چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

به دنبال راهی سریع برای رفتن به صفحه اول گوگل هستید؟ دوست دارید مشتریان بالقوه را جذب و فروش‌تان را چند برابر کنید؟

حتما همانند تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، پاسخ شما نیز به این سوالات مثبت است. با این حال فراموش نکنید که بهینه‌سازی سئو فنی و محتوایی سایت، کلید تحقق این اهداف است.

در این مطلب راهکارهایی ساده و کاربردی برای ارتقای رتبه سئو سایت و رفتن به صفحه اول گوگل را خواهید آموخت.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید

تا می‌توانید تولید محتوا کنید

حتما بارها و بارها شنیده‌اید که تولید محتوای مستمر و مداوم، کلید اصلی کسب موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. چراکه تمام تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده‌اند، حاکی از این هستند که بین تعداد صفحات یک وب‌سایت و میزان ترافیکی که می‌تواند در موتورهای جست و جو ایجاد کند، ارتباطی مستقیم وجود دارد.

طبق گزارش‌های Inet Solutions، کسب و کارهایی که به طور منظم تولید محتوا می‌کنند، ۴۳۴ درصد بیشتر از سایر کسب و کارها، صفحات ایندکس شده و ترافیک دارند. در واقع ایجاد صفحات بیشتر، درست مانند ایجاد مسیرهایی است که مشتریان را به سوی سایت شما هدایت می‌کند.

آموزش سئو فنی و محتوایی وب سایت

با این حال فراموش نکنید که ایجاد صفحات جدید باید هدفمند و در راستای سوددهی و فروش بیشتر باشد. چه بسیار وب‌سایت‌هایی که تنها با ساخت ۳۰ صفحه جدید، به صفحه اول گوگل راه پیدا می‌کنند. در حالی که سایر وب‌سایت‌ها به تلاش بسیار بیشتری نیاز دارند.

همه چیز به قدرت استراتژی محتوای شما بستگی دارد. اگر استراتژی محتوای قدرتمند و مدونی داشته باشید، صفحات جدید مانند سرنخ عمل می‌کنند و به جذب مشتری منجر می‌شوند.

محتواهای قدیمی را به‌روزرسانی کنید

شما باید دائما محتواهای قدیمی را بررسی کنید و راهکارهای بهبود و ارتقای آن‌ها را ارزیابی کنید. رعایت این نکته فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با تلاش و زحمتی کم، به نتایج ارزشمندی دست پیدا کنید.

به‌روزرسانی محتواهای قدیمی را طبق این ۸ مرحله انجام دهید:

  • لیستی از تمام URLهای خود تهیه کنید.
  • صفحاتی که به رسیدگی بیشتری نیاز دارند را شناسایی کنید (صفحاتی که ایمپرشن بالا و CTR پایین دارند).
  • درباره کلمات کلیدی که نرخ جست و جوی بیشتری دارند تحقیق کنید تا مطمئن شوید که بهترین کلمات ممکن را هدف قرار داده‌اید.
  • به صفحاتی که کمتر از ۵ لینک داخلی دارند، لینک‌های بیشتری اضافه کنید.
  • سئو داخلی صفحاتی که لیست کرده‌اید را بهبود ببخشید.
  • صفحات تکراری را حذف یا ادغام کنید.
  • برای ۱۰ صفحه اولی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، بک‌لینک‌سازی کنید.

بدین ترتیب، برنامه‌ای دقیق و کاربردی برای به‌روزرسانی صفحات خواهید داشت. برنامه‌ای که شما را برای رفتن به صفحه اول گوگل یاری می‌کند.

از کجا بفهمیم کدام صفحات را حذف یا ادغام کنیم؟

برخی کارشناسان سئو توصیه می‌کنند که صفحاتی که به کسب و کار شما ارزش و اعتبار نمی‌بخشند را حذف کنید. حال حتما می‌پرسید که چگونه باید صفحات را اعتبارسنجی کنید. کافیست موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • صفحاتی که هیچ بک‌لینک خارجی ندارند.
  • صفحاتی که ترافیک مفیدی ایجاد نمی‌کنند.
  • صفحاتی که نمی‌توانند ترافیک ایجادشده را به فروش تبدیل کنند.
چگونه رتبه سئو سایت‌مان را ارتقا دهیم؟

به گفته کارشناسان سئو، ربات‌های گوگل دائما در حال بررسی صفحات وب‌سایت شما هستند. پس بهتر است تنها صفحات مفید و ارزشمندتان را در معرض ارزیابی قرار بدهید.

شاید در ابتدا در برابر حذف برخی صفحات مقاومت کنید! اما بهتر است بدانید که تنها وب‌سایت‌های بزرگی مثل آمازون، ویکی‌پدیا و شاپیفای نیازی به این کار ندارند. حتی اگر تحقیقات کلمات کلیدی را خیلی دقیق و جامع انجام داده باشید هم ممکن است صفحاتی را پیدا کنید که با ویژگی‌های لیست بالا مطابقت داشته باشند.

در نقطه مقابل برخی دیگر از کارشناسان سئو بر این باور هستند که ارتقا رتبه صفحات در موتورهای جست و جوگر، به تدریج اتفاق می‌افتد. بنابراین نباید برای حذف هیچ صفحه‌ای عجله کنید. طبق نظر این دسته از کارشناسان، پیش از حذف صفحات باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • صفحاتی که محتوای آن‌ها روی یک موضوع تمرکز دارد و نکته جدیدی را ارائه نمی‌کنند را شناسایی کنید.
  • ممکن است تولید محتوای چندین صفحه را بر اساس یک کلمه کلیدی انجام داده باشید. در این صورت، آدم‌خواری کلمه کلیدی (Keyword Cannibalization) اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از این اتفاق، به دنبال چنین صفحاتی باشید.

آدم‌خواری کلمه کلیدی چیست؟

فرض کنید دو صفحه متفاوت، با موضوعی یکسان بسازید و کلمات کلیدی یکسانی را در هر دو صفحه هدف قرار دهید. در این صورت، این دو صفحه با هم رقابت می‌کنند. در نتیجه ربات‌های گوگل نمی‌توانند تشخیص دهد که به کدام صفحه رتبه بالاتری دهند. در نهایت نیز هر دو صفحه رتبه پایین‌تری از آنچه استحقاق دارند به دست می‌آورند. به این اتفاق آدم‌خواری کلمات کلیدی گفته می‌شود.

مطالب مرتبط:

چگونه کلمات کلیدی مناسب مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

برای جلوگیری از این اتفاق، باید روی ایجاد تمایز در صفحات مختلف وب‌‌سایت سرمایه‌گذاری کنید. برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوا و استفاده از خدمات یک سایت سفارش تولید محتوا، می‌تواند ایده خوبی باشد. چراکه می‌توانید مطمئن باشید که تولید محتوای سایت شما به دست افراد متخصص انجام شده است و از مشکلات این چنینی جلوگیری خواهد شد.

مشکلات فنی وب‌سایت‌تان را حل کنید

شناسایی مشکلات فنی وب‌سایت و برطرف کردن آن‌ها، یکی دیگر از اقداماتی است که به ارتقای رتبه سئو منجر می‌شود. این کار، یکی از سخت‌ترین و در عین حال حیاتی‌ترین وظایف یک سئوکار است. در نتیجه سهل‌انگاری در اجرای آن، تمام زحماتی که برای تعیین استراتژی محتوا و تولید محتوای متنی کرده‌اید را از بین می‌برد.

برای ارتقای سطح فنی سایت، موارد زیر مورد بررسی قرار دهید:

  • زمان بارگذاری صفحات
  • سازگاری صفحات با تلفن‌های همراه
  • تکراری نبودن عنوان صفحات
  • تکراری نبودن توضیحات متا
  • لینک‌دهی داخلی صفحات

تمامی این موارد، روی رتبه‌بندی سایت و کاربرپسند بودن آن موثر هستند.

سخن پایانی

بی‌شک، رفتن به صفحه اول گوگل یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کسب و کارهای اینترنتی است. دستاوردی که ثمرات آن خیلی بیشتر از آن چه به نظر می‌رسد، می‌باشد. در این مطلب با نکاتی راهگشا برای رسیدن به این هدف آشنا شدیم.

هزینه تولید محتوای متنی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که به این خدمات نیاز دارند. برای اطلاع از تعرفه‌های ترجمیک روی لینک رنگی کلیک کنید.

قیمت‌گذاری شفاف و منصفانه، یکی از ویژگی‌های ترجمیک است. برای مطالعه لیست هزینه ترجمه انگلیسی به فارسی کلیک کنید.

4 دیدگاه در «چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.