مزایا و معایب سئو و تبلیغات کلیکی نسبت به هم

سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟ بخش دوم

شاید شما هم در مواجه با روش‌های گوناگون بازاریابی سردرگم شده‌اید. بازاریابی محتوایی امروزه اهمیت بالایی پیدا کرده است اما هنوز هم روش‌های مختلف تبلیغات مانند تبلیغات کلیکی مهم هستند. بهتر است که بر تولید محتوای متنی و سئو تمرکز کنیم یا تبلیغات کلیکی پاسخ‌گوی نیازهای برند ما هستند؟

تولید محتوای متنی، سئو، تبلیغات کلیکی و … همه راه‌هایی برای افزایش فروش محصولات و خدمات شما هستند. راه‌هایی که هر کدام مزایا و معایبی را دارند. نمی‌توان با قطعیت گفت که کدام راه برای شما مناسب‌تر است یا از کدام روش نباید استفاده کنید. هر برند به استراتژی بازاریابی خاص خودش نیاز دارد.

برای تدوین استراتژی بازاریابی مناسب، باید تمامی این روش‌ها را بشناسید و با مزایا و معایب هر کدام آشنا باشید. ابتدا باید دنبال پاسخ این سوالات باشید: سئو و تبلیغات کلیکی به چه سرمایه‌ای نیاز دارند؟ میزان بازگشت سرمایه در این دو روش به چه میزان است؟ هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟

در بخش اول این پست، مزایا و معایب تبلیغات کلیکی را بررسی کردیم. برای آشنایی با مزایا و معایب سئو نسبت به تبلیغات کلیکی در ادامه این پست همراه وبلاگ ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟ بخش اول

مزایای سئو

یک واقعیت مهم این است که سئو نسبت به تبلیغات کلیکی از اهمیت بالاتری برخوردار است. تبلیغات کلیکی هم در افزایش فروش سایت شما اهمیت به سزایی دارد ولی از نقش و اهمیت سئو غافل نشوید. در ادامه به تفاوت‌های سئو نسبت به تبلیغات کلیکی می‌پردازیم.

سئو باعث افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت می‌شود

یک استراتژی سئوی موفق ترافیک بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورد. اگر سایت شما در صفحات نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشد، ترافیک طبیعی زیادی را به همراه خواهد داشت. به طور کلی، نتایج جست و جوی ارگانیک دارای نرخ کلیک بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات گوگل هستند.

تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ و افزایش ترافیک سایت
سئو از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است

جست و جوی ارگانیک در واقع ۵۳٪ از ترافیک وب سایت را شامل می‌شود، در حالی که تبلیغات کلیکی تنها ۲۷٪ از ترافیک سایت را می‌سازند. شاید دلیل این امر این است که بسیاری از افراد (۲۵٫۸٪) از مسدود‌کننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند و حتی تبلیغات گوگل را هم نمی‌بینند. هم‌چنین، نتایج جست و جوی عادی احساس اطمینان بیشتری را به مخاطبان القا می‌کند.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول

شما باید سعی کنید که سایتتان را در صفحه اول گوگل و ترجیحا به عنوان اولین نتیجه رتبه‌بندی کنید. صفحه اول نتایج جست و جوی ارگانیک گوگل حدود ۹۲٪ از کل ترافیک را تشکیل می‌دهند. تقریبا یک سوم کل کلیک‌ها به اولین سایت در صفحات جست و جوی ارگانیک اختصاص داده شده است. وقتی به دهمین (آخرین) نتیجه در صفحه اول می‌رسید، نرخ کلیک به ۲٫۵٪ کاهش می‌یابد.

این واقعیت به ما نشان می‌دهد که شماره یک بودن واقعا نتیجه می‌دهد!

سئو ارزش سرمایه‌گذاری دارد

همه می‌دانند که سئو کاری زمان‌بر است که نیاز به انجام کارهای بسیاری دارد. برای سئو شما باید محتوای متنی منحصر به فرد بنویسید، در مورد کلمات کلیدی برند خود تحقیق کنید، لینک‌دهی‌های داخلی و خارجی سایت خود را بررسی کنید و … اما هر کاری که برای سئو انجام می‌دهید، همیشه نتیجه می‌دهد!

سئو بازده سرمایه‌گذاری (ROI) واقعا بالایی دارد. نه تنها میانگین نرخ تبدیل در مورد سئو بالاتر است، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که مدام نتیجه می‌دهد. اگرچه در سئو باید هر از چند گاهی محتوای خود را به روز کنید، برای رتبه‌بندی آن در نتایج جست و جو نیازی به پرداخت هزینه به گوگل نخواهید داشت.

اگر محتوای شما خوب است و سایتی قابل دسترس و کاربرپسند با سرعت بالا دارید، گوگل محتوای شما را در نتایج نشان می‌دهد. این بدان معنی است که شما مدت‌ها پس از سرمایه گذاری خود هم، باز بازگشت سرمایه را مشاهده خواهید کرد.

مطالب مرتبط:

چگونه دغدغه‌ها و سوالات مخاطبان را پیدا کنیم؟

حتی اگر ترافیک خود را از طریق تبلیغات دریافت کنید، شما باید محتوای متنی، گرافیکی و ویدئویی عالی داشته باشید تا مردم را به خرید خدمت یا محصولات خود ترغیب کنید. تبدیل متنی خوب به متنی سئو‌پسند که به شما در رسیدن به صفحه اول نتایج جست و جو کمک می‌کند، خیلی سخت نیست!

هنگامی که ترافیک وبلاگ یا سایت خود را با کمک سئو افزایش دادید، احتمالا هر ماه د‌ه‌ها یا حتی صدهاهزار بازدیدکننده منحصر به فرد را بدون تلاش اضافی به سایت خود هدایت خواهید کرد.

سئو بسیار پایدار است

تبلیغات هرگز راهی پایدار برای جذب ترافیک به یک وب‌سایت نیست. همیشه باید به پرداخت هزینه ادامه دهید تا ترافیک را به سایت خود جذب کنید. سئو نوعی استراتژی است که برای رسیدن به نتیجه به زمان زیادی نیاز دارد اما هم‌چنین یک استراتژی بلند‌مدت و پایدار است.

رشد یک سایت خوب با محتوای باکیفیت و سئوشده، یک‌شبه متوقف نخواهد شد.

رشد سایت با استفاده از سئو
اگر سایت شما سئوی خوبی داشته باشد، به رشد خود ادامه خواهد داد

سئو ساده است

شاید تبلیغات برای شما مشکل‌ساز باشد. شاید حتی در آینده، تبلیغات سخت‌تر و گران‌تر شود. جذب مخاطب مناسب و هدف‌گیری مجدد مخاطبان، تاکتیک‌های تبلیغاتی سودآور هستند. با این حال، این احتمال وجود دارد که این نوع تاکتیک‌های تبلیغاتی با سخت‌تر شدن قوانین حفظ حریم خصوصی دشوارتر شوند.

سئو در مقایسه با تبلیغات کلیکی، استراتژی ساده‌تری است که با تغییرات قوانین حفظ حریم خصوصی، با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد. سرمایه‌گذاری در سئو از هم‌اکنون چیز خوبی خواهد بود و از رقبای خود که هنوز (فقط) تبلیغات انجام می‌دهند، جلو می‌افتید.

سئو همانند غلتاندن سنگی بزرگ در سراشیبی است، برای به حرکت درآوردن آن مقداری نیرو لازم است، اما پس از توقف نیرو، سنگ مدت‌ها به حرکت خود ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط:

شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش اول

سئو مهم است زیرا بر چرخه خرید تأثیر می‌گذارد!

مهم‌ترین تفاوت بین سئو و تبلیغات در هدف جست و جو است. وقتی مردم در گوگل جستجو می‌کنند، به دنبال چیز خاصی هستند.

اگر شخصی به دنبال نوع خاصی از شلوار جین یا شامپوی خاصی باشد، احتمالا می‌خواهد که آن شلوار جین یا شامپو را بخرد. مخاطبانی که از طریق جست و جو وارد سایت شما می‌شوند، مخاطبانی با انگیزه بالا هستند. این مخاطبان مستعد خرید محصولات یا خدمات شما هستند. متقاعد کردن آنها برای خرید کالای شما بسیار آسان‌تر از زمانی است که با تبلیغات مواجه شوند.

جست و جو در گوگل برای پیدا کردن محصولات و اهمیت سئو برای نشان دادن سایت‌ها به کاربران
بسیاری از افراد برای خرید هر محصولی ابتدا در گوگل جست و جو می‌کنند

سئو مهم است، زیرا افرادی که از طریق سئو با محصولات و خدمات شما آشنا می‌شوند، با انگیزه‌ترین افراد هستند. مطمئن شوید که اگر مردم به دنبال خرید محصولاتی هستند که شما آن‌ها را می‌فروشید، سایت شما را به راحتی پیدا کنند. از این هم اطمینان یابید که سایت شما در گوگل رتبه خوبی به دست آورده است.

سئو مهم است چون گوگل هر روز نسبت به دیروز پیشرفت می‌کند

سئو همیشه مهم بوده است اما اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود. این امر به این دلیل است که با گذشت زمان گوگل در درک متن هوشمندتر می‌شود.

شما باید متن‌هایی بنویسید که به خوبی با اصول سئو بهینه شده باشند و برای مخاطب هم مفید، جالب و کاربردی باشند. محتواهای کاربردی و مخاطب‌پسند نرخ کلیک بسیار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

برای نگارش محتواهای جالب می‌توانید که ابتدا ترجمه تخصصی مطالب گوناگون و مفید موجود در اینترنت و سایر منابع را تهیه کنید و سپس با توجه به پرسونای مخاطب و تجربیات خود، مطلبی جامع و کاربرپسند را بنویسید.

برای این که از رقبای خود جلو بزنید، باید تمام تلاش خود را انجام دهید! استفاده از سئو ابزاری مناسب برای شروع کار است.

مطالب مرتبط:

شخصی‌سازی چیست و تاثیر آن در موتورهای جستجو

معایب سئو

مطمئنا سئو نیز معایبی دارد. در بسیاری از موارد، رسیدن به صفحه اول گوگل به کندی انجام می‌شود و شاید هم شما موفق نشوید، مخصوصا اگر از استراتژی مناسبی استفاده نکنید. اگر تازه شروع کرده‌اید و کلمات کلیدی مورد نظرتان تحت استفاده برندهای بزرگ و قوی هستند، شاید لازم باشد که در استراتژی خود تجدید نظر کنید.

هم‌چنین سئو مهارتی تخصصی است. یک‌سری اصول کلی سئو وجود دارد ولی بقیه جزئیات برای هر برند با برند دیگر متفاوت است. پس رسیدن به صفحه اول گوگل نیازمند آزمون و خطای بسیار است. اما همه افراد صبر، حوصله، دانش و زمان کافی برای بهبود سئوی سایت خود را ندارند و می‌خواهند که در کوتاه مدت به نتیجه برسند.

سخن پایانی

سئو به وضوح گزینه قوی‌تری برای ترافیک طولانی‌مدت، افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه است. هرچه در سئو قوی‌تر شوید، مزایای بیشتری را به دست خواهید آورد.

جست و جوی ارگانیک انواع مختلفی از بازاریابی محتوا از جمله صفحات وب، پست‌های وبلاگ، ویدئوها، پادکست ها، اینفوگرافیک‌ها، ارائه‌ها، گزارش‌ها و موارد دیگر را نیز پوشش می‌دهد. تنوع محتوا برای سئو به شما این امکان را می‌دهد که خلاقیت داشته باشد و تمایز و شخصیت برندتان را به طور موثرتری نسبت به PPC به نمایش بگذارید.

با این حال، این بدان معنا نیست که جایی برای PPC وجود ندارد. تبلیغات کلیکی پولی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت یا برای کمپین‌هایی که برای بازه زمانی کوتاهی فعالند، گزینه بهتری خواهد بود.

بنابراین فکر نکنید که باید بین سئو در مقابل تبلیغات کلیکی یکی را انتخاب کنید. در عوض، مزایا و معایب آنها را درک کنید و از ترکیب مناسب این دو برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، هم به بازگشت سرمایه کوتاه مدت و هم بلندمدت خواهید رسید.

یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش ترافیک سایت، تولید محتوای متنی سئومحور است. اگر در زمینه سئو و تولید محتوای متنی تجربه‌ای ندارید، آن را برون‌سپاری کنید. این‌گونه با کمک دانش و مهارت افراد حرفه‌ای، نرخ کلیک و ترافیک سایت خود را افزایش می‌دهید.

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک گزینه‌ای مناسب برای سفارش تولید محتوا است. ترجیمک با بیش از ۱۸ هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند. برای هر زمینه‌ای تولید محتوای متنی تخصصی و سئوشده در ترجیمک انجام می‌شود. پس بدون هیچ‌گونه نگرانی تولیدمحتوای متنی خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید.

یک دیدگاه در «سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟ بخش دوم»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.