۱۱ ایده خلاقانه برای بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، یکی از موثرترین راهکارها برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است. این نوع از بازاریابی، برای آن دسته از کسب و کارهایی که به طور منظم برای تولید محتوای باکیفیت برنامه‌ریزی می‌کنند، مزایای فوق‌العاده‌ای به دنبال دارد.

با این حال، بازاریابی محتوایی را نمی‌توان خالی از چالش دانست. ارائه ایده‌های خلاقانه و جدید برای تولید محتوا، یکی از این چالش‌هاست. چراکه مخاطبان، از موضوعات تکراری و خسته‌کننده بیزارند و محتوای مربوط به آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

در این مطلب با ۱۵ ایده خلاقانه و الهام‌بخش برای بازاریابی محتوایی آشنا خواهید شد. تا انتها با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه برای تولید محتوا موضوع مناسب انتخاب کنیم؟

ایده ۱ بازاریابی محتوایی: تهیه راهنما برای خریداران

به فکر تهیه یک دفترچه راهنما برای استفاده از محصولات یا خدمات‌تان باشید. همچنین می‌توانید یک نقشه راه از مراحل خرید تهیه کنید. فراموش نکنید که این اقدامات، علاوه بر کسب و کارهای آنلاین، برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیز می‌تواند سودمند و مفید باشد.

ترجمیک؛ بهترین سایت سفارش تولید محتوا

تهیه راهنمای خریداران نه تنها به سوددهی می‌انجامد، بلکه به جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان نیز کمک می‌کند. چراکه با این کار، نشان می‌دهید که به مخاطبان‌تان اهمیت می‌دهید و برای راحتی آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنید.

اگر بتوانید چنین محتوایی تولید کنید، دستاوردهای زیر به‌زودی در انتظارتان خواهد بود:

  • بهبود سئو
  • افزایش اعتبار
  • افزایش درآمد

ایده ۲ بازاریابی محتوایی: تولید محتوای آموزشی

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای بازاریابی محتوایی این است که از تخصص خود، برای آموزش به مخاطبان استفاده کنید. کافیست با بررسی پرسونای مخاطب، مطالبی که یادگیری آن‌ها برای مخاطب شما جذاب است را شناسایی کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه پرسونای مخاطب خود را طراحی کنیم؟

بدین ترتیب، به مخاطبان خود اثبات می‌کنید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید و تنها به فروش و کسب درآمد فکر نمی‌کنید. به عنوان مثال، مخاطبان ترجمیک اغلب دانشگاهیان و صاحبان کسب و کارها هستند. از این رو، در وبلاگ این موسسه مطالب آموزشی مرتبط مختلفی به انتشار می‌رسد.

ایده ۳ بازاریابی محتوا: تهیه کتاب‌های الکترونیکی

تهیه و انتشار کتاب الکترونیکی، یکی از کارهای خلاقانه و جذابی است که می‌توانید در راستای بازاریابی محتوایی انجام دهید. برای انتخاب موضوع کتاب، سراغ مباحثی بروید که در آن‌ها تسلط و تخصص کافی دارید. فراموش نکنید که انتشار کتاب، بهترین راهی است که می‌توانید تخصص خود را به مشتری ثابت کنید. بنابراین سعی کنید مطالبی که ارائه می‌دهید را به بهترین شکل پوشش دهید.

با اجرای این ایده، تمایز زیادی میان خود و رقیبان‌تان ایجاد خواهید کرد. همچنین مشتریان بالقوه زیادی را با خدمات و کسب و کار خود آشنا خواهید کرد.

ایده‌های خلاقانه برای بازاریابی محتوایی

ایده ۴ بازاریابی محتوایی: معرفی و بررسی خدمات و محصولات

پیشی گرفتن از رقبا، یکی از اصلی‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی است. رقبای شما دائما در حال تبلیغ و برجسته کردن خدمات خود هستند. از سوی دیگر، برخی مشتریان پیش از خرید زمان زیادی صرف می‌کنند و به بررسی گزینه‌های مختلف موجود در بازار می‌پردازند.

با این تفاسیر، حتما بررسی ویژگی‌های محصولات‌تان را در صف تولید محتوا قرار دهید.

ایده ۵ بازاریابی محتوایی: انتشار پست‌های مختصر و مفید

فراموش نکنید که مخاطبان شما علاقه چندانی به پست‌های طولانی نشان نمی‌دهند. چراکه نه حوصله و زمان کافی دارند و نه حجم اینترنت! بنابراین تا جایی که می‌توانید پست‌های کوتاه و مفید آماده کنید. در این پست‌ها از زیاده‌گویی و پرداختن به حواشی بپرهیزید.

ایده ۶ بازاریابی محتوایی: نمایش پشت صحنه فعالیت‌های کسب و کار

گاه ایده‌های ساده و به‌ظاهر پیش‌افتاده، به تولید محتواهایی جذاب و اثربخش می‌انجامد. شاید تا به حال فکرش را هم نکرده باشید ولی انتشار پستی کوتاه از پشت صحنه کسب و کارتان، می‌تواند برای افراد بسیار جذاب باشد.

در این نوع پست‌ها، به طور اجمالی به معرفی تجربیات روزمره‌تان بپردازید و با مخاطب ارتباطی صمیمانه برقرار کنید.

ایده ۷ بازاریابی محتوایی: برنامه‌ریزی برای زمان انتشار محتواها

داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص برای انتشار محتوا، یکی از عوامل تاثیرگذار بر موفقیت بازاریابی محتوایی است. با اجرای این ایده، به مرور زمان محتوای شما به بخشی از زندگی روزمره مخاطبان‌تان تبدیل می‌شود.

برای اینکه به‌کارگیری این ایده برای شما سودمندتر باشد، ساعاتی از روز که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند، شناسایی کنید. بررسی پرسونای مخاطب یا نظرسنجی از مخاطبان، در این راه به شما کمک خواهد کرد.

ایده ۸ بازاریابی محتوایی؛ پرسش و پاسخ با مخاطبان

فلسفه بازاریابی محتوایی، ایجاد تعامل بین شما و مخاطبان است. با این وجود، چه چیز بهتر از این که بستری برای پرسش و پاسخ با مخاطبان ایجاد کنید. پرسش و پاسخ با مخاطبان، یکی از کارآمدترین ایده‌های بازاریابی محتوایی است و ثمرات بسیاری دارد چراکه:

  • روشی رایگان برای تحلیل پرسونای مخاطب است.
  • مخاطبان را به ارتباط با شما تشویق می‌کند.
  • خواسته‌ها و انتظارات مخاطبان را برای شما آشکار می‌کند.

فرقی ندارد که در کدام شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنید. در هر حالتی می‌توانید از این ایده استفاده کنید.

ایده ۹ بازاریابی محتوایی: به اشتراک گذاشتن شکست‌ها

اکثر کسب و کارها، نقطه ضعف بزرگی در بازاریابی محتوایی دارند. این نقطه ضعف این است که تنها به موفقیت‌های خود می‌پردازند و حرفی از ناکامی‌ها و شکست‌ها نمی‌زنند. این در حالی است که هیچ چیز به اندازه شفاف‌سازی و صحبت از حقایق مخاطب شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

قطعا بارها زمین خورده‌اید یا با شرایط بدی روبه‌رو شده‌اید. چه اشکالی دارد اگر هنگام تولید محتوا، از این تجربیات نیز استفاده کنید؟

ایده ۱۰ بازاریابی محتوایی: استفاده از پست‌های قدیمی

تا جایی که می‌توانید از محتواهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید، بازاریابی محتوایی کسب و کار شما عمدتا روی محتوای متنی متمرکز است. در این صورت، تنها به انتشار محتواهای متنی در وبلاگ اکتفا نکنید. در عوض لینک پست‌های وبلاگ را از طریق ایمیل، استوری اینستاگرام، توییتر و… در اختیار مخاطبان قرار دهید.

از این طریق، می‌توانید در چند شبکه اجتماعی مختلف فعالیت کنید و مخاطبان گسترده‌تری را مورد هدف قرار دهید.

ایده ۱۱ بازاریابی محتوایی: همگام بودن با ترندهای روز

در نهایت، اگر دوست دارید به‌روز باشید و از رقبا جا نمانید، باید در جریان آخرین تغییرات بازار باشید. فراموش نکنید که بازاریابی محتوایی یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال است. بنابراین باید دائما به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی، هشتگ‌های روز و مواردی از این قبیل را بررسی کنید.

از این طریق راه‌های جدیدی برای ارتباط با مخاطبان پیدا می‌کنید و برندتان را در ذهن آن‌ها ثبت می‌کنید.

سخن پایانی

فرقی ندارد که برای وب‌سایت تولید محتوا کنید یا قصد انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید. به هر حال به ایده‌های خلاقانه بازاریابی محتوایی نیاز خواهید داشت. الهام گرفتن از ایده‌هایی که در این پست بررسی کردیم، قطعا فرایند تولید محتوا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

آشنایی با بهترین سایت سفارش تولید محتوا، برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است. ترجمیک، با استخدام بیش از ۱۷۰۰۰ نویسنده سئوکار به ارائه خدمات تولید محتوای متنی می‌پردازد.

آموزش تولید محتوا، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید و خیلی زود به درآمدزایی می‌انجامد. دبستان ترجمیک دوره‌های مختلفی برای آموزش تولید محتوا برگزار می‌کند. پس از شرکت در این دوره‌ها، به صفحه استخدام مترجم مراجعه و رزومه خود را بارگذاری کنید.

یک دیدگاه در «۱۱ ایده خلاقانه برای بازاریابی محتوایی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.