نکات موفقیت در رایتینگ آیلتس

چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟

بر طبق آمارها سالانه بیش از ۳ میلیون آزمون آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود. آیا شما هم می‌خواهید که در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمره بالایی بگیرید؟

آزمون آیلتس چهار مهارت مکالمه، نوشتن، درک مطلب و شنیداری شما را در زبان انگلیسی می‌‌سنجد.

برای موفقیت در هرکدام از این بخش‌ها، باید آن‌ها را کاملا بشناسید و برای گرفتن نمره بالا در آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب رایتینگ آزمون آیلتس را بررسی می‌کنیم.

برای آشنایی کامل با رایتینگ آزمون آیلتس و نکات موفقیت در آن، همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره آزمون آیلتس

ساختار و زمان‌بندی بخش رایتینگ آزمون آیلتس

ابتدا قسمت‌های رایتینگ آیلتس در طول آزمون را بررسی می‌کنیم. برای یادآوری، آزمون آیلتس دو نوع متفاوت دارد.

آیلتس آکادمیک برای افرادی است که قصد ارسال درخواست برای تحصیلات عالی را دارند. آیلتس جنرال برای افرادی مناسب است که مدرک آیلتس را برای اهداف شغلی یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان دارند. بسته به نوع آزمون آیلتسی که انتخاب می‌کنید، باید استراتژی‌های متفاوتی را برای نوشتن و مدیریت زمان اتخاذ کنید.

بخش‌های رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال شامل نگارش یک محتوای کوتاه و یک محتوای طولانی‌تر در هر دو نسخه است. البته این بخش‌ها برای آیلتس آکادمیک و جنرال در جزئیات خاصی متفاوند.

درTask 1 آیلتس آکادمیک از شما می‌خواهند که یک گراف، جدول، نقشه یا نمودار را توضیح دهید. شما باید به توصیف و توضیح داده‌هایی بپردازید، فرآیندی را توصیف کنید یا یک رویداد را به تفصیل شرح دهید. Task 2 آیلتس آکادمیک شامل نوشتن یک مقاله برای دفاع از نظر و استدلالتان در مورد موضوعی خاص است.

در Task 1 آیلتس جنرال باید نامه‌ای بنویسید تا مشکلی را حل کنید یا در موقعیتی از زندگی واقعی درخواست کمک کنید. برای Task 2، باید دیدگاه خود را در مورد موضوعی با منافع مشترک بنویسید. قالب مقاله شما باید به شکل مقاله‌ای طولانی‌تر و توسعه‌یافته‌تر باشد.

با ساختار آزمون آشنا شوید

در هر دو نسخه آیلتس،Task 1 تقریبا یک سوم امتیاز Writingرا دارد. در حالی که Task 2 تقریبا دو سوم دیگر را به خود اختصاص می‌دهد. کل زمان رایتینگ به یک ساعت محدود شده است.

در نتیجه، باید زمان خود را مدیریت کنید. بیش از ۲۰ دقیقه روی قسمت اول وقت نگذارید تا بتوانید بخش عمده زمان خود را صرف قسمت دوم کنید. از زمانی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید. اگر وقت اضافه آمد، فقط یک کار باقی می‌ماند: بازخوانی، تجدید نظر و ویرایش نهایی.

هنگامی که با ساختار و زمان‌بندی بخش نوشتن آیلتس آشنا شدید، باید توانایی‌های نوشتاری انگلیسی خود را تقویت کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

مهارت نوشتاری خود را با کمک روزنامه، مقاله و کتاب بهبود بخشید

یک راه خوب برای شروع تقویت مهارت‌های نوشتاری: بخوانید! درست است، اگر مطالب مناسب را مطالعه کنید، با ساختار و چارچوب‌های نوشتن اصولی آشنا می‌شوید. در نتیجه مهارت‌های نگارشی شما بهتر می‌شود.

روزنامه‌ها، مقالات کوتاه، کتاب‌های دانشگاهی و مجلات عمومی همه نمونه‌های واقعی از متون نوشتاری معتبر به زبان انگلیسی هستند. این منابع هم به صورت چاپی و هم آنلاین در دسترس هستند.

اهمیت مطالعه و خواندن کتاب، مقاله و خبر برای گرفتن نمره بالا در IELTS Writing
مطالعه و خواندن دقیق متن‌های مختلف یکی از راه‌های مهم برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس است

اخبار آنلاین رویترز منبعی عالی برای یافتن مقالاتی که جدول و نمودار دارند، است. در واقع، رویترز از این‌گونه متن‌ها به‌ویژه در گزارش‌های مالی و سهام خود استفاده می‌کنند. این نوع مقالات به عنوان مدلی واقعی برای Task 1 از بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک مفیدند.

برای Task 2، سعی کنید به دنبال مقالات کوتاه در مورد رویدادهای جاری در منابعی مانند اکونومیست یا نیویورک تایمز باشید. سرمقاله‌ها، ستون‌های نظرات و وبلاگ‌ها نمونه‌های واقعی از دفاع از دیدگاه‌ها را ارائه می‌دهند. متون معتبر مفید در همه جا هستند، صرفا کافی است که آن‌ها را بیابید.

فعالانه و با دقت مطالعه کنید

خواندن منفعلانه مطالب، فایده زیادی ندارد. شما باید فعالانه به نحوه نگارش متون توجه کنید. زیر واژگانی که نمی‌شناسید، خط بکشید تا بعدا درباره آن تحقیق کنید. ساختارهای دستور زبانی مهم را برجسته کنید و درباره نقش آن‌ها در جمله فکر کنید. نکات دستورزبانی ناآشنا را برجسته کنید تا بدانید که بعدا چه چیزی را باید مطالعه کنید.

با دیدی موشکافانه و منتقدانه متن‌ها را بررسی کنید. این‌گونه نوشتن برایتان آسان‌تر می‌شود.

به سوالات پاسخ دقیق و شفاف دهید

هیچ چیز برای ممتحن بدتر از این نیست که با پاسخ‌هایی نامشخص و مبهم برخورد کند. پاسخ‌های نامرتبط و گنگ شانس شما برای گرفتن نمره بالا را به شدت کاهش می‌دهد.

فورا هر آن‌چه را که به ذهنتان می‌رسد، روی کاغذ ننویسید. لحظه‌ای تامل کنید و درباره سوال‌ها بیندیشید. ببینید که آیا جواب‌هایتان منطقی و مرتبط هستند یا خیر.

بارها این کار را در خانه تکرار کنید تا در جلسه آزمون آیلتس هم اینگونه عمل کنید.

برای نگارش ساختار متن خود برنامه‌‌ریزی کنید

همیشه برای ساختار و چارچوب متن خود از قبل برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی صحیح هم سرعت شما را بالاتر می‌برد و هم باعث شیوایی متن‌هایتان می‌‌شود.

هرگز فراموش نکنید که هر پاسخی باید ساختاری داشته باشد. ابتدا باید با مقدمه، متنتان را آغاز کنید. در مقدمه توضیح می‌دهید که در مورد چه چیزی می‌خواهید که صحبت می‌کنید.

سپس پاسخ اصلی خود را بیان کنید. این پاسخ باید شامل زمینه، مسئله، استدلال‌هایتان و ترجیحا مثال‌‌های مرتبط باشد.

مطالب مرتبط:

CC یا Coherence and Cohesion در رایتینگ آیلتس

در نهایت، باید یک جمله یا پاراگراف پایانی ارائه دهید که به طور خلاصه آن‌چه را قبلا گفتید، بیان کند. اطلاعات اصلی زمینه، مشکل، پایان‌نامه و استدلال‌هایتان را در نظر بگیرید و همه این‌ها را در نتیجه‌گیری خود بیان کنید.

به یاد داشته باشید که مستقیما به سر اصل مطلب بروید و در عین حال منظور خود را به روشی بسیار سازمان‌یافته و واضح توضیح دهید.

تعیین چارچوب و برنامه‌ریزی برای نوشتن در آژمون آیلتس
برای نوشتن متن‌هایتان ابتدا چارچوبی را مشخص کنید

دیدگاه شخصی خود را با ذکر مثال توضیح دهید

به یاد داشته باشید که هیچ فردی به پاسخ‌های کلیشه‌ای از کتاب‌های تمرینی نیاز ندارد.

اگر از دیدگاه‌های شخصی خود در متنتان استفاده کنید، ممتحن بیشتر درگیر پاسخ شما خواهد شد. به ارائه چند مثال و نمونه نیز فکر کنید. با ارائه مثال مطلب‌هایتان اعتبار بیشتری می‌یابد.

اگر در متن از نظرهای شخصی خود استفاده کنید، به ممتحن نشان می‌دهید که متن را متوجه شده‌اید.

از کلمات مترادف در آزمونتان استفاده کنید

آیا می‌خواهید که از ایده‌های سایر منابع در متنتان استفاده کنید؟ پس باید آن را بازنویسی یا پارافریز تخصصی کنید.

برای پارافریز، باید پس از استخراج ایده، این مراحل را انجام دهید: تغییر ساختار جمله، تغییر نحوه قرار دادن کلمات، زمان استفاده و …

مطالب مرتبط:

چگونه یک متن را پارافریز کنیم؟ (هشت روش انجام پارافریز متون به صورت تخصصی)

در بازنویسی یک ایده، فقط روی کلمات کلیدی تمرکز کنید تا جمله‌ای کاملا جدید ایجاد کنید. از کلمات مترادف برای تغییر جملات بدون تغییر معنی و مفهوم آن‌ها استفاده کنید.

یک راه‌کار دیگر هم در پارافریز این است که متن را بخوانید و سپس با سبک و لحن خودتان، متن را توضیح دهید. به این ترتیب شما تحت تاثیر کلماتی که نویسنده استفاده کرده است، قرار نمی‌گیرید. با کمک این راه‌کارها بدون این‌که متهم به سرقت ادبی شوید، متن‌ها را بازنویسی یا پارافریز می‌کنید.

سخن پایانی

بهترین راه‌حل برای موفقیت در هر کاری، کسب اطلاعات دقیق درباره جزئیات آن کار است. قبل از هر قدمی ابتدا باید آن مسئله را کاملا بشناسید. ما در این مطلب نکات مهم رایتینگ آزمون آیلتس را توضیح دادیم.

مضطرب نباشید و از همین الان خودتان را برای آزمون آیلتس آماده کنید.

شرکت در دوره آیلتس یکی از راه‌های موفقیت در این آزمون مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر به دوره‌ آیلتس دبستان ترجمیک مراجعه کنید. در دبستان ترجمیک در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشد، دوره مناسبی برای شما وجود دارد.

اگر به ترجمه مقاله تخصصی برای ارسال به مجلات معتبر نیاز دارید، ترجمیک همراه شماست. همین الان ثبت سفارش کنید.

7 دیدگاه در «چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.