سئوی سایت خود را بهبود دهید!

اگر شما هم در حال تولید محتوا برای سایت خود هستید، احتمالا اسم سئو را شنیده‌اید و درگیر آن شده‌اید. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جست‌وجو است. به طور خلاصه شما با بهبود سئو، ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود وارد می‌کنید.

بیش از ۲۰۰ عامل در رتبه‌بندی سئو موثر است. این عوامل به موتورهای جست‌وجو در تعیین رتبه سایت‌ها کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید جزو رتبه‌های برتر موتورهای جست‌وجو باشید، باید این حضور بهینه‌ای با توجه به این عوامل داشته باشید.

در ادامه شما را با ۸ عامل موثر در سئو آشنا می‌کنیم که رعایت آن‌ها منجر به بیشتر دیده شدن سایتتان می‌شود. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

با کمترین امکانات تولید محتوا کن!

تعامل با کاربران یکی از عوامل موثر بر نمره سئو است.
عوامل متعددی بر سئو تاثیرگذارند که برخی از آن‌ها اهمیت بیشتری دارند

عوامل تاثیرگذار بر سئو

خبر خوب این است که همه عوامل سئو دارای ارزش یکسان نیستند. برخی از فاکتورهای رتبه‌بندی مهم‎تر از بقیه هستند و رعایت آن‌ها در بهبود سئو بیشتر اثر می‌گذارد.

قبل این که به معرفی ۸ عامل مهم در سئو بپردازیم، خوب است بدانید که این عوامل ثابت نیستند و در طول زمان دچار تغییر می‌شوند. در واقع با گذشت زمان اهمیت بعضی عوامل کم و برخی دیگر زیاد می‌شود. در نتیجه بسیار مهم است که درباره سئو به روز بمانید و از آخرین عوامل پراهمیت آگاه باشید.

مطالب مرتبط:

چطور محتوایی بنویسیم که گوگل آن را نبیند!

۸ عامل زیر، از جمله عوامل برتر برای سئو هستند که رعایت آن‌ها، اثر زیادی بر سئو سایت شما می‌گذارد.

امنیت سایت

در سال ۲۰۱۴، گوگل امنیت سایت را عاملی در رتبه‌بندی سئو قرار داده است. اکنون یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در رتبه‌بندی سایت به حساب می‌آید. در امنیت سایت شما با رعایت نکات و اصول مشخصی، امکان نفوذ به سایت‌تان را به حداقل می‌رسانید.

موتورهای جست‌وجو برای کاربران ارزش قائلند و به آن‌ها سایت‌های امنی را معرفی می‌کنند.

سازگاری با موبایل

سازگاری با موبایل به نحوه عملکرد و ظاهر یک وب‌سایت، هنگامی که مخاطب با موبایل وارد سایت می‌شود، گفته می‌شود. وب‌سایت‌های سازگار با موبایل، به نحوی سایت خود را طراحی می‌کنند که در هر قالبی، چهره و ظاهر مطلوبی داشته باشد.

طبق تحقیقات، ۲/۵۲% ترافیک‌های اینترنتی از سمت تلفن‌های همراه است و این درصد همواره رو به افزایش است. در نتیجه سازگاری سایت با تلفن همراه برای کاربران و موتورهای جست‌وجو اهمیت بالایی دارد.

سرعت بارگزاری صفحه

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سئو، سرعت بارگزاری سایت شما است. سایت‌هایی با سرعت بارگزاری آهسته، انتخاب مخاطبان نیستند. در واقع کاربر می‌خواهد در سریع‌ترین زمان، پاسخ سوالش را بگیرد. موتورهای جست‌وجو با آگاهی از این موضوع، سایت‌هایی با سرعت بارگزاری بالا را به مخاطبان پیشنهاد می‌دهند.

برای اطمینان از این که سایت شما، به سرعت بارگزاری می‌شود، از یک جست‌وجوگر سرعت سایت استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل سرعت الکسا استفاده کنید.

تعامل کاربران

موتورهای جست‌وجو برای به نحوه و میزان تعامل کاربران، توجه زیادی می‌کنند. آن‌ها با استفاده از تعامل کاربران، به این نتیجه می‌رسند که کدام سایت معتبرتر است.

گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو برای آگاهی از میزان تعامل کاربران نکات زیر را در نظر می‌گیرند:

  • نرخ کلیک: درصد افرادی که با توجه به سایت‌های نمایش داده شده، روی آن‌ها کلیک می‌کنند.
  • نرخ پرش: نرخ افرادی که پس از مشاهده سایت، به سرعت آن را ترک می‌کنند.
  • زمان حضور در سایت: مدت زمانی که کاربر بعد از ورود به یک سایت –از طریق موتورهای جست‌وجو- در آن صرف می‌کند.

با استفاده از این معیارها، موتورهای جست‌وجو تعیین می‌کنند که آیا محتوای سایت مورد نظر برای مخاطب ارزشمند است یا نه!

مطالب مرتبط:

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

برای بهبود تعامل کاربران، طراحی و گرافیک سایت مطلوبی داشته باشید. از پیوندهای داخلی استفاده کنید تا مخاطب در سایت شما به آسانی حرکت کند. همچنین با استفاده از متا تگ‌های جذاب، مخاطب را قانع کنید که وارد سایت شما شود.

کیفیت محتوای ارائه شده

راه دیگر بهبود سئو و افزایش تعامل مخاطب در سایت، ارائه محتوا باکیفیت به صورت مداوم است. محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سئو است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، موتورهای جست‌وجو ارزش زیادی برای مخاطبان قائلند. در نتیجه آن‌ها را به سایتی با بهترین کیفیت محتوایی راهنمایی می‌کنند.

محتواهای تازه، دید جست‌وجو را افزایش می‌دهند. علاوه بر این به شما فرصتی می‌دهند تا با ارائه مطالب بیشتر –در عین حفظ کیفیت- تعداد مخاطب خود را افزایش دهید .

استفاده از کلمات کلیدی

کورکورانه وارد تولید محتوا نشوید! با استفاده از کلمات کلیدی در متن‌هایتان، مخاطبان را هدف قرار دهید و موضوع را به طور کامل پوشش قرار دهید. شناسایی کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها، فرآیندی است که ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.

هدف استفاده از کلمات کلیدی را درک کنید. کلمات کلیدی، به شما کمک می‌کنند تا مخاطب خود را راحت‌تر جذب و به سایت خود وارد کنید.

کلمات کلیدی با طول بلند را هدف قرار دهید. این را بدانید که با افزایش محبوبیت محتواهای صوتی، افراد بیشتری به دنبال محتواها و سوالات طولانی هستند.

محتوای بهینه شده

برای جذب موتورهای جست‌وجو به محتوای خود، باید فاکتورهای سئوی درون صفحه‌ای را نیز در نظر بگیرید. محتوای بهینه شده یا سئو شده به شما در این مسیر کمک می‌کند.

در راه بهینه‌سازی، شما باید کلمه کلیدی مشخصی را به هر صفحه از سایت خود اختصاص دهید. توجه داشته باشید که هرگز به یک صفحه، بیش از یک کلمه کلیدی را اختصاص ندهید چرا که موتورهای جست‌وجو را گیج می‎کند. نهایتا آن صفحه شما دیده نخواهد شد.

استفاده از بک‌ لینک‌ها

بک لینک‌ها برای سایت شما ارزش می‌آفرینند. هر لینکی که از سایت دیگری به سایت شما داده شود، یک رای اعتماد برای شماست. هر چه تعداد بک لینک‌ها به سایت شما بیشتر باشد، موتورهای جست‌وجو ارزش بیشتری برای سایت‌تان قائل می‌شوند. در نتیجه رتبه بهتری به شما می‌دهند.

بک لینک از عوامل تاثیرگذار بر نمره سئو است.
بک لینک‌ها اعتبار سایت شما را چند برابر می‌کنند

سخن پایانی

برای تولید محتوا در بستر اینترنت، علاوه بر مخاطب باید موتورهای جست‌وجو را جذب کنید. جذب موتورهای جست‌وجو با استفاده از بهبود سئو سایت امکان‌پذیر است. برای بهبود سئوی سایت خود، عوامل گوناگونی را باید در نظر بگیرید. در این مقاله شما را با چند عامل مهم در تعیین رتبه سایت‌تان آشنا کردیم.

تولید محتوای سئو شده از جمله خدمات اصلی ترجمیک است. تولیدکنندگان محتوا در ترجمیک، با رعایت اصول سئو در سفارش‌های شما رتبه سایت‌تان را بهبود می‌بخشند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تولید محتوای متنی مراجعه کنید.

تولید محتوای صوتی از دیگر خدمات ترجمیک است. گویندگی و روانخوانی متن در ترجمیک، توسط گویندگان حرفه‌ای انجام می‌شود.

2 دیدگاه در «سئوی سایت خود را بهبود دهید!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.