چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، بخش اول

اکثر افراد معتقدند که کسب نمره بالا در آزمون آیلتس کاری سخت است. این باور درست است ولی یادگیری کدام مهارت و دانش آسان است؟

مهم نیست که هدف شما یادگیری مهارت نواختن پیانو، مقاله‌نویسی و ترجمه مقاله یا کسب نمره بالا در آزمون آیلتس باشد. به هر حال شما باید با مطالعه، تلاش و تمرین کافی خود را برای رسیدن به سطح دانش و مهارت مناسب آماده کنید.

اما در هنگام یادگیری هر مهارتی، نکات و راه‌کارهایی وجود دارند که مسیر یادگیری را هموارتر می‌سازند. برای آشنایی با شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، بخش دوم

مرور نمونه سوالات برای تمرین و آمادگی آزمون آیلتس

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، زبان مهارتی است که باید در آن مهارت داشته باشید. مانند نواختن پیانو یا هر مهارت دیگری، برای پیشرفت باید اغلب و به طور منظم تمرین کنید. مرور نمونه سوالات و تمرینات آزمون آیلتس روش خوبی برای تمرین و آمادگی است.

نمونه سوال به شما نشان می‌دهد که با چه نوع سوالاتی روبه‌رو خواهید شد و چه واژگانی را باید بدانید. همچنین، نمونه تمرین‌ها نقاط قوت و ضعفتان را به شما نشان می‌دهند.

نمونه تمرینات به شما این امکان را می‌دهند که برای شرایط واقعی آزمون آیلتس آماده شوید. در واقع این سوالات همانند سوالات آزمون آیلتس هستندهر چه بیشتر با کمک این سوالات تمرین کنید، آمادگی شما هم بیشتر می‌شود.

سایت‌های بسیاری نمونه سوالات آزمون آیلتس را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مطالعه کتاب‌های مربوط به آیلتس

کتاب‌ها منبع بسیار برای تمرین و آماده شدن برای آموزش آیلتس هستند. در زیر فهرست مختصری از چند کتاب بسیار مفید آورده شده است. فایل قابل دانلود بسیاری از این کتاب‌ها در اینترنت وجود دارد.

Cambridge IELTS Books 1-15

کتاب‌های Cambridge IELTS 1-15 (Academic) حاوی سوالات امتحانی معتبر با پاسخ است. این کتاب‌ها راهی فوق‌العاده برای تجربه فرمت، انواع سوال و چارچوب‌های سوالات آزمون آیلتس هستند.

کتاب کمبریج آیلتس برای کسب نمره بالا در آیلتس
کتاب کمبریج آیلتس یکی از منابع مناسب برای آمادگی آزمون آیلتس است

The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers

The Official Cambridge یکی دیگر از کتاب‌های رسمی و معتبری است که نمونه‌هایی از تسک‌های آیلتس و توضیحات و نکاتی در مورد پاسخ‌دهی به سوالات آزمون آیلتس را دارد.

Cambridge Vocabulary for IELTS with Answers

این کتاب منبعی نسبتا کامل برای افزایش و توسعه دایره لغات و واژگان شما برای آزمون آیلتس محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

آیلتس آکادمیک شرکت کنم یا آیلتس جنرال؟

Barron’s IELTS

Barron’s IELTS مجموعه خوبی از متونی است که نمونه‌سوال، نکات، توضیحات و مطالب تمرینی فراوانی را برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس به شما ارائه می‌دهد.

آیا کتاب‌ها منبع مناسبی برای آزمون آیلتس محسوب می‌شوند؟

استفاده از کتاب‌های مناسب و معتبر تضمین می‌کند که با سوالات اصلی تمرین می‌کنید و زمان خود را تلف نمی‌کنید. هم‌چنین یکی از مزایای کتاب‌ها این است که شما می‌توانید که آن‌ها را رایگان از اینترنت دانلود کنید. هم‌چنین بعضی از کتاب‌خانه‌ها نیز منابع آیلتس را دارند. این‌گونه امکان صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان را دارید.

کتاب الکترونیکی برای آمادگی آیلتس بهتر است یا کتاب چاپی؟

پیشنهاد می‌کنیم که از نسخه چاپی این کتاب‌ها استفاده کنید.در نسخه چاپی شما می‌توانید که یادداشت بردارید و نکات مهم را هایلایت کنید. هم‌چنین معمولا افراد هنگام مطالعه کتاب‌های چاپی تمرکز بیشتری نسبت به کتاب‌های آنلاین دارند. البته ممکن است که حمل این کتاب‌ها برای شما سخت باشد.

کتاب‌های چاپی برای یادگیری آیلتس
معمولا کتاب‌های چاپی بازدهی بیشتری دارد

یکی از مزایای کتاب‌های الکترونیکی یا PDF کتاب‌های آیلتس، سهولت حمل و نقل آنان است. شما در هر مکانی که باشید، صرفا با استفاده از تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ امکان مطالعه کتاب‌های آیلتس را دارید.

البته حتما هنگام مطالعه، پیام‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را ببندید تا حواس شما پرت نشود. فراموش نکنید که کیفیت مطالعه نقش مهمی را در بازده یادگیری شما دارد.

آزمون‌های آزمایشی، راه حلی مناسب برای آماده شدن برای آزمون آیلتس

مجموعه کتاب‌های کمبریج، شامل آزمون‌های آیلتسی است که قبلاً استفاده شده‌اند. سعی کنید از جلدهای جدیدتر (۱۰-۱۵) استفاده کنید زیرا حاوی جدیدترین نمونه‌های آزمون آیلتس هستند. جلدهای قدیمی‌تر (۱-۹) نیز نمونه تمرین‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهند اما در طول سال‌ها تغییراتی در سوالات و نوع آن‌ها ایجاد شده است.

مطالب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

چگونه آزمون آیلتس را برای خود شبیه‌سازی کنیم؟

برای بهره‌مندی کامل از نمونه سوالات کتاب‌های معرفی‌شده، باید سوالات را کامل حل کنید و محدودیت‌های زمانی سر جلسه آزمون آیلتس را هم رعایت کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که در زمان و شرایط واقعی آزمون آیلتس تمرین کنید. این کار این اطمینان را به شما می‌دهد که کاملا برای روز آزمون آیلتس آماده هستید.

برای بخش اسپیکینگ آیلتس، با رعایت محدودیت‌های زمانی، به سوالات نگاه کنید و صدای خود را با تلفن همراه خود ضبط کنید. مطمئن شوید که در فضایی ساکت هستید، گویی که واقعا در اتاق امتحان هستید. به گونه‌ای رفتار کنید که انگار با یک ممتحن صحبت می‌کنید.

برای تمرین اسپیکینگ آیلتس، شما باید مغز خود را فریب دهید تا انگار در جلسه آزمون آیلتس هستید. این‌گونه در جلسه مصاحبه حضوری آیلتس نیز موقعیت آشنا به نظر می‌رسد و شرایط آسان‌تر می‌شود.

شاید نتوانید که نوشتن و صحبت کردن خودتان را ارزیابی کنید اما حداقل با محدودیت‌های زمانی آزمون آیلتس آشنا می‌شوید. هم‌چنین با مقایسه پاسخ‌های خود با پاسخ‌های کتاب و میزان درستی و مشابهت آن‌ها به اطلاعات خوبی دست خواهید یافت.

در کل برای آمادگی برای هر آزمونی یکی از بهترین کارها شرکت در آزمون‌های آزمایشی و شبیه‌سازی شرایط آزمون در خانه است. با این کارها کمتر در جلسه آزمون دچار استرس و اضطراب می‌شوید. هر چه بر خودتان مسلط‌تر باشید، امکان موفقیت در آزمون آیلتس برای شما بیشتر است.

سخن پایانی

با گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس، فرصت‌های تازه‌ای در زمینه تحصیلی و شغلی برای شما فراهم می‌شود. آیلتس برای زبان‌آموزان همانند صعود به قله اورست است. صعود به قله اورست فرایندی بسیار سخت و دشوار است ولی نتیجه‌ای شیرین به همراه دارد. پس از همین الان مطالعه و تمرین برای آزمون آیلتس را شروع کنید.

ترجمه مدارک تحصیلی با ترجمیک سخت نیست. شما تنها با چند کلیک ساده سفارش خود را ثبت کنید و بقیه مراحل را با خیالی آسوده به ترجمیک بسپارید.

4 دیدگاه در «شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، بخش اول»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.