چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، بخش دوم

اکثر افراد معتقدند که کسب نمره بالا در آزمون آیلتس کاری سخت است. این باور درست است ولی یادگیری کدام مهارت و دانش آسان است؟

مهم نیست که هدف شما یادگیری مهارت نواختن پیانو، مقاله‌نویسی و ترجمه کتاب یا کسب نمره بالا در آزمون آیلتس باشد. به هر حال شما باید با مطالعه، تلاش و تمرین کافی خود را برای رسیدن به سطح دانش و مهارت مناسب آماده کنید.

اما در هنگام یادگیری هر مهارتی، نکات و راه‌کارهایی وجود دارند که مسیر یادگیری را هموارتر می‌سازند. برای آشنایی با شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

شش نکته مهم برای موفقیت در آیلتس، بخش اول

آمادگی برای آزمون آیلتس با منابع آنلاین

در قرن بیست و یک و در ده سال گذشته، منابع آنلاین برای آمادگی آیلتس واقعا افزایش یافته‌اند. تنها با چند جست و جوی ساده با خیل عظیمی از منابع آشنا می‌شوید که بسیار هم سودمندند. در ادامه لیست کوتاهی از برخی منابع مفید برای آمادگی آیلتس آورده شده است.

یوتیوب

لیست‌های پخش ویدئویی مختلف و مفیدی در کانال رسمی یوتیوب آیلتس وجود دارد. این ویدئوها برای تمرین بسیار مناسبند. ویدئوهای آموزشی مخصوصا برای افرادی که علاقه‌ای به تمرین با کتاب‌ها و سایر منابع مکتوب ندارند، مفید است. احتمالا این راه حل مناسبی برای متمرکز ماندن شما و آمادگی برای آزمون آیلتس مخصوصا برای مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ باشد.

البته اگر در یوتیوب واژه آیلتس را جست و جو کنید، به کانال‌های مناسب دیگری هم می‌رسید. در کل یوتیوب منبع بسیار مناسبی برای پیداکردن ویدئوهای مفید آیلتس است.

مطالب مرتبط:

آیلتس آکادمیک شرکت کنم یا آیلتس جنرال؟

وبلاگ‌ها

وبلاگ‌های متعددی وجود دارند که به تحلیل و بررسی آزمون آیلتس می‌پردازند. این وبلاگ‌ها به شما در درک آن‌چه مورد نیاز است و تمرین کردن کمک می‌کنند. از جمله این وبلاگ‌ها می‌توان به global-exam، ielts-blog، blog.ieltspractice و … اشاره کرد. برخی از وبلاگ‌ها رایگان هستند اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید از امکانات متنوع آن‌ها بهره‌مند شوید.

AWL فهرستی از کلمات آکادمیک در دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون است که توسط Averil Coxhead گردآوری شده است. این فهرست، لیستی از رایج‌ترین کلمات در زبان انگلیسی آکادمیک است.

پادکست‌ها

اگر قصد تمرین برای آزمون آیلتس بدون تماشای ویدیو یا خواندن وبلاگ دارید، پادکست بهترین گزینه است. پادکست‌های بسیاری برای آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارد.

از جمله این سایت‌ها می‌توان به سایت ieltspodcast اشاره کرد.

اهمیت پادکست در لیسنینگ آیلتس
پادکست یکی از راه‌های مناسب برای تقویت مهارت‌های شنیداری در آزمون آیلتس است

استفاده از تجربیات دیگران برای آمادگی در آزمون آیلتس

برای موفقیت در هر کاری یکی از روش‌های مناسب کمک گرفتن از افرادی است که در آن کار موفقند. برای موفقیت در آزمون آیلتس چه فردی بهتر از افرادی که در آیلتس نمره شش به بالا کسب کرده‌اند؟

این افراد می‌توانند که به شما کمک کنند و تجربیات ارزشمند خود را در اختیار شما قرار دهند. این تجربیات بسیار مهمند و شما را برای ادامه راه یاری می‌دهند.

یکی از سایت‌های مفید برای کمک گرفتن و آشنایی با تجربیات دیگران، سایت quora است. با جست و جوی واژه IELTS در این سایت با تعداد زیادی سوال مواجه می‌شود که افراد بسیاری هم به آن‌ها پاسخ داده‌اند. کلا در هر زمینه‌ای هم‌چون آموزش آیلتس یا موضوعات دیگر سوال داشته باشید، احتمالا مشابه سوال خود و پاسخ‌های دیگران را در این سایت خواهید یافت. حتی می‌توانید که در این سایت اکانت بسازید و سوال خود را مطرح کنید.

هم‌چنین در سایت ترجمه تخصصی ترجمیک نیز چنین امکانی وجود دارد. در تالار گفتمان دبستان ترجمیک شما با طرح سوالاتتان، می‌توانید که نظرات و پاسخ‌های دیگران درباره سوالتان را دریافت کنید.

دوره‌های آنلاین برای آماده شدن برای آزمون انگلیسی شما

گذراندن یک دوره آموزشی آنلاین، شیوه‌ای عالی برای آموزش آیلتس است. این بدان معنا نیست که کلاس‌های سنتی بد هستند اما چالش‌هایی مانند دوری راه و ترافیک، کمبود وقت و … هم در این نوع کلاس‌ها وجود دارند. در کلاس‌های آنلاین دیگر با چنین چالش‌هایی رو به رو نیستید.

مزیت‌های دوره‌های آنلاین آیلتس نسبت به دوره‌های حضوری آیلتس
در دوره‌های آنلاین بر خلاف دوره‌های حضوری مشکلاتی مانند دوری راه و ترافیک را ندارید

یادگیری آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمانی شروع کنید و در هر مکانی مطالعه کنید. مدیریت زمان در دوره‌های آنلاین آسان‌تر از کلاس‌های حضوری است. مخصوصا برای افرادی که شاغل یا دانشجو هستند، شرکت در کلاس‌های آنلاین راحت‌تر است.

استفاده از کتاب و گذراندن دوره آنلاین با هم تقابلی ندارند و حتی مکمل هم هستند. برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس استفاده از منابع مختلف مانند کتاب‌ها، پادکست‌ها، کلاس‌های آیلتس و … تقریبا ضروری است.

البته در شرکت در کلاس آیلتس آنلاین، یک نکته را فراموش نکنید: باید مصمم باشید، زمان خود را مدیریت کنید و به برنامه‌ریزی خود پایبند باشید.

مطالب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

آموزش آیلتس در دبستان ترجمیک

دبستان ترجمیک یکی از موسسات معتبر در زمینه آموزش آیلتس و زبان‌های خارجی است. در دبستان ترجمیک کلیه کلاس‌های آیلتس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

کلاس‌ آیلتس آنلاین در دبستان ترجمیک با حضور استادان حرفه‌ای و مجرب برگزار می‌شود. این استادان همگی سابقه‌ای درخشان در تدریس آیلتس دارند.

هم‌چنین کلیه کلاس‌های دبستان ترجمیک ضبط می‌شوند و فیلم ضبط‌شده آن‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود.

در دبستان ترجمیک کلاس آیلتس در سطح‌های مختلفی برگزار می‌شود. شما در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، در دبستان ترجمیک برایتان دوره مناسبی وجود دارد.

برای اطلاع از کلاس‌های آیلتس دبستان ترجمیک، به صفحه آموزش آیلتس مراجعه کنید. فردا دیر است، همین الان مطالعه و آمادگی برای آزمون آیلتس را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.