با کارفرما قرارداد ببندید و نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. اگر در این ۶ ماه، شغل مناسب خود را پیدا نکردید، باید به کشور خود برگردید. این ویزا به هیچ‌وجه قابل تمدید نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

بررسی تفاوت‌های ویزا و پاسپورت

روش سوم: Job Offer

سومین روشی که اغلب برای مهاجرت کاری استفاده می‌کنند، جاب آفر است. در این روش شما رزومه خود را در سایت‌های کاریابی در اختیار کارفرما قرار می‌دهید. اگر رزومه و مهارت‌های شما مورد تایید کارفرما قرار بگیرد، جاب آفر دریافت خواهید کرد.

در صورت پذیرش از سوی کارفرما، به وسیله آن ویزای کاری کشور مقصد را دریافت می‌کنید. جاب آفر بهترین روش برای دریافت ویزای کاری است.

اهمیت لینکدین در پیدا کردن جاب آفر
یکی از پلتفرم‌های دریافت جاب آفر، لینکدین است.

سخن پایانی

همان طور که مطالعه کردید شما از سه روش متفاوت امکان دریافت ویزای کاری را دارید. پس از چند سال اقامت امکان دریافت اقامت دائم را دارید. طول دوره اقامت موقت برای دریافت اقامت دائم در هر کشوری متفاوت است.

قبل از تصمیم‌گیری، به خوبی تحقیق و بررسی کنید.

اگر شما هم با زبان‌های خارجی آشنایی دارید، برای استخدام در ترجمیک، در صفحه استخدام مترجم رزومه خود را ارسال کنید.

ترجمیک، یکی از معتبرترین موسسات ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است. شما می‌‌توانید با خیالی آسوده، سفارش‌های ترجمه تخصصی، تولید محتوا و … خود را به ترجمیک بسپارید.

5 دیدگاه در «بهترین مسیر برای مهاجرت کاری کدام است؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.