اهمیت یادگیری کاربردهای گوناگون واژگان اسپانیایی

چگونه اسپانیایی یاد بگیریم؟

ممکن است گاهی گمان کنیم با یادگیری مجموعه مشخصی از واژگان یک زبان، می‌توانیم از آن زبان استفاده کنیم.

البته این درست است که در مکالمات و تعاملات روزمره خود، در واقع از مجموعه بسیار محدودی از کلمات استفاده می‌کنیم. ما مجموعه‌ای از واژگان رایج داریم که به آن‌ها پایبند هستیم، حتی زمانی که گزینه‌های جالب و گویاتری در دسترس هستند.

دایره واژگان فردی با سطح زبان متوسط ​​حدود ده‌هزار کلمه است، اما در یک روز به‌طور متوسط ​از حدود هزار کلمه استفاده می‌کند.

شاید شما هم بارها شنیده باشید که بسیاری از آموزش‌های زبان‌های خارجی نیز بر اساس یادگیری حداقل واژگان هستند. برای مثال: «تنها هزار کلمه بیاموزید و بر هر مکالمه‌ای به زبان اسپانیایی/فرانسوی/چینی مسلط شوید!»

ممکن است این امر درست باشد و شما برای یادگیری زبان اسپانیایی تنها به یادگیری هزار کلمه نیاز داشته باشید اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که این یعنی چه؟ و چگونه واقعاً می‌توان فهمید که واژه‌ای را می‌دانید یا نه؟ و اگر هزار مورد از آن‌ها را یاد بگیرید، آیا این توانایی را کسب می‌کنید که راجع به موضوعات گوناگون به زبان اسپانیایی صحبت کنید؟

در این مطلب به ذکر چند نمونه از واژگان اسپانیایی می‌پردازیم و پیچیدگی زبان را بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

بهترین دیکشنری‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

رایج‌ترین کلمات اسپانیایی

به واژگان اسپانیایی زیر به همراه ترجمه انگلیسی آن‌ها دقت کنید:

Que (what/ that/ which)

De (of)

No (no)

A (to)

La (the (feminine)

El (the (masculine))

Es (is)

Y (and)

En (in)

Lo (it)

بدیهی است که یادگیری این واژگان بسیار ضروری است، اما اگر یادگیری اسپانیایی را با این‌ها شروع کرده باشید، هنوز نمی‌توانید چیزهای زیادی بگویید.

همه این واژگان بسیار کاربردی هستند و حتی به‌مانند چسبی‌اند که جمله‌ها را کنار هم نگه می‌دارند.

واضح است که برای اینکه واقعاً این کلمات را بشناسید و از آن‌ها به‌درستی استفاده کنید، باید گرامر مسلط بر آن‌ها را درک کنید.

چگونگی یادگیری زبان اسپانیایی
هنگامی که واژه‌ای یاد می‌گیرید و با آن رابطه برقرار می‌کنید، به مرور زمان مفهوم آن را بهتر درک می‌کنید.

فعل‌های رایج اسپانیایی

در ادامه به ده فعل اسپانیایی رایج در این زبان دقت کنید:

Ser (to be) (بودن)

Estar (to be) (بودن)

Hacer (to do) (انجام دادن)

Comer (to eat) (خوردن)

Ir (to go) (رفتن)

Haber (to have – auxiliary verb) (داشتن – فعل کمکی)

Tener (to have – possession) (داشتن)

Saber (to know) (دانستن)

Querer (to want) (خواستن)

Podre (to be able to) (توانستن)

روشن است که این افعال بسیار مهم‌اند و هر زبانی همیشه از این قبیل واژگان بهره می‌برد. با این حال، هر چه کلمه رایج‌تر باشد، معانی بیشتری دارد.

فعل Hacer در زبان اسپانیایی را در نظر بگیرید. معنای کلی این فعل «انجام دادن» است. اما این فعل معانی دیگری نیز دارد. به معانی دیگر Hacer دقت کنید:

  • Make (ساختن)
  • Be (بودن)
  • Suppose (فرض کردن)
  • Imagine (تصور کردن)
  • Prepare (فراهم کردن)
  • Do (انجام دادن)
  • Carry out (انجام دادن)
  • Draw up (کارها را تنظیم کردن)
  • Cover (پوشش دادن)
  • Have a birthday (تولد داشتن)

همچنین تعداد زیادی اصطلاح و ترکیب رایج نیز در زبان اسپانیایی وجود دارد که از «hacer» استفاده می‌کنند:

  • Hacer el indio – (play the fool)
  • Hacer el muerto – (play dead)
  • Hacer el papel de – (play the role of)
  • Hacer el payaso – (play the clown)
  • Hacer el pino – (do a handstand)
  • Hacer el ridículo – (make a fool of oneself)
  • Hacer el tonto – (play the fool, play the idiot)

بنابراین، می‌دانیم که «hacer» به‌معنای «انجام دادن» است اما همچنان این فعل بسیار بسیار بیشتر از این‌ها کاربرد دارد؛ گرامر زیادی پشت آن وجود دارد و همچنین تحت‌تأثیر واژگان مختلف، معانی مختلفی کسب می‌کند.

به طور معمول، افعال متداولی همچون این فعل در زبان اسپانیایی معانی بسیار زیادی دارند. عکس این امر نیز صادق است؛ هر چه فعل کمتر رایج باشد، تعریف آن مشخص‌تر است. برای مثال فعل «hacinar» ترجمه‌ای آسان و روشن دارد و به‌معنی «انباشتن» است.

پس یادگیری واژگان اسپانیایی چگونه است؟

تا اینجا واضح است که برخی از رایج‌ترین و پرتکرارترین واژگان اسپانیایی، از دشوارترین واژگان برای درک دقیق مفهوم و معنی هستند.

این کلمات، معانی و کاربردهای مختلفی دارند و استفاده صحیح از بسیاری از آن‌ها مستلزم درک دستور زبان پشت آن‌ها است. بنابراین تنها یادگیری واژگان کافی نیست و مهم استفاده درست از آن‌هاست.

ساده‌ترین توصیه این است که رویکرد کمّی به واژگان نداشته باشید. تنها به این دلیل که هزار کلمه اسپانیایی یاد گرفته‌اید به این معنی نیست که آن‌ها را می‌دانید.

حتی مترجمان اسپانیایی نیز برای مثال برای ترجمه مقاله نمی‌توانند صرفاً به دایره واژگانی خود تکیه کنند و باید به سطحی از دانش زبانی رسیده باشند که کاربرد واژگان را در موقعیت درک کنند.

توانایی استفاده از واژگان اسپانیایی به این معنی است که بدانید آن‌ها چگونه با هم تطابق دارند، چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کنید و کاربردهای مختلف کلمات چیست.

اهمیت یادگیری تعداد زیادی واژگان اسپانیایی

از طرف دیگر یادگیری حجم زیادی از کلمات اسپانیایی مفید است.

تصور کنید دوهزار کلمه اسپانیایی یاد گرفته‌اید. احتمالاً نمی‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید، اما دریچه‌ای برای درک بیشتر باز می‌کند و منجر به درک و فهم واژگان بیشتری می‌شود.

درست است که با درک محدودی از کاربردها، معانی و زمینه‌ها شروع می‌کنید، اما هنگامی که از کلمات آگاه شوید، درک خواهید کرد که چگونه از آن‌ها بیشتر و بیشتر استفاده کنید.

برای یادگیری کاربرد واژگان اسپانیایی چه باید کرد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص معنای یک کلمه، از متن آن است و نیز توجه به کلماتی که آن را احاطه کرده‌اند.

بنابراین، راهی خوب برای یادگیری معانی مختلف یک کلمه، یادگیری عبارات و اصطلاحات اسپانیایی است.

به‌عنوان مثال اگر پانزده عبارت یاد بگیرید که کلمه Hacer در آن به کار رفته است، دانش خود را در مورد این فعل گسترش خواهید داد و نیز استفاده از آن را در فرایندهای ارتباطی یاد خواهید گرفت.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

سخن پایانی

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد، فریب این تفکر را نخورید که چون یک لغت اسپانیایی را حفظ کردید، واقعا آن را می‌دانید. زبان بسیار غنی‌تر از این‌هاست. شاید درست‌تر باشد که بگوییم وقتی برای اولین بار یک کلمه را حفظ می‌کنید، با آن کلمه رابطه برقرار می‌کنید و به مرور زمان است که آن را بهتر می‌شناسید.

امیدواریم در یادگیری واژگان زبان اسپانیایی، توصیه‌های این مطلب برای شما مفید باشد.

اگر به‌دنبال ترجمه مدارک خود هستید، ترجمیک با همراهی مترجمان رسمی قوه قضاییه و دارای مجوز از قوه قضاییه آماده ارائه خدمات ترجمه رسمی به شماست.

اگر به‌دنبال ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی در سطح کیفیت بالا هستید، در ترجمیک بیش از ۱۷۵۰۰ مترجم متخصص آماده هستند تا ترجمه مقاله شما را انجام دهند. سفارش خود را در سایت ترجمیک ثبت کنید.

4 دیدگاه در «چگونه اسپانیایی یاد بگیریم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.