واقعیت‌های مهم سئو

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول

محتوا پادشاه است. این جمله معروف هنوز هم برای کسب‌ و کارها صدق می‌کند.

احتمالا شما برای تولیدمحتوای سایتتان از روش‌های مختلفی مانند ترجمه مقالات انگلیسی، پارافریز مطالب فارسی، نوشتن بر اساس تجربیات شخصی و یا ترکیبی از همه این روش‌ها استفاده می‌کنید. با این حال اگر مطالب شما سئو نشده باشند، در گوگل رتبه خوبی نمی‌گیرید.

درباره سئو مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد. اما حقایق و آمارهایی درباره سئو وجود دارد که احتمالا از بعضی آن‌ها اطلاع ندارید. اطلاعاتی که می‌توانند بر استراتژی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما تاثیر گذارند.

برای آشنایی با واقعیت‌های مهم سئو در این پست وبلاگ ترجمیک، همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش دوم

۵ سایت اول در صفحه اول گوگل، ۷۵درصد کلیک کاربران را به خود اختصاص می‌دهند

تعجب‌آور نیست، درست است؟ به هر حال، بیشتر ما در همان چند نتیجه جست و جوی اول، آنچه را که به دنبالش هستیم، می‌یابیم. با این حال، بسیاری انتظار دارند که تعداد سایت‌های با کلیک بالا، بسیار بیشتر باشد. بنابراین اگر جزو ۵ سایت مهم صفحه اول گوگل نیستید، از ترافیک و بازدید کم سایت خود تعجب نکنید.

تاثیر صفحه اول گوگل بر افزایش فروش و بازدید سایت
اگر سایت شما جزو پنج سایت برتر صفحه اول گوگل نباشد، بازدید بالایی نخواهد گرفت

۷۰ درصد از لینک‌هایی که کاربران بر آن‌ها کلیک می‌کنند، در واقع ارگانیک هستند

‌لینک‌های زیادی در اینترنت وجود دارد، بله؟ هر روزه میلیون‌ها لینک، اگر نگوییم میلیاردها، ایجاد می‌شود. با این حال، اکثر آنها کلیک و بازدید کمی دارند. به همین دلیل همه سایت‌ها برای موقعیت‌های برتر در نتایج جست و جوی ارگانیک می‌جنگند تا میزان کلیک و بازدید خود را افزایش دهند.

جست و جوی ارگانیک به جست و جویی گفته می‌شود که سایت‌ها بدون استفاده از تبلیغات گوگل در صفحه اول قرار گرفته‌اند.

گوگل ۶۵ تا ۷۰ درصد از سهم بازار موتورهای جست و جو را در اختیار دارد

سهم گوگل از بازار جست و جو نسبت به گذشته کمتر شده است. البته هنوز هم بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارد. این موضوع توضیح می‌دهد که چرا همه برای رتبه گرفتن در گوگل تلاش می‌کنند و تمرکز زیادی روی موتورهای جست و جوی دیگر ندارند.

مطالب مرتبط

۱۳ موتور جست و جوی حرفه‌ای و تخصصی

۸۱ درصد از کسب و کارها وبلاگ خود را به عنوان دارایی مهمی برای تجارت خود می‌دانند

خیلی تعجب‌آور نیست، درست است؟ در واقع وبلاگ کسب‌و‌کار شما از اصلی‌ترین روش‌هایی است که مخاطب شما را پیدا می‌کند. احتمالا شما هم با بسیاری از کسب‌و‌کارها به واسطه وبلاگشان آشنا شده‌اید. پس از تولید محتوای اصولی برای وبلاگ خود غافل نشوید.

از روش‌های مختلف مانند ترجمه متون تخصصی، نوشتن بر اساس تجربیات شخصی، بازنویسی مطالب موجود در اینترنت و … برای تولید محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.

اهمیت تولید محتوای وبلاگ در افزایش فروش و دیجیتال مارکتینگ
تولید محتوای برای وبلاگ حرفه خود، یکی از روش‌ها مهم برای افزایش فروش کسب و کارها است

جست‌ و جو و ایمیل دو فعالیت مهم دیجیتال مارکتینگ هستند

همه ما در مورد اهمیت جست و جو می‌دانیم اما بسیاری از افراد از اهمیت ایمیل غافل می‌شوند. ایمیل تا حد زیادی موثرترین کانال شما برای ارتباط با مخاطبانتان است. رسانه‌های اجتماعی، PPC و هر نوع روش دیگری در مقایسه با ایمیل، از نظر اثربخشی حتی قابل مقایسه هم نیستند.

پس از بازاریابی ایمیلی هوشمندانه غافل نشوید.

مطالب مرتبط

ایمیل مارکتینگ چیست؟ (مراحل و تکنیک‌های بازاریابی ایمیل)

عنوان‌ها و هدینگ‌ها مهم‌ترین عنصر روی صفحه بعد از محتوا هستند

البته ماهیت مقالات و محتوای شما چیزی است که اهمیت دارد اما این عنوان و هدینگ اول است که باعث کلیک کردن افراد روی سایت شما می‌شود. بر اساس آمارها، افراد قبل از این‌که به سراغ عنوان بعدی بروند، فقط حدود ۱ ثانیه را صرف خواندن یک عنوان می‌کنند.

بنابراین، شما فقط ۱ ثانیه فرصت دارید تا توجه آنها را به عنوان خود و در نتیجه مطلب خود جلب کنید. پس سعی کنید که از جالب‌ترین، تاثیرگذارترین و خلاصه‌ترین عنوان‌ها استفاده کنید.

۷۵ درصد از سئو، خارج از صفحه و ۲۵ درصد در صفحه است

این بدان معنا نیست که حتما ۷۵ درصد از رتبه‌بندی شما در گوگل به سئوی خارج از صفحه و تنها ۲۵ درصد به سئو داخلی بستگی دارد. نه، احتمالا این درصد پنجاه پنجاه است. با این حال، این درست است سئوی خارج از صفحه بسیار مهم است. از این گذشته، سئوی خارجی بسیار پیچیده‌تر و پویاتر از سئو داخلی است.

۷۰ تا ۸۰ درصد از کاربران تبلیغات پولی را نادیده می‌گیرند

در حالی که این آمار به نظر زیاد می‌رسد، در واقع آن‌قدر هم نیست. ۲۰٪ افراد هم‌چنان به تبلیغات پولی نگاه می‌کنند. وقتی به میلیاردها جست و جویی که هر ماه انجام می‌شود، فکر کنید، متوجه زیاد بودن ۲۰ درصد می‌شوید. با این حال، هنوز هم نتایج جست و جوی ارگانیک جایی است که باید کسب و کار شما در آن ظاهر شود.

بیشتر از ۵۰ درصد از کاربران با تلفن همراه جست‌ و جو می‌کنند

جست و جوی موبایلی در مدت زمان کوتاهی بسیار با سرعت بالایی رشد کرده است. بنابراین فراموش نکنید که سایت خود را برای جست و جوهای موبایلی تطبیق دهید.

اگر سایت شما در موبایل به خوبی نشان داده نشود، در گوگل رتبه خوبی نخواهید گرفت. هم‌چنین احتمالا تعدادی زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. پس همراه تغییرات دنیای فناوری پیش روید.

بیش از نود درصد داده‌های موجود در اینترنت در گوگل فهرست نشده‌اند

بر طبق تخمین گوگل، اینترنت در حال حاضر شامل تقریباً پنج میلیون ترابایت داده است اما تنها ۰٫۰۴٪ از کل آن در گوگل نشان داده می‌شود.

بله، فقط ۰٫۰۴٪. تصور کنید که چقدر مطالب ناشناخته در جایی در اینترنت بی‌استفاده و متروک رها شده‌اند. یکی از آن منابع نباشید. با ارسال نقشه سایت خود به کنسول گوگل و انتشار منظم مطالب در وبلاگ و سایت خود، از کشف شدن سایت خود اطمینان یابید.

مطالب مرتبط

عوامل موثر درون‌سایتی در سئو

گوگل تقریبا ۴۰٪ از کل هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را در سال گذشته به خود اختصاص داد

سهم فیس بوک از بازار تبلیغات سال گذشته آمریکا حدود ۸ درصد بود.

گوگل هنوز هم پادشاه تبلیغات دیجیتال است. با این حال، در فرمانروایی تبلیغات رقابت زیادی وجود دارد و هزینه‌ها نوسانات بالایی دارند. شما می‌توانید که صرفا بر تبلیغات گوگل تمرکز نکنید. راه‌هایی مانند تبلیغات اینستاگرامی یا حتی تبلیغات بینگ وجود دارد که سایت برای شما کاربردی باشد.

داشتن یک ویدئو در صفحه فرود سایت، احتمال نمایش آن را در صفحه اول گوگل ۵۳ درصد بیشتر می‌کند

چه کسی ویدیو حرفه‌ای را دوست ندارد؟ همواره یکی از موثرترین بخش‌های تبلیغات ویدئوها هستند. البته به نظر می‌رسد که گوگل نیز برای ویدئوها اهمیت ویژه‌ای قائل است. به هر حال، بزرگترین پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدئو، یوتیوب متعلق به گوگل است.

پس با استفاده از ویدئوها در صفحات مختلف سایت خود، شانس خود را برای قرارگیری در صفحه اول گوگل افزایش دهید.

سخن پایانی

سئو دنیای گسترده‌ای دارد. دنیایی با وسعت زیاد که همواره در حال تغییر است. با هر آپدیت الگوریتم‌های گوگل بعضی از قوانین سئو تغییر می‌کند. برای این‌که سایتتان سئوی خوبی داشته باشد، از تغییرات دنیای تکنولوژی نباید غافل شوید.

هم‌چنین لزوما نمی‌توان قوانین ثابت و مشخصی را برای سئو نام برد. حتی لزوما کلمات کلیدی رقیب شما برای شما کاربردی نیست. برای بهبود سئوی سایت خود، باید بارها آزمایش و خطا کنید تا بتوانید به نتایج خوبی دست یابید. سرمایه‌گذاری برای سئو سایت و کسب و کار خود، امری زمان‌بر اما با بازده بالا است.

اگر به خدماتی مانند تولیدمحتوای سئومحور، سئو سایت و تدوین استراتژی محتوا نیاز داشتید، در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک ثبت سفارش کنید.

6 دیدگاه در «۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.