پروژه‌های ناموفق تولید محتوا را از سر بگیرید!

حتما برای شما هم پیش آمده که برای شروع یا تکمیل یک پروژه تولید محتوا به مشکل برخورده باشید. شاید گاهی احساس کنید چیزی به ذهن‌تان نمی‌رسد یا خلاقیت‌تان را از دست داده‌اید.

در چنین مواردی، یک عقب‌نشینی کوتاه به شما کمک می‌کند تا مجددا توان‌تان را جمع کنید و با قدرت ادامه دهید.

در این مطلب راهکارهایی را ارائه می‌کنیم که به کمک آن‌ها، هیچ پروژه تولید محتوایی را به دلیل کلافگی یا خستگی ذهنی نیمه‌کاره رها نخواهید کرد. با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

طوفان فکری و بهبود مهارت نویسندگی

درک صحیحی از عقب‌نشینی داشته باشید

شاید زمانی که انگیزه‌تان را برای انجام کاری از دست داده‌اید، واژه عقب‌نشینی برایتان به معنای سفری کوتاه باشد. همچنین شاید به کلاس‌های مدیتیشن یا شرکت در کنفرانس‌های توسعه فردی کنید.

همه این‌ها درست است. در برخی موارد برای تجدید قوا، دقیقا به چنین چیزهایی نیاز دارید. با این حال در بسیاری از موارد، ایده‌های ساده‌تری نیز وجود دارد. کافیست زمان کوتاهی خلوت کنید تا ذهن‌تان از درگیری‌های رزومره آزاد شود.

تولید محتوای سئوشده یکی از خدمات ترجمیک است.
حین انجام پروژه‌های تولید محتوا ممکن است قدری به استراحت نیاز داشته باشید.

این زمان کوتاه، می‌تواند یک نصفه روز یا یک آخر هفته کامل باشد. نکته حائز اهمیت این است که طی این مدت تا جایی که می‌توانید از تلفن همراه و فضای مجازی دوری کنید. اینگونه ذهن‌تان کاملا آرام و خالی می‌شود.

مکانی مناسب انتخاب کنید

هیچ چیز بیشتر از یکنواختی و روزمرگی، خلاقیت و ذوق ما را از بین نمی‌برد. ممکن است مدت‌ها در مکانی ثابت و بی‌روح کار کرده باشید. پس حالا زمان آن فرا رسیده که فضای کاری‌تان را تغییر دهید. این کار به ظاهر ساده، ذوق و قریحه شما را بیدار می‌کند و خیلی زود تاثیر آن را احساس خواهید کرد.

اگر خانه شما چشم‌انداز خوبی ندارد یا فضای مناسب‌تری در خانه پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید. در عوض پارک نزدیک خانه، کتابخانه عمومی، پشت بام یا فضاهای این‌چنینی را برای نوشتن انتخاب کنید.

نکته کلیدی این است که مکانی آرام، خلوت و به دور از هیاهو انتخاب کنید. فراموش نکنید که اگر با لپتاپ کار می‌کنید، فضای موردنظرتان امکانات لازم را داشته باشد.

فعالیت‌های روزمره‌تان را برنامه‌ریزی کنید

زمانی که فضای مناسبی برای نوشتن پیدا کردید، باید در دوران عقب‌نشینی برنامه‌ای برای فعالیت‌های روزمره‌تان تنظیم کنید. زمانی که مجددا شروع به نوشتن کردید، تمام کارهایتان را طبق این برنامه انجام دهید.

برنامه‌ریزی نوشتن

به این فکر کنید که درباره چه موضوعاتی خواهید نوشت؟ برای هر نوشته چه مدت زمانی را صرف می‌کنید؟ آیا پس از اتمام هر پروژه فورا پروژه جدیدی را شروع خواهید کرد؟ اگر پاسخ به این سوال منفی است، پس از اتمام پروژه چه کار دیگری خواهید کرد؟

برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی

پیش از شروع به نوشتن، سعی کنید غذایتان را آماده کنید. اگر آشپزی نمی‌کنید، غذای موردنظر و محل سفارش غذا را مشخص کنید. زمان صرف غذا را نیز از زمان نوشتن جدا کنید و حین نوشتن غذا نخورید.

با ثبت سفارش تولید محتوا در ترجمیک به صفحه اول گوگل بروید!
یک تولیدکننده محتوا حرفه‌ای تمام وظایفش را روی برنامه انجام می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما این است که هنگام برنامه‌ریزی، برنامه غذایی را بنویسید. اینگونه نیاز نیست هر روز زمانی را صرف فکر کردن به غذا و آشپزی کنید.

برنامه‌ریزی برای زمان استراحت

حتما فعالیت‌های نشاط‌بخشی را داخل برنامه روزمره بگنجانید. فعالیت‌هایی مثل: گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن، مطالعه کتاب‌های غیر کاری و… .

برنامه‌ریزی برای ورزش

فعالیت‌های بدنی، علاوه بر جسم بر روح و ذهن شما نیز تاثیر دارند. البته فراموش نکنید که نیازی به ورزش‌ حرفه‌ای و سنگین نیست. حتی پیاده‌روی در اطراف خانه نیز شما را به هدف مورد نظر می‌رساند.

برنامه‌ریزی برای خواب

داشتن خواب کافی روی عملکرد شما تاثیر مستقیم دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در طول شبانه‌روز به‌اندازه کافی می‌خوابید.

فراموش نکنید که این مرحله، مهم‌ترین مرحله عقب‌نشینی است و تاثیر زیادی بر موفقیت شما دارد. پس به هیچ وجه آن را نادیده نگیرید.

مطالب مرتبط:

چگونه جملات بهتری بنویسیم؟

ابزار موردنیازتان را تهیه کنید

اکنون که برای مدت کوتاهی دست از کار کشیده‌اید، فرصت مناسبی است تا ابزار موردنیازتان را تهیه کنید. با این کار حین نوشتن، هیچ زمانی را برای مهیا کردن وسایل از دست نخواهید داد. در نتیجه پرش ذهنی کمتری خواهید داشت. فراموش نکنید که مقصود از ابزار، تنها کتاب و قلم نیست. بلکه می‌تواند شامل هر چیزی که مسیر تولید محتوا را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند، باشد.

از جمله این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لپ‌تاپ و کابل شارژ
  • کتاب‌های آموزشی
  • لوازم‌التحریر مثل خودکار و دفترچه یادداشت
  • وسایل راحتی مثل کوسن، پتو و…
  • وسایل الهام‌بخش مثل موسیقی بی‌کلام، شمع، عود و…
  • خوراکی و تنقلات

سخن پایانی

خلاقیت و داشتن ذهنی پویا و فعال، مهم‌ترین ابزار کار یک تولیدکننده محتوا است. راهکارهایی که در این مطلب معرفی کردیم، در عین سادگی تاثیر زیادی بر بازیابی قوای ذهنی از دست‌رفته دارد. از این راهکارها برای از سرگیری تمام کارهای عقب‌افتاده‌تان استفاده کنید.

اگر به نویسندگی و تولید محتوا علاقه دارید و به فکر کسب درآمد از منزل هستید، به خانواده بزرگ ترجمیک بپیوندید. برای شروع به صفحه استخدام مترجم و تولیدکننده محتوا مراجعه کنید.

برای گسترش کسب و کار مجازی و تبلیغات به تولید محتوا نیاز دارید؟ با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تولید محتوا، از متخصصان تولید محتوای ترجمیک کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.