بررسی مزیت‌ها و معایب کلاس‌های خصوصی و گروهی آیلتس

کلاس خصوصی برای آیلتس بهتر است یا کلاس گروهی؟

یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سنجش توانایی‌های زبان انگلیسی، آزمون آیلتس است. در واقع آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در کشورهای انگلیسی‌زبان بسیاری مانند کانادا، انگلستان، استرالیا و … مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

برای کسب نمره‌ای بالا در آزمون آیلتس (هفت به بالا) به برنامه‌ریزی نیاز دارید و پس از برنامه‌ریزی، باید مصمم و جدی در مسیر آموزش آیلتس قدم گذارید. افراد مختلف از منابع گوناگونی مانند کتاب‌ها، پادکست‌ها، ویدئوهای آموزشی و … استفاده می‌کنند. یکی دیگر از شیوه‌های آموزش آیلتس، استفاده و شرکت در کلاس‌های گروهی و خصوصی آیلتس است.

شرکت در کلاس و مطالعه با همکلاسی‌ها راهی سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی برای یادگیری است. اما کلاس خصوصی برای موفقیت در آیلتس بهتر است یا کلاس گروهی؟ چگونه متوجه شویم که کدام کلاس برای ما بهتر است؟ چه عواملی را در انتخاب کلاس آیلتس باید در نظر بگیریم؟

برای آشنایی با تفاوت‌های کلاس خصوصی و گروهی آیلتس و شیوه انتخاب میان این‌دو، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

در آزمون آیلتس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

کلاس خصوصی برای من بهتر است یا کلاس گروهی آیلتس؟

برای انتخاب نوع کلاس زبان و آیلتس خود، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید. این سوالات به شما کمک می‌کند تا نقشه‌ای واضح‌تر از ادامه مسیر آیلتس خود ترسیم کنید.

  • آیا یادگیری با گروهی از زبان‌آموزان به من کمک می‌کند تا با درس ارتباط بیشتری بگیرم؟
  • آیا در کلاس گروهی حواس من پرت می‌شود؟
  • آیا وقتی در گروه هستم، انگیزه بیشتری برای مطالعه دارم یا وقتی تنها هستم؟
  • آیا برقراری آشنایی‌های جدید و تعامل با دیگران را به عنوان بخشی از تجربه یادگیری مهم می‌دانم؟
  • آیا با به اشتراک‌گذاری زمان کلاس‌ها با سایر همکلاسی‌ها مشکلی ندارم؟
  • آیا در کلاسی با برنامه درسی از پیش تنظیم‌شده، بهتر یاد می‌گیرم؟
  • آیا کلاس سفارشی آیلتس برای دستیابی به نتایج یادگیری خاص برای من سودمندتر خواهد بود؟
  • در کدام نوع کلاس در گذشته عملکرد بهتری داشته‌ام؟

شما چگونه بهتر می‌آموزید؟

به تجربیات یادگیری گذشته خود فکر کنید. وقتی در گذشته برای امتحانات درس می‌خواندید، ترجیح شما مطالعه به تنهایی بود یا مطالعه با همکلاسی‌هایتان؟ مطالعه با همکلاسی‌ها به شما انگیزه می‌داد یا حواس‌تان را پرت می‌کرد؟ شاید هم بسته به موضوعات متفاوت، انتخاب‌های شما متفاوت بود؟ شاید ترجیح می‌دادید که ریاضی را به تنهایی مطالعه کنید اما یادگیری علوم با حضور همکلاسی‌هایتان آسان‌تر بود. ترجیح شما برای زبان انگلیسی و آمادگی برای امتحان آیلتس چیست؟

مطالب مرتبط:

در آزمون آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟

تا به حال تجربه شرکت در کلاس‌های گروهی آیلتس را داشته‌اید؟ معمولا بیشتر موسسات به شما این اجازه را می‌دهند که یک جلسه آزمایشی در کلاس‌ها شرکت کنید و سپس تصمیم بگیرید. حضور افراد دیگر در کلاس باعث برهم‌زدن تمرکز بعضی افراد می‌شود. این افراد ترجیح می‌دهند که در کلاسی خصوصی، مستقیم با خود استاد تعامل داشته باشند.

به نظر بعضی از افراد، کلاس خصوصی کسل‌کننده است و بدون تعامل با همکلاسی‌ها، یادگیری به خوبی انجام نمی‌شود
به نظر بعضی از افراد، کلاس خصوصی کسل‌کننده است و بدون تعامل با همکلاسی‌ها، یادگیری به خوبی انجام نمی‌شود

البته بعضی دیگر نیز کلاس خصوصی را کسل‌کننده می‌دانند و شرکت در کلاس آیلتس گروهی را ترجیح می‌دهند. البته این افراد نیز حق دارند، زیرا در کلاس‌های گروهی، افراد از جنبه‌های مختلف به یک ماجرا نگاه می‌کنند. شاید هم‌کلاسی شما در مبحثی سوالی را بپرسد که اشکال شما هم بوده و شما به ذهنتان نرسیده است.

کلاس‌های گروهی بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص اجرا می‌شوند و دارای برنامه درسی استاندارد هستند. این امر به شما کمک می‌کند تا منظم‌تر و اصولی‌تر بیاموزید. از آنجایی که یادگیری زبان و آماده شدن برای آزمون آیلتس، در شروع ترسناک به نظر می‌رسد، شرکت در کلاس‌های گروهی راهی کم‌هزینه برای آغاز آموزش آیلتس است.

بودجه شما برای شرکت در کلاس آیلتس چه‌قدر است؟

یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع کلاس آیلتس، بودجه شما است. هزینه کلاس‌های خصوصی بیشتر از کلاس‌های گروهی است. شاید شما ترجیح می‌دهید که با پرداخت هزینه‌ای کمتر در کلاس گروهی آیلتس شرکت کنید و از تجارب و راهنمایی‌های استاد بهره‌مند شوید. شاید هم هزینه برای شما اهمیت خاصی ندارد.

هزینه کلاس‌های خصوصی و گروهی نیز در دبستان ترجمیک متفاوت است. برای اطلاع از هزینه کلاس‌های خصوصی و گروهی دبستان ترجمیک به صفحه هزینه آیلتس دبستان ترجمیک مراجعه کنید.

زبان انگلیسی شما در چه سطحی است؟

زبان چیزی نیست که به تنهایی از آن استفاده کنید. برای تسلط واقعی بر یک زبان، باید با دیگر سخنرانان تعامل داشته باشید. به همین دلیل، محیط کلاس مکانی عالی برای بهبود مهارت‌های عمومی انگلیسی است. دوره‌های آیلتس فقط بر استراتژی‌های موفقیت در آیلتس مترکز نیستند بلکه قصد بهبود سطح زبان انگلیسی شما را نیز دارند.

سطح زبان انگلیسی شما یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب نوع کلاس است
سطح زبان انگلیسی شما یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب نوع کلاس است

بنابراین اگر برای به دست آوردن نمره هدف خود نیاز به بالا بردن سطح زبان انگلیسی خود دارید، شاید کلاس آیلتس گروهی برای شما مناسب است. از سوی دیگر، اگر بیشتر به بهبود استراتژی‌های آزمون نیاز دارید، شاید خودآموزی یا کلاس خصوصی برای شما مناسب‌تر باشد.

مطالب مرتبط:

چگونه در آیلتس نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم؟

آیا تمامی مهارت‌های شما با هم برابر هستند؟

مهارت‌های ۴گانه شما در چه وضعیتی قرار دارند؟ فرض کنید که در ریدینگ آیلتس تا حدودی خوب هستید اما در لیسنینگ ضعیف هستید. علاوه بر این، در اسپیکینگ بسیار عالی هستید و در رایتینگ نیز عملکرد شما قابل قبول است. اگر بین مهارت‌های شما این‌همه تفاوت وجود داشته باشد، شاید کلاس گروهی برای شما مناسب نباشد.

در کلاس‌های گروهی معمولا بر هر ۴ مهارت، به یک اندازه تاکید می‌شود. در واقع کلاس‌های گروهی برای زبان‌آموزانی طراحی شده است که در تمام مهارت‌های خود در سطح مبتدی هستند یا در هر چهار بخش آزمون، متوسط ​​یا پیشرفته هستند. اگر همه مهارت‌های شما در یک سطح نیست، بهتر است که یک مدرس آیلتس خوب پیدا کنید.

مثلا شما می‌توانید که با شرکت در کلاس خصوصی آیلتس هر ۴ مهارت خود را به سطح متوسط برسانید و سپس بعد از آن در کلاس گروهی شرکت کنید. از سوی دیگر، اگر مهارت‌های شما در آیلتس تقریبا با هم یکسان است، کلاس گروهی گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

مقایسه کلاس آیلتس خصوصی و گروهی
مقایسه کلاس آیلتس خصوصی و گروهی

سخن پایانی

بهترین فردی که در مسیر آموزش آیلتس توانایی کمک به شما را دارد، خودتان هستید. پیروی از مسیری که دوست و همکار شما در مسیر آموزش آیلتس طی کرده است، شاید نتیجه خوبی را برای شما به ارمغان نیاورد.

ابتدا باید خودتان را به خوبی بشناسید و سپس تصمیم بگیرید. با توجه به ویژگی‌های خود ببینید که کدام نوع کلاس برای شما مناسب‌تر است. شاید در کلاس گروهی عملکرد بهتری دارید یا شاید هم در کلاس خصوصی. شاید هم کلا به حضور در کلاس علاقه‌ای ندارید و خودآموزی را ترجیح می‌دهید.

از اشتباه کردن نیز نترسید. اشتباه به معنای پایان راه نیست. بلکه اشتباهات به شما کمک می‌کنند تا به درستی به سمت مسیر درست تغییر جهت دهید. پس به جای تعلل، همین الان در مسیر آموزش آیلتس گام بردارید. شما کدام نوع کلاس را ترجیح می‌دهید؟

اگر قصد شرکت در کلاس آیلتس را دارید ولی از سطح زبان انگلیسی خود مطمئن نیستید، نگران نباشید. دبستان ترجمیک آزمون رایگان تعیین سطح برگزار می‌کند. برای شرکت در تعیین سطح آیلتس بر این لینک کلیک کنید و سپس نوع تعیین سطح موردنظر خود، آنلاین، تلفنی یا حضوری، را انتخاب کنید تا در اسرع وقت برای برگزاری آزمون با شما هماهنگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.