معرفی روش‌های صرفه‌جویی در زمان در اقدامات سئو

شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش اول

اگر یک سایت شرکتی، وبلاگ یا فروشگاهی آنلاین داشته باشید، به احتمال زیاد کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. شما احتمالاً مشغول مدیریت شرکت خود، وبلاگ نویسی یا کسب رضایت مشتریان با تامین کالاهای مورد نیاز آنها هستید.

شاید سئو دغدغه اول و اصلی ذهن شما نباشد. اما سئو سایت تاثیر مستقیمی برای افزایش نرخ کلیک، بازدید و در نهایت میزان فروش سایت شما دارد. سایت‌هایی که رتبه بالاتری در گوگل دارند، سود بیشتری هم کسب می‌کنند.

سئو کاری زمان‌بر است که نیاز به استراتژی و تلاش بلند مدت دارد. شما با انجام اصلاحات سریع در سایت خود، به موفقیت و اوج نخواهید رسید. شما باید روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعاً مهم هستند. این موارد شامل تولید محتوای متنی فوق العاده خوب، افزایش سرعت سایت و ارائه بهترین تجربه کاربری است.

با استفاده از تکنیک‌هایی می‌توانیم که سئو را در زمان کوتاه‌تری انجام دهیم و در زمان صرفه‌جویی کنیم. اما این تکنیک‌ها چه هستند؟ در این مطلب، ما به شما نکاتی را در مورد چگونگی صرفه‌جویی در زمان در سئو ارائه می‌دهیم. پس در ادامه این مطلب، همراه وبلاگ ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش دوم

محتوای فعلی سایت خود را بهبود بخشید

آیا به نوشتن پست دیگری در مورد موضوع X فکر می‌کنید؟ یک لحظه صبر کنید. قبل از شروع نوشتن مطلب جدید، بررسی کنید که چه پست‌هایی در این زمینه دارید. آیا مطلبی مشابه آن را پیدا می‌کنید که دو یا سه سال پیش نوشته‌اید؟

به جای نوشتن یک پست کاملاً جدید، می‌توانید که پست‌های موجود را بازبینی کنید. مثلا دیدگاه‌های جدیدی را به آن اضافه کنید، ارقام و اطلاعات پست را به روز کنید، کیفیت آن را بهبود بخشید و شاید حتی با استفاده از منابع جدید، تغییراتی اساسی در آن ایجاد کنید.

با کمک این روش‌ها، پست‌های قدیمی سایت خود را به روز کنید. حتی‌ می‌توانید که آن را دوباره در خبرنامه یا رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

این کار یک فایده خیلی مهم دارد و آن هم جلوگیری از هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی است.

تاثیر منفی مطالب مشابه بر سئو سایت
مطالب مشابه معمولا تاثیری منفی بر نرخ کلیک سایت شما دارند

جلوگیری از هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی (keyword cannibalization)

اگر چندین پست بسیار مشابه در یک موضوع مشخص داشته باشید، این صفحات با هم رقابت می‌کنند و احتمالا بر نرخ کلیک هم تاثیر می‌گذارند.

هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی (keyword cannibalization) به این معنی است که شما پست‌های وبلاگ یا مقالات مختلفی در سایت خود دارید که بر یک موضوع یا کلمه کلیدی متمرکزند. این امر ممکن است که به دلایل مختلفی رخ دهد. مثلا شاید موضوعی که آن‌ها را پوشش می‌دهند، بسیار شبیه است یا به این دلیل که آنها را برای عبارت کلیدی مشابهی بهینه کرده‌اید.

مطالب مرتبط:

۱۰ فاکتور مهم گوگل برای رتبه‌بندی سئو (بخش اول)

اگر پست‌ها یا مقاله‌ها را برای جست‌ و جوهای مشابه بهینه کنید، شانس یک‌دیگر را برای کسب رتبه بالا کاهش می‌دهند. معمولاً گوگل فقط ۱ یا ۲ نتیجه از یک دامنه را در نتایج برای جست و جویی خاص نشان می‌دهد. اگر دامنه معتبری دارید، ممکن است که این عدد تا ۳ هم افزایش یابد.

پس با به روزرسانی محتواهای قدیمی هم از هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی جلوگیری می‌کنید و هم بهترین و به روزترین محتواها را به کاربران نشان می‌دهید. این هم به کاربران شما و هم به گوگل خدمت می‌کند!

و البته، با استفاده مجدد از محتواهای قدیمی در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. در بیشتر موارد، بازنویسی و به‌روزرسانی محتوا نسبت به نوشتن مطلبی جدید از ابتدا، زمان کمتری می‌برد.

استراتژی محتوا تهیه کنید

تهیه استراتژی محتوا یکی از روش‌های موثر برای صرفه‌جویی در زمان در سئو است. اگر زمانی را به تهیه استراتژی موضوعی مطالب یک ماه آینده خود اختصاص دهید، بهتر است تا این‌که روزانه موضوع‌های سایت خود را مشخص کنید.

فرایند جست و جو در اینترنت و بررسی کلمات کلیدی کاری نسبتا زمان‌بر است. هم‌چنین در هنگام جست و جو در اینترنت احتمالا با مطالبی برخورد می‌کنید که برای شما جالب است و بر آن‌ها کلیک می‌کنید. اگر روزانه زمانی را برای انتخاب موضوع اختصاص دهید، احتمالا در پایان روز زمان‌ تلف‌شده بسیاری خواهید داشت.

بنابراین بهتر است که در ابتدای هر ماه یا هفته، استراتژی موضوعی ماهانه سایت و وبلاگ خود را تهیه کنید و سپس طبق آن پیش روید.

تهیه استراتژی محتوا بر صرفه‌جویی در زمان در سئو
تهیه استراتژی محتوا یکی از روش‌های صرفه‌جویی در زمان است

البته این کار نباید شما را از تولید محتوا درباره ترندهای روز بازدارد. از موضوعات و اتفاقات مهم روز در زمینه خود غافل نشوید. مثلا اگر سایت شما در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کند، اطلاع‌رسانی درباره جدیدترین فناوری‌های روز دنیا باید در برنامه روزانه شما قرار داشته باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت که تهیه استراتژی ماهانه یا هفتگی برای محتواهای همیشه سبز سایت شما، باعث صرفه‌جویی در زمان شما برای کارهای مربوط به سئو می‌شود.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول

برنامه‌ای مشخص برای لینک‌دهی داخلی داشته باشید

یکی از اولین کارهایی که بسیاری از سئوکارها برای ارزیابی سایت‌ها انجام می‌دهند، بررسی لینک‌های داخلی صفحات یک سایت است. اگر هزاران مقاله بنویسید ولی در آن از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده نکنید، افراد زیادی آن‌ها را پیدا نمی‌کنند. در این صورت تمام مطالبی که نوشته‌اید، اتلاف وقت محسوب می‌شود.

لینک‌دهی اصولی واقعا در افزایش رتبه سایت شما موثر است، به خصوص اگر حرفه‌ای انجام شود.

شما باید در لینک‌دهی داخلی، پست‌های مرتبط سایتتان را به یکدیگر پیوند دهید. این‌که صرفا چند تا مطلب را به هم پیوند دهید، فایده‌ای ندارد. حتما این لینک‌ها باید با هم مرتبط باشند. این کار هم برای مخاطب شما و هم برای گوگل ارزشمند است.

فرض کنید که شما مطلبی درباره ترجمه کتاب در سایت خود نوشته‌اید. اگر در همان پست، مطالبی که قبلا درباره فرایند چاپ کتاب در ایران و حقوق مترجمان را نوشته‌اید، به مخاطب نشان دهید، احتمالا مخاطب بر آن‌ها هم کلیک می‌کند.

مطالب مرتبط:

تاثیر لینک‌دهی در سئو سایت

اهمیت لینک‌دهی خارجی در مطالب سایت

البته، برای سئو نمی‌توانید که فقط به لینک‌های داخلی سایت خودتتان تکیه کنید. شما باید در مطالب خود حداقل از یک لینک خارجی مرتبط و معتبر استفاده کنید. مثلا اگر شما در سایت خود از سایت گاردین نام برده‌اید، چرا لینک این سایت را قرار نمی‌دهید.

با لینک دادن به سایت‌های دیگر شما به گوگل و مخاطبان خود نشان می‌دهید، برای تهیه مطالب خود تلاش کرده‌اید. البته باید به مطالب و سایت‌های مرتبط لینک دهید. می‌توان گفت که لینک‌دهی داخلی و خارجی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سئو هستند.

اهمیت لینک‌دهی داخلی و خارجی بر سئو سایت
لینک‌دهی داخلی و خارجی تاثیر مهمی بر سئوی سایت شما دارند

چگونه سریع‌تر لینک‌دهی داخلی را انجام دهیم؟

برای لینک‌دهی سریع‌تر یک راه ساده وجود دارد، لیستی کامل از مطالب سایت خود تهیه کنید. سپس این لیست را با توجه به موضوع و کلمات کلیدی دسته‌بندی کنید. از این به بعد هر زمان که خواستید، برای مطلبی لینک‌دهی انجام دهید، به این لیست مراجعه و سپس با توجه به آن، سریعا لینک‌های داخلی مرتبط را پیدا کنید.

با تهیه این لیست، هم مطمئن می‌شوید که همه مطالب سایت شما امکان دیده‌شدن دارند و هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنید. البته افراط و تفریط نکنید. استفاده از تعداد بالایی از لینک‌های داخلی حتی اگر مرتبط هم باشند، مخاطب را از مطلب شما دلزده می‌‌کنند. هم‌چنین استفاده زیاد از لینک‌های داخلی احتمالا تاثیری منفی بر سئوی سایت شما خواهند داشت.

سخن پایانی

سئو کاری زمان‌بر ولی با بازده بالا است. در واقع شما با سرمایه‌گذاری بر سئو پس از مدتی، نتایج خوبی را دریافت می‌کنید. پس از اهمیت سئو غافل نشوید.

تولید محتوای متنی موثر یکی از راه‌های افزایش فروش شما است. شما می‌توانید که با خیالی آسوده تولید محتوای سایت خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید. تولید محتوا در ترجمیک منطبق با اصول سئو و مخاطب‌پسند است.

4 دیدگاه در «شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش اول»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.