چگونه در یادگیری زبان خارجی موفق شویم؟

۶ قانون مهم برای یادگیری زبان‌های خارجی

تا به حال چند بار قصد یادگیری زبانی جدید را داشته‌اید؟ آیا به هدف خود رسیده‌‌اید یا در راه از ادامه دادن پشیمان گشته‌اید؟

یادگیری زبانی جدید سرگرم کننده است. وقتی معلمان خوب یا منابع یادگیری مناسبی هم داشته باشید، حتی سرگرم کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر هم می‌شود. با این حال، یادگیری زبان خارجی مانند کسب مهارتی جدید است. یادگیری هر مهارت جدید به زمان و تلاش کافی نیاز دارد.

فرقی نمی‌کند که در کدام بخش مسیر یادگیری زبان باشید. شاید تازه یادگیری را آغاز کرده‌اید یا به آموزش آیلتس رسیده‌اید. در هر صورت قوانین و نکاتی وجود دارند که این مسیر را برای شما هموارتر می‌کند. در ادامه به بیان شش قانون مهم برای یادگیری زبان‌های خارجی می‌پردازیم.

اگر قصد یادگیری زبانی جدید را دارید، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

یادگیری زبان کره‌ای چقدر طول می‌کشد؟

برای خودتان، هدف مشخص کنید

هنگام شروع مسیر یادگیری زبان‌های خارجی، در اولین قدم باید هدف نهایی خود را مشخص کنید. اگر نتیجه مشخصی را در ذهن خود تصور نکنید، از ادامه راه باز خواهید ماند. به همین دلیل است که تقریباً همه شرکت‌ها و سازمان‌ها چشم‌اندازی دارند که همیشه در مواقعی که شرایط سخت می‌شود، آن را یاداوری می‌کنند.

برای اینکه بتوانید بدون تسلیم شدن تا انتها پیش بروید، باید هدفی معنادار از یادگیری زبان خارجی داشته باشید. شما باید هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید. آیا می‌خواهیدکه به مکانی جدید سفر کنید؟ یا قصد شما از یادگیری زبان جدید، پیشرفت شغلی است؟

زبانی ایده‌آل را انتخاب کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، یادگیری زبانی خارجی مانند یادگیری مهارتی جدید است و انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. شما باید زبانی را انتخاب کنید که آن را دوست دارید. این زبان باید برای شما جذاب و یادگیری آن آسان باشد. همچنین باید زبانی را انتخاب کنید که تا حدودی به زبان مادری یا زبان دوم شما نزدیک‌تر باشد. زبانی را انتخاب کنید که در زندگی شما نیز کاربرد دارد.

برای یادگیری خود برنامه‌ریزی کنید

بدون اختصاص زمان مناسب، یادگیری تقریبا غیرممکن است. احتمالا شما هر روز مشغول فعالیت‌های بسیاری مانند زندگی اجتماعی، کار، تمرین و … هستید. با این حال، هنوز هم می‌توانید که برای یادگیری چیزهای جدید وقت بگذارید.

شما باید مشخص کنید که امکان اختصاص چه‌میزان زمان برای یادگیری دارید. اگر زمان ندارید، وقت آن رسیده است که دوباره زندگی خود را بررسی کنید. مثلا شاید با کم‌کردن زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی، فرصت بیشتری برای یادگیری زبانی جدید برای شما فراهم شود.

الگو داشته باشید

یکی از سریع‌ترین راه‌های یادگیری، الگوبرداری از تجربیات دیگران است. شاید شما زبان جدید را برای سفر، تحصیل، کار و … یاد می‌گیرید. شاید هم هدف شما از یادگیری زبان جدید، دریافت سفارش ترجمه و کسب درآمد است. حتما قبل از شما نیز یک نفر دیگر این کار را انجام داده است.

امروزه و با جهانی شدن ارتباطات، آشنایی با تجربیات دیگران سخت نیست. با الگوبرداری از آنها، می‌توانید که بدون تکرار اشتباهات آنها، خیلی سریع‌تر به اهداف خود برسید. از پادکست‌ها، وبلاگ‌ها، کانال‌های یوتیوب برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

بدون سفر کردن هم یادگیری زبان ممکن است

در طول سال‌ها، افراد بسیاری عدم سفر به کشورهای خارجی را دلیل تسلط کم خود به زبان‌های خارجی برشمارده‌اند. جالب این‌جاست که شما امکان یادگیری هر زبانی را از روی مبل خانه‌تان دارید. شما برای یادگیری زبان‌های جدید نیازی به سفر ندارید. چگونه؟

بعضی از اپلیکیشن‌های زبان مانند دولینگو این قابلیت را دارند که به صورت آنلاین با سایر زبان‌آموزان گفت و گو کنید.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

پادکست‌های بسیاری به زبان‌های مختلف در اینترنت وجود دارند. با گوش دادن به این پادکست‌ها مهارت‌های شنیداری شما پیشرفت می‌کند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت، به نتایج خوبی خواهید رسید.

یادگیری زبان خارجی با پادکست
گوش دادن به پادکست یکی از روش‌های مناسب برای یادگیری زبان است

معلمی انتخاب کنید که در برابر او پاسخ‌گو باشید

یکی دیگر از قوانین حیاتی برای یادگیری سریع‌تر هر چیزی، داشتن فردی است که در برابر او پاسخ‌گو باشید. شما در مسیر یادگیری زبان خارجی، به کمک احتیاج دارید. این معلم می‌تواند که همکار، دوست یا یک متخصص باشد تا شما را در تمام طول سفر پاسخ‌گو و با انگیزه نگه دارد.

مطالب مرتبط:

آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

حتی ایده خوبی است که با یک نفر دیگر یادگیری زبان دیگر را شروع کنید. سپس هر دو مسئول هم باشید و مسئولیت‌ها را به هم یاداوری کنید. در کل معمولا یادگیری گروهی، دل‌نشین‌تر است.

سخن پایانی

یادگیری هر زبان جدید، زمان‌بر است ولی نتایج شیرینی به همراه دارد. هر زبان تازه‌ای را که یاد بگیرید، فرصت‌های تازه‌ای برای شما فراهم می‌شود. این فرصت‌ها می‌توانند که باعث پیشرفت شغلی، تحصیلی و حتی افزایش رضایت شما از خودتان و زندگی شود.

پس تعلل نکنید. همین الان برای یادگیری زبانی جدید برنامه‌‌ریزی کنید. فراموش نکنید که اولین قدم‌ها معمولا سخت‌ترین قدم‌ها هستند. هر چه بیش‌تر در مسیر یادگیری زبان جلو روید، مسیر آسان‌تر می‌شود.

اگر نیاز به ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی یا ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی دارید، ترجمیک همراه شماست. قیمت ترجمه در ترجمیک به صرفه است. هم‌چنین کیفیت ترجمه در ترجمیک بسیار بالا است.

4 دیدگاه در «۶ قانون مهم برای یادگیری زبان‌های خارجی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.