۸ ایده تولید محتوا برای کسب‌و‌کارهای کوچک

در دنیای امروز، بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مشتری، سوددهی و فروش بیشتر است. این در حالی است که، تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک و نوپا با چالش‌های بسیاری همراه است.

محدودیت زمان و بودجه، نداشتن تجربه کافی، شدید بودن عرصه رقابت و… از جمله موانعی هستند که بر سر راه بازاریابی محتوایی کسب و کارهای کوچک وجود دارد. با این حال، اگر هوشمندانه عمل کنید، تا حدود زیادی بر این چالش‌ها غلبه خواهید کرد.

در این مطلب ۸ ایده بازاریابی محتوایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به کمک این ایده‌ها خواهید دید که تولید محتوای متنی برای کسب و کارهای کوچک کار خیلی سختی هم نیست. در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

۱۱ ایده خلاقانه برای بازاریابی محتوایی

در نمایه کسب و کار گوگل تولید محتوا کنید

نمایه کسب و کار گوگل، یکی از بهترین کانال‌های انتشار محتوا است. در این نمایه:

  • به‌روزرسانی‌ها و اخبار جدید مربوط به کسب و کارتان را به اشتراک بگذارید. این کار را می‌توانید به‌راحتی از طریق مراجعه به این سایت انجام دهید.
  • محتواهای بصری مثل عکس محصولات، اعضای کسب و کار، موقعیت مکانی موسسه و مواردی از این قبیل را منتشر کنید. انتشار چنین محتواهایی مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار خواهد گرفت.
  • مخاطبان را به پست‌هایی که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ خود منتشر کرده‌اید، هدایت کنید. با این راهکار، مشتریان بالقوه زیادی را به مشتری بالفعل خود تبدیل خواهید کرد.
سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک

نکته: افراد را تشویق کنید تا در صورتی که تجربه مثبتی از استفاده از خدمات و محصولات سایت سفارش تولید محتوای شما دارند، در پروفایل گوگل کامنت بگذارند. بدین ترتیب اعتبار شما نزد بازدیدکنندگان بالاتر خواهد رفت.

از شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع الهام تولید محتوا استفاده کنید

تحلیل میزان تعامل در شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌های دستیابی به پرسونای مخاطب است. در واقع پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، پس از مدتی به معدنی طلا از ایده‌های بازاریابی محتوایی تبدیل می‌شوند.

کافیست ببینید که کدام پست‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و پست‌های مشابه بیشتری تولید و منتشر کنید.

علاوه بر این با جست و جو در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید موضوعات جذاب و پرمخاطب روز را شناسایی کنید و این موضوعات را در تولید محتوا لحاظ کنید. با این کار، احساس صمیمت و نزدیکی بیشتری را با مخاطب ایجاد خواهید کرد.

در تولید محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید

تولید محتوای ویدیویی راهی جذاب و تاثیرگذار برای تبلیغات، آموزش مخاطبان و ارتباط با آن‌ها است. بر اساس گزارش اتحادیه بازاریابی ویدیویی Wyzowl’s در سال ۲۰۲۲، با توجه به تجهیزات پیشرفته‌ی ویدیویی، این نوع تولید محتوا روزبه‌روز ساده‌تر و ارزان‌تر می‌شود. علاوه بر این، بنابر آمارهای این اتحادیه:

  • ۸۷ درصد از بازاریاب‌ها اعلام کرده‌اند که تولید محتوای ویدیویی ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را افزایش داده است.
  • ۹۴ درصد از بازاریاب‌ها اعلام کرده‌اند که تولید محتوای ویدیویی تاثیر بیشتری در آشنایی کاربران با محصولات و خدمات دارد.
  • ۸۶ درصد از بازاریاب‌ها اعلام کرده‌اند که تولید محتوای ویدیویی بر افزایش تعداد مخاطبان آن‌ها تاثیرگذار بوده است.
  • ۸۱ درصد از بازاریاب‌ها اعلام کرده‌اند که تولید محتوای ویدیویی مستقیما نرخ فروش آن‌ها را بالا برده است.

پادکست بسازید

به گفته‌ی جی بتس، یکی از بنیان‌گذاران ContentBASE، تولید پادکست دقیقا در راستای بازاریابی محتوایی است. چراکه مستقیما حرف‌های شما را به گوش مخاطبان می‌رساند. به‌ویژه این که مخاطبان شما می‌توانند حین رانندگی، ورزش یا انجام کارهای روزمره پادکست‌ها را گوش کنند.

هزینه تولید پادکست کمتر از ویدیو است و دردسر کمتری دارد. همچنین ساخت پادکست تاثیر بیشتری در افزایش تعامل با مخاطبان و جذب آن‌ها دارد. کافیست یک میکروفون مناسب تهیه و هر هفته حداقل ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان ضبط کنید.

سفارش تولید محتوای متنی در ترجمیک

با این تفاسیر اگر اعتماد به نفس کافی برای رفتن جلوی دوربین ندارید، به این راه جایگزین فکر کنید!

تصاویر اینفوگرافیک بسازید

به طور کلی استفاده از تصاویر مناسب، روشی موثر برای چشم‌نوازتر کردن متن و افزایش خوانایی آن است. تصاویر اینفوگرافیک، به شما کمک می‌کنند تا چکیده‌ای از مطالب را به روشی واضح، مختصر و جذاب در اختیار مخاطب قرار دهید. همچنین این نوع تولید محتوای بصری، برای ارائه مطالب پیچیده و جدید نیز بسیار پرکاربرد است.

فراموش نکنید که بسیاری از مخاطبان، محتواهای متنی (مخصوصا اگر طولانی باشند) را خیلی سرسری می‌خوانند. بنابراین تصاویر اینفوگرافیک به آن‌ها کمک می‌کند تا نکات اصلی متن را فرابگیرند.

بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۱ اتحادیه بازاریابی ایمیل Litmus، ۷۹ درصد از بازاریاب‌ها، ایمیل را یکی از ۳ کانال برتر و موثر بازاریابی محتوایی می‌دانند. چراکه:

  • بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای ارتباط مستمر با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه را فراهم می‌کند.
  • در این نوع بازاریابی ایمیلی امکان تقسیم مخاطبان وجود دارد. در نتیجه می‌توانید به هر فرد پیامی مناسب ارسال کنید و نتایج بهتری بگیرید.
  • تحلیل نتایج حاصل از بازاریابی ایمیلی ساده است. با تحلیل این نتایج می‌توانید عملکرد خود را بهینه کنید.
  • ارسال ایمیل در مقایسه با انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر در کنترل شما قرار دارد. این، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

از چارچوب خارج شوید

رقبا و کسب و کارهای مشابه شما، راه‌های مختلفی را برای جذب مخاطب امتحان کرده‌اند. حال نوبت شماست که خلاقیت به خرج دهید و راه‌های تازه را کشف کنید. فراموش نکنید که گاهی لازم است از چارچوب خارج شوید و روش‌های غیرمعمول را انتخاب کنید. کافیست شیوه صحیح پیاده‌سازی این روش‌ها را پیدا کنید.

با سایر کسب و کارها تبادل کنید

انتشار پست در سایر وبلاگ‌ها و صفحات مجازی، یکی از راهکارهای پیش روی کسب و کارهای کوچک است. با اجرای این ایده، کسب و کار شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد. این کار، نوعی تبادل است و منجر به شکل‌گیری ارتباطات قوی با سایر مدیران و صاحبان مشاغل می‌شود. قطعا چنین ارتباطاتی در درازمدت برای شما مفید خواهد بود.

کلام آخر

استفاده از نکاتی که در این مطلب گفته شد، برای کسب و کارهای کوچک بسیار راهگشا خواهد بود. با این حال از آن جایی که در ابتدای راه هستید، حتما با یک متخصص بازاریابی محتوایی و سئو مشورت کنید.

بسیاری از کسب و کارها، به جای استخدام تولیدکننده محتوا، گزینه برون‌سپاری تولید محتوا را انتخاب می‌کنند. در این صورت انتخاب یک سایت سفارش تولید محتوا بسیار اهمیت می‌یابد. ترجمیک با استخدام بیش از ۱۷۰۰۰ نویسنده، بهترین سایت سفارش تولید محتوا در کشور است.

ترجمه متون تخصصی، از دیگر خدمات ترجمیک است. چنانچه برای ترجمه مقاله یا ترجمه تخصصی کتاب‌های خود به کمک نیاز دارید، سری به سایت ترجمه مقاله ترجمیک بزنید.

2 دیدگاه در «۸ ایده تولید محتوا برای کسب‌و‌کارهای کوچک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.