چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟

پنج نکته برای موفقیت در IELTS Reading

هرساله تعدادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته می‌شوند. برای ثبت‌نام و اخذ پذیرش آن‌ها باید مدارکی مانند ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، توصیه‌نامه و مدرک زبان بین‌المللی داشته باشند.

یکی از مدارک زبان بین‌المللی که دانشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان آن را قبول دارند، آیلتس است.

آیلتس چهار مهارت مکالمه، نوشتن، شنیداری و درک متن شما را ارزیابی می‌کند. برای کسب نمره بالا در هر یک از این مهارت‌ها، راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

برای آشنایی با پنج نکته کاربردی برای موفقیت در درک متن آیلتس، این مقاله وبلاگ ترجمیک را از دست ندهید!

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره آزمون آیلتس

زمان آزمون درک مطلب آیلتس

ریدینگ آیلتس مهارت‌های درک مطلب شما را ارزیابی می‌کند. اگرچه فرمت‌ سوالات یکسان است اما سبک‌های متن برای آموزش آکادمیک و جنرال متفاوت است.

در آزمون ریدینگ آیلتس شما باید در ۶۰ دقیقه به ۴۰ سوال پاسخ دهید. شما در درک مطلب آیلتس، باید به سوالات سه متن مختلف پاسخ دهید. بنابراین سرعت عمل شما نقش مهمی را در موفقیتتان ایفا می‌کند.

چگونه در درک مطلب نمره هفت بگیرم؟

تعداد پاسخ‌های صحیح مورد نیاز برای دریافت باند ۷ در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال با هم کمی متفاوت است. همه آزمون‌ها، از نظر تئوری، سطح سختی یکسانی دارند اما امتیاز مورد نیاز برای دستیابی به یک باند مشخص، در آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است.

برای باند ۷، باید به دنبال پاسخ صحیح به حدود ۳۰ از ۴۰ سوال آزمون آیلتس باشید.

به یاد داشته باشید که با ادامه آزمون سوالات سخت‌تر می‌شوند. پس بسیار مهم است که به سوالات ابتدایی، پاسخ‌ صحیح دهید.

در آموزش آیلتس برای هر یک از بخش‌های آزمون آیلتس باید زمان کافی صرف کنید تا به آن‌ها مسلط شود. هر ۴ بخش آیلتس به تنهایی مهم هستند و از هیچ یک نباید غافل شد.

زمان را از دست ندهید

برای تکمیل و پاسخ به ۴۰ سوال فقط ۱ ساعت فرصت دارید، بنابراین باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. بهتر است که هر بخش را در ۲۰ دقیقه به پایان برسانید.

این کار به شما ۱۷-۱۶ دقیقه برای خواندن و پاسخ دادن به سوالات و ۴-۳ دقیقه برای انتقال و بررسی پاسخ‌هایتان فرصت می‌دهد.

دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید

بسیاری از داوطلبان قوی در ریدینگ آیلتس نمره خود را از دست می‌دهند زیرا دستورالعمل‌ها را به درستی نمی‌خوانند. به دستورالعمل‌هایی که به شما داده شده است، توجه کنید. با انجام همین کار ساده، از از دست‌دادن نمره خود جلوگیری می‌کنید.

نترسید

برخی از سوالات آسان و برخی بسیار دشوار خواهند بود. (بعضی از این سوالات حتی برای مدرسان آیلتس نیز دشوارند.)

این کار بسیار اشتباه است که که زمان زیادی را صرف سوالی سخت کنید. اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانستید، به سراغ پاسخ بعدی بروید. بعدا فرصت دارید که به سوالات دشوار بازگردید.

مهم است که آرام بمانید و اعصاب خود را کنترل کنید. قبول این نکته که قرار نیست به همه سوالات پاسخ صحیح دهید، به شما در کنترل اعصاب و زمان‌بندی در روز آزمون کمک می‌کند!

مطلب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

ریدینگ آیلتس شبیه تست واژگان است

از بسیاری جهات، ریدینگ آیلتس بیشتر به تست واژگان می‌ماند تا تست ریدینگ. به این دلیل که شما برای درک متن‌هایی که به شما داده شده است، به دامنه وسیعی از واژگان نیاز دارید.

همچنین برای فهمیدن کامل سوالات و پاسخ‌گویی صحیح به سوالات، باید درباره کلمات مترادف و اصول پارافریز اطلاعات خوبی داشته باشید.

انتظار نداشته باشید که هر کلمه را بفهمید

اگر کلمه‌ای را در آزمون متوجه نمی‌شوید، برای پیداکردن سرنخ باید به کلمات و جملات اطراف آن کلمه نگاه کنید. البته می‌توانید که این کلمه را فراموش کنید و به ادامه متن توجه کنید.

روی کلمات مرتبط با سوال تمرکز کنید و نگران کلماتی که متوجه نمی‌شوید، نباشید.

اگر کلمه‌ای را در رایتینگ آیلتس نمی‌دانستیم، چه کنیم؟
اگر معنای کلمه‌ای را نمی‌دانستید، از آن عبور کنید و بقیه متن را بخوانید

سخن پایانی

با تقویت مهارت‌های درک متن خود، مهارت‌های نوشتاری خود را هم بهبود می‌بخشید. اگر نمونه سوالات آزمون‌ آیلتس سال‌های گذشته را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که با تمرین و مطالعه کافی کسب نمره بالا سخت نیست.

بیشتر افرادی که در آیلتس نمره بالایی به دست آورده‌اند، در محیطی انگلیسی‌زبان نبوده‌اند. بلکه با تلاش و مطالعه مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کرده‌اند. پس از همین الان شروع کنید.

اگر نیاز به ترجمه تخصصی مقاله برای ارسال به مجلات معتبر دارید، در ترجمیک ثبت سفارش کنید. برای هر رشته دانشگاهی و هر زبان، مترجم متخصص آن رشته با ترجمیک همکاری می‌کند.

5 دیدگاه در «پنج نکته برای موفقیت در IELTS Reading»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.