آمار و واقعیت‌های جالب دباره سئو

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش دوم

محتوا پادشاه است. این جمله معروف هنوز هم برای کسب‌ و کارها صدق می‌کند.

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است. با کمک تولید محتوا سایت شما به مخاطب نشان داده می‌شود. در واقع تولید محتوا پلی برای ارتباط میان شما و مشتریان احتمالی شما است.

احتمالا شما برای تولیدمحتوای سایتتان از روش‌های مختلفی مانند ترجمه مقاله، پارافریز مطالب فارسی، نوشتن بر اساس تجربیات شخصی و یا ترکیبی از همه این روش‌ها استفاده می‌کنید. با این حال اگر مطالب شما سئو نشده باشند، در گوگل رتبه خوبی نمی‌گیرید.

درباره سئو مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد. اما حقایق و آمارهایی درباره سئو وجود دارد که احتمالا از بعضی آن‌ها اطلاع ندارید. اطلاعاتی که می‌توانند بر استراتژی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما تاثیر گذارند.

برای آشنایی با بخش دوم واقعیت‌های مهم سئو در این پست وبلاگ ترجمیک، همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول

در این مطلب خواهید خواند:

لینک‌سازی و به دست آوردن کلمات کلیدی از مهم‌ترین چالش‌های سئو هستند

چالش‌های اصلی در سئو لینک‌سازی (که توسط ۴۱٪ از شرکت‌ها ذکر شده است) و تحقیقات کلمات کلیدی (۳۹٪) هستند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که در ساخت لینک خوب هستند. در حالی که در واقعیت این‌گونه نیست. شما باید دائما لینک‌های داخلی سایت خود را آپدیت کنید.

از سوی دیگر، تحقیقات کلمات کلیدی به دلیل رقابت بالا، چالش برانگیز است. همه رقیبان شما به دنبال کلمات کلیدی سودآور برای محتواهای خود هستند. بنابراین، امروزه یافتن برخی از کلمات کلیدی طلایی چندان هم آسان نیست.

۷۵٪ کاربران هرگز به صفحه دوم گوگل نمی‌روند

سوال درست این است، چرا آن‌ها اصلا باید به صفحه دوم گوگل بروند؟ معمولا، ما همیشه آنچه را که به دنبالش هستیم، در صفحه اول پیدا می‌کنیم. اولویت خود را برای رسیدن به صفحه اول گوگل قرار دهید.

فراموش نکنید که بهترین جا برای پنهان کردن جسد، صفحه دوم گوگل است.

شرکت‌هایی که وبلاگ دارند، معمولا فروش بیشتری هم دارند

شرکت‌هایی که وبلاگ دارند، ۴۳۴ درصد صفحات ایندکس‌شده بیشتری دارند. شرکت‌هایی که صفحات ایندکس‌شده بیشتری دارند، معمولا ترافیک بیشتری هم دریافت می‌کنند. ترافیک بیشتر هم منجر به فروش بیشتر می‌شود.

مهم نیست که چه کسب و کاری دارید. برای سایت خود یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و هرگز آن را متوقف نکنید. اگر محتواهای شما مفید و سئوشده باشند، تاثیر آن‌ها را بر فروشتان مشاهده خواهید کرد.

تاثیر جست و جو در اینترنت بر ترافیک سایت‌ها ۳۰۰ برابر بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی است

بر طبق تحقیقات اصلی‌ترین روش افزایش ترافیک سایت‌ها از طریق جست و جو در گوگل انجام می‌‌شود. این میزان سیصد برابر اثر شبکه‌های اجتماعی بر ترافیک سایت شماست. موتور شماره ۱ ترافیک به سایت های محتوا است و بیش از ۳۰۰٪ از رسانه های اجتماعی پیشی می گیرد.

پس مهم است که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. زیرا حتی اگر هزاران و حتی میلیون‌ها نفر از رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند، باز هم به اندازه رتبه شما در گوگل تاثیرگذار نخواهد بود.

سایت اول در صفحه اول گوگل با اختلاف قابل توجهی نسبت به سایت دوم و سوم، مخاطبان را به خود جذب می‌کند

بر طبق تحقیقات که ۱۸ درصد از افراد بر سایت اول، ۱۰ درصد بر سایت دوم و ۷ درصد بر سایت سوم صفحه اول گوگل کلیک می‌کنند.

همان‌طور که می‌بینید میزان اختلاف کلیک و ترافیک سایت اول و دوم چشم‌گیر است. برای درک بهتر محاسبه کنید که ۸ درصد از یک میلیارد جست و جو، چه عددی می‌شود.

سایت اول در صفحه اول بینگ هم کلیک‌های خیلی بیشتری را به خود جلب می‌کند

بر طبق تحقیقات، نکته قبلی برای موتور جست و جوی مایکروسافت (بینگ)، ۹٫۷ درصد از کلیک‌های ارگانیک به سایت شماره ۱، ۵/۵ درصد از کلیک‌های ارگانیک به سایت شماره ۲ و ۲٫۷ درصد از کلیک‌های ارگانیک به سایت شماره ۳ می‌روند.

سهم بینگ از بازار جست و جو در حال افزایش است. با این حال، بینگ هنوز هم در مقایسه با گوگل کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

۵ میلیارد نفر (۶۳ درصد جمعیت جهان) از اینترنت استفاده می‌کنند

آمار جالبی است، مگر نه؟ بسیاری از این افراد می‌توانند که مشتری شما باشند. پس اهمیت تولیدمحتوای متنی به زبان‌های مختلف را جدی بگیرید. امروزه بین‌المللی شدن دیگر به اندازه گذشته سخت نیست. با تولیدمحتوا به زبان‌های دیگر، احتمالا فروش شما بسیار بیشتر‌ از گذشته می‌شود.

۵۳ درصد از بازاریابان، تولید محتوا را موثرترین عامل برای سئو می‌دانند

البته این عدد را می‌توان ۱۰۰ در نظر گرفت. بی‌شک تولید محتوا یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین روش‌های سئو است. اگر محتوای سایت شما از نظر کاربر جالب و مفید نباشد، هر چه‌قدر هم سئوی خوبی داشته باشد، نتیجه‌ای نمی‌گیرید.

در تولید محتوا هم گوگل را در نظر بگیرید (سئو) و هم مخاطبان. اگر در هر یک از بخش‌ها کم‌کاری کنید، نتیجه‌‌ای نخواهید گرفت.

به طور متوسط، نرخ تبدیل در دسکتاپ از طریق جست و جو ۱۰ برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی است

باز هم یادآوری می‌کنیم که نقش و اهمیت سئو برای رتبه‌بندی بالا در گوگل را فراموش نکنید. هر چه‌قدر هم که در شبکه‌های اجتماعی محبوب باشید، باز سایت شماست که باعث فروش بیشتر می‌شود.

در گوشی‌های هوشمند، نرخ تبدیل از طریق جست و جو ۱۵ برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی است

همانند نکته بالا. پس سعی کنید که حتما نسخه موبایل سایت خود را ایجاد و رابط کاربری مناسبی برای آن انتخاب کنید.

یکی از راه‌های بهبود سئو استفاده از شبکه‌های اجتماعی است

بیش از ۵۸ درصد از بازاریابان که به مدت یک سال یا بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، باعث بهبود رتبه سایت خود در گوگل شده‌اند. در واقع شما با تولید محتواهای جالب در شبکه‌های اجتماعی و سپس لینک دادن به سایتتان باعث بهبود رتبه سئو سایت خود می‌شوید.

پس از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

تاثیر تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای سئو
از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

هر روز بیش از ۵/۸ میلیارد جست و جو در گوگل انجام می‌شود

عدد جالب و قابل توجهی است. نکته جالب‌تر این است که ۷۸ درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده در مورد محصولات و خدمات، به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند.

به همین دلیل است که بررسی محصولات و خدمات، راهی بسیار موثر برای هدایت ترافیک به سایت شما است. اکثر مردم همیشه قبل از خرید یک محصول، نظرات دیگران درباره آن محصول را مطالعه می‌کنند.

بنابراین یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت، نقد و بررسی نظرات مختلف است.

متا دیسکریپشن زیر ۱۵۵ کاراکتر باعث افزایش کلیک بر سایت شما می‌شود

توضیحات متا، پیش‌نمایش مختصری است که در زیر یک لینک در موتورهای جست و جو نشان داده می‌شود. این توضیحات به خوانندگان شنان می‌دهد که در صورت کلیک، با چه مطالبی رو به رو خواهند شد. بنابراین، توضیحات متا جالب، حتی اگر بر رتبه شما در نتایج جستجو تاثیری نداشته باشد، کلیک‌ها را افزایش می‌دهد.

اهمیت متا دیسکریپشن بر بهبود سئو
توضیحات متا یکی از مهم‌تریت عوامل موثر بر سئو است

برای هر صفحه باید از توضیح متای منحصر به فرد استفاده کنید. این کار بسته به علایق هر جست و جوگر، باعث افزایش کلیک بر سایت شما می‌شود. در واقع، حتی بهتر است که توضیحات متا نداشته باشید تا این‌که از متای تکراری استفاده کنید.

سخن پایانی

سئو دنیای گسترده‌ای دارد. دنیایی با وسعت زیاد که همواره در حال تغییر است. با هر آپدیت الگوریتم‌های گوگل بعضی از قوانین سئو تغییر می‌کند. برای این‌که سایتتان سئوی خوبی داشته باشد، از تغییرات دنیای تکنولوژی نباید غافل شوید.

هم‌چنین لزوما نمی‌توان قوانین ثابت و مشخصی را برای سئو نام برد. حتی لزوما کلمات کلیدی رقیب شما برای شما کاربردی نیست. برای بهبود سئوی سایت خود، باید بارها آزمایش و خطا کنید تا بتوانید به نتایج خوبی دست یابید. سرمایه‌گذاری برای سئو سایت و کسب و کار خود، امری زمان‌بر اما با بازده بالا است.

اگر به کلاس‌های آنلاین آیلتس با اساتید مجرب و حرفه‌ای نیاز دارید، دبستان ترجمیک کلاس‌های آموزش آیلتس را در سطح‌های مختلف برگزار می‌کند.

یک دیدگاه در «۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش دوم»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.