معرفی منابع رایتینگ آزمون تافل

از چه منابعی برای رایتینگ تافل استفاده کنیم؟

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود. امروزه تسلط بر این زبان از اولین و مهم‌ترین شرط‌های پیشرفت است. با یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی، به سادگی در سفرهای خارجی با مردم ارتباط برقرار می‌کنید، اصلی‌ترین شرط مهاجرت را دارا هستید و استفاده از منابع زبان اصل برایتان راحت است.

در راستای اهمیت بالای زبان انگلیسی، آزمون‎هایی با هدف تعیین سطح زبانتان به وجود آمدند. «تافل» از جمله این آزمون‌هاست. افراد با گرفتن نمره خوب در این آزمون، رزومه خود را تا حد زیادی تقویت می‌کنند.

به دنبال افزایش شرکت‌کنندگان در آزمون تافل، آموزشگاه‌های مختلفی شروع به آموزش دوره‌های تافل کردند. قیمت نسبتا زیاد این دوره‌ها، از دلایلی بود که بسیاری از زبان‌آموزان به صورت خودآموز (self study) شروع به مطالعه برای این آزمون کردند.

برای آشنایی بیشتر با بخش‌های مختلف این آزمون و منابعی برای بخش نوشتاری (writing) تافل، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون‌های جامع زبان است که در سطح جهانی برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه پریسنتون طراحی می‌شود. رایتینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و ریدینگ، چهار بخش این آزمون هستند. هدف ما در این مقاله بررسی بخش رایتینگ تافل و منابع آن است.

طراحی آزمون تافل
ازمون تافل توسط دانشگاه پریسنتون طراحی و اجرا می‌شود

در بخش رایتینگ، مهارت نوشتاری شما در محیط دانشگاهی مورد سنجش قرار می‌گیرد. شما در این بخش جمعا ۴۰ دقیقه برای نوشتن فرصت دارید. این ۴۰ دقیقه متشکل از دو بخش ۲۰ دقیقه‎‌ای است. قسمت مستقل و تلفیقی دو بخش قسمت رایتینگ آیلتس هستند.

در بخش تلفیقی بعد از مطالعه متنی و شنیدن فایلی صوتی، در فرصت مشخص شده باید مطلبی ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه‌ای بنویسید. در قسمت بعد –یعنی مستقل- در مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ای‌تان باید درباره موضوعی خاص مطلبی ۳۰۰ کلمه‌ای تایپ کنید.

برای رایتینگ تافل سراغ چه منابعی برویم؟

رایتینگ آخرین بخش آزمون تافل است و جمعا ۳۰ نمره به آن اختصاص داده شده است. پیش از هر چیز این را بدانید که برای نوشتن متنی مناسب و درست، باید دایره لغاتی بالایی را دارا باشید و به اصول گرامری تسلط لازم را داشته باشید. اگر این دو مهارت را نداشته باشید، شانسی برای گرفتن نمره خوب ندارید.

مطالب مرتبط:

چگونه بر ترس از نوشتن به انگلیسی غلبه کنیم؟

برای خودآموز خواندن زبان و آماده شدن برای رایتینگ این آزمون، منابع زیر به شما در گرفتن نمره خوب کمک می‌کند.

TOEFL online practice (TPO)tests

سایت TPO یکی از بهترین سایت‌ها برای آزمون تافل است. محتوای این سایت شامل آزمون‌های قبلی تافل است. شما در این سایت در مدت زمان مشخص شده که برابر با خود زمان آزمون‌های تافل است، به شکل آنلاین آزمون را می‌دهید.

در نهایت با شیوه برگزاری آزمون تافل آشنا می‌شوید و با تسلط بیشتر در شکل برگزاری آزمون، نتیجه بهتری را برای خود رقم خواهید زد.

Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT

تسلط بر لغات و گرامر شرط کافی برای گرفتن نمره خوب در رایتینگ آیلتس نیست! اگر نتوانید درباره ایده خود بنویسید یا تحلیل درستی از داده‌های در دسترس نداشته باشید، متن منسجمی نخواهد داشت. در نهایت مطلبی ضعیف می‌نویسید که منجر به نمره پایین شما می‌شود.

این کتاب در این راستا به شما کمک می‌کند. شما در این کتاب یاد می‌گیرید چگونه درباره ایده‌های خود بنویسید، آن‌ها را پرورش دهید و نهایتا متن محکم و ساختاریافته‌ای را ارائه دهید. این کتاب شامل سه بخش است:

  • پرورش ایده (argument development)
  • نقشه ایده (argument mapping)
  • استراتژی امتیازدهی(scoring strategies)

در نتیجه اگر به دنبال پرورش ایده‌هایتان هستید، حتما سراغ این کتاب بروید.

Master Writing Skills

Master writing skills کتابی است که مهارت ساختارسازی جمله و گرامر شما را تقویت می‌کند. مهارتی که اگر به تسلط کافی در آن نرسید، عملا نمره رایتینگ تافل را از دست داده‌اید.

اگر به تازگی مطالعه زبان را برای تافل شروع کردید و در سطح مبتدی یا متوسط هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

Longman’s Preparation Course for the TOEFL Test: iBT Writing

شبیه‌سازی‌های آزمون تافل، از مناسب‌ترین منابعی هستند که مهارت شما را در این آزمون بالاتر می‎برند. این کتاب آزمون‌هایی را در سطح ساده‌تری برای تافل طراحی کرده که به شما در بیشتر شدن تسلط و بهبود سرعتتان در مراحل اولیه مطالعه برای تافل کمک می‌کند.

Barron’s Writing for TOEFL iBT

کتاب Barron’s writing for TOEFL به شما سه مرحله ارائه می‌دهد که در آن متن مناسب خواهید نوشت. شما در این سه مرحله می‌آموزید که چگونه ایده‌هایتان را جمع‌آوری کنید و با سازماندهی آن‌ها و رعایت نکات گرامری،متنی حرفه‌ای را در آزمون تافل ارائه دهید.

The Blue Book of Grammar and Punctuation

همان طور که پیش‌تر گفتیم، اصلی‌ترین بخش برای ارائه متنی درست، تسلط بر گرامر است. این کتاب به شما کمک می‌کند با تمام نکات گرامری آشنا شوید و اشکالات خود را برطرف کنید.

یکی از نقاط قوت این کتاب این است که با زبانی ساده به توضیح گرامر‌ها پرداخته و هیچ ابهام و سوالی را برای خواننده باقی نمی‌گذارد. در هر سطحی از زبان که هستید، تهیه این کتاب برای شما مناسب خواهد بود و از رخداد اشتباهات کوچکِ گرامری جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

سخن پایانی

نمره خوب در آزمون‌های مطرح مانند تافل یا آیلتس، رزومه کاری و تحصیلی شما را حرفه‌ای‌تر می‌کند. امروزه افراد بسیاری در راستای این هدف، برای گرفتن نمره خوب در این آزمون تلاش می‌کنند.

برخی از افراد در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و بعضی دیگر به صورت خودخوان، مهارتشان را برای شرکت در آزمون بالا می‌برند.

اگر به صورت خودآموز، مطالعه زبان را آغاز کرده‌اید این را بدانید که باید مهارت‌های مختلف خود را به طور همزمان بهبود ببخشید. در این مقاله شما را با چند منبع برای بخش نوشتاری (Writing) تافل آشنا کرده‌ایم که به بهتر شدن این مهارت شما منجر می‌شود.

دبستان ترجمیک دارای دوره‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف مانند آموزش زبان است. از جمله این دوره‌ها می‌توان به دوره‌های مکالمه آیلتس، ویرایش انگلیسی، مکالمه آزاد و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.