چگونه در ۱۴ روز برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

آزمون آیلتس، یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است و برای سنجش مهارت‌های چهارگانه متقاضیان مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای خارج از کشور برگزار می‌شود. در واقع با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، ثابت می‌کنید که توانایی درک مکاتبات و مکالمات انگلیسی را دارید و می‌توانید به‌راحتی با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

از سوی دیگر برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید و به یک برنامه مطالعاتی دقیق و مدون پایبند باشید. این در حالی است که ممکن است دیر دست به کار شده باشید و زمان زیادی تا روز آزمون نداشته باشید!

اگر در چنین شرایطی هستید و دنبال یک استراتژی فوری و هوشمندانه آموزش آیلتس می‌گردید، این مطلب برای شما نوشته شده است. تا انتها همراه ما باشید تا با هم یک برنامه مطالعاتی ۱۴ روزه آیلتس را بررسی کنیم!

مطالب مرتبط:

نکات دقیقه نودی برای داوطلبان آزمون آیلتس

در این مطلب خواهید خواند:

با این برنامه ۱۴ روزه غول آیلتس را شکست دهید!

اگر با محدودیت زمانی مواجه هستید و باید فورا برای آزمون آیلتس آماده شوید، پیش از هر چیز فراموش نکنید که نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. به عبارت دیگر نداشتن وقت کافی، توجیهی برای مطالعه سطحی یا حذف برخی مباحث نیست. در عوض باید برنامه‌ریزی داشته باشید و از زمان کوتاهی که دارید، نهایت استفاده را ببرید.

روز اول برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: با ساختار آزمون آشنا شوید

آشنایی با ساختار آزمون آیلتس، یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای آمادگی برای این آزمون است. به عبارت دیگر، پیش از هر کاری باید دقیقا بدانید که در آزمون، قرار است با چه چیزی مواجه شوید؟ در هر بخش، چند سوال مطرح می‌شود و تیپ سوالات چگونه است؟

دین ترتیب، با آمادگی و اعتمادبه‌نفس بیشتری در جلسه آزمون حاضر خواهید شد. بنابراین نخستین روز از برنامه فشرده خود را به تحلیل ساختار آزمون آیلتس اختصاص دهید.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره آزمون آیلتس

روز دوم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: سیستم نمره‌دهی را تحلیل کنید

پس از این که با ساختار آزمون آیلتس آشنا شدید و جزئیات بخش‌های مختلف آن را درک کردید، نوبت به بررسی نحوه ارزیابی و نمره‌دهی می‌رسد. حال که با کمبود زمان مواجه هستید، این مورد اهمیت بیشتری دارد. چراکه احتمالا شما هم مثل سایر داوطلبان آیلتس، در برخی مهارت‌ها ضعیف‌تر هستید و در برخی مهارت‌ها عملکرد بهتری دارید.

شاید خوش شانس باشید و نقاط قوت شما نمره بیشتری داشته باشند! در این صورت می‌توانید با خیالی آسوده، روی مهارت‌های موردعلاقه‌تان تمرکز کنید. در نقطه مقابل، ممکن است مهارت‌های ضعیف شما، نمره بیشتری داشته باشند. در این حالت نیز می‌توانید آمادگی لازم را کسب کنید و پس از مشاهده سوالات غافلگیر نخواهید شد.

مطالب مرتبط:

چگونه در آیلتس نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم؟

روز سوم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: سراغ بخش ریدینگ بروید

چگونه در ریدینگ آیلتس نمره بالایی بگیریم؟

می‌دانیم که زمان زیادی ندارید و تحت فشار هستید. احتمالا این موضوع، اعتمادبه‌نفس شما را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است. از سوی دیگر انگیزه و اعتمادبه‌نفس، برای موفقیت در هر آزمونی لازم و ضروری است.

در چنین شرایطی، بهترین راه حل این است که سراغ ساده‌ترین و آسان‌ترین بخش آزمون، یعنی ریدینگ بروید. به عنوان مثال، سوالات ریدینگ چند سال اخیر را جمع‌آوری کنید و ساختار و مدل آن‌ها را بررسی کنید. سپس یک نمونه سوال را به کمک تایمر حل کنید تا متوجه شوید که چگونه می‌توان سوالات این بخش را در زمان کوتاه‌تری به اتمام رساند.

مطالب مرتبط:

چهار استراتژی مهم برای کسب نمره بالا در IELTS Reading

روز چهارم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: روی مهارت درک مطلب تمرکز کنید

روز چهارم این برنامه مطالعاتی فشرده، به تسلط بر مهارت درک مطلب اختصاص می‌یابد. بنابراین در این روز، تا جایی که می‌توانید سوالات ریدینگ را بررسی و حل کنید. استراتژی‌های مهم ریدینگ را در نظر داشته باشید و برای حل سوالات از این ترفندها استفاده کنید. همچنین زمان مورد نیاز برای پاسخ به انواع مختلف سوالات را تخمین بزنید و روز آزمون ابتدا سراغ سوالاتی بروید که به زمان کمتری نیاز دارند.

مطالب مرتبط:

پنج نکته برای موفقیت در IELTS Reading

روز پنجم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: تکنیک‌های خواندن را تمرین کنید

حتما می‌دانید که برای پاسخ به سوالات ریدینگ و درک مطلب، نیاز نیست خط به خط متن‌ها را بخوانید. چراکه به کمک تکنیک‌هایی مثل اسکیم کردن و تندخوانی، سریع‌تر و راحت‌تر از آن‌چه فکر کنید پاسخ سوالات را پیدا خواهید کرد.

روز پنجم را به یادگیری و تمرین این تکنیک‌ها اختصاص دهید. بدین ترتیب، هنگام پاسخ به سوالات ریدینگ، به‌راحتی از جزئیات غیر ضروری عبور خواهید کرد و به جواب خواهید رسید.

روز ششم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: به پادکست‌ها و مطالب انگلیسی گوش دهید

روز ششم برنامه مطالعاتی خود را با تمرکز روی مهارت لیسنینگ شروع کنید. بنابراین بهترین پادکست‌های زبان اصلی و سایر محتواهایی که به تقویت مهارت شنیداری شما کمک می‌کنند را جمع‌آوری کنید.

به عنوان مثال گزارش‌های خبری BBC، اهنگ‌های موردعلاقه‌تان و پادکست‌های آموزشی گزینه‌های خوبی برای شروع هستند. بدین ترتیب، با لهجه و لحن انگلیسی‌زبانان آشنا خواهید شد و گوشتان به شنیدن اصوات انگلیسی عادت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

تقویت مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس با پادکست!

چگونه در لیسنینگ آیلتس نمره بالایی بگیریم؟

روز هفتم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: سوالات لیسنینگ آیلتس را حل کنید

روز هفتم را صرف تمرکز روی سوالات واقعی لیسنینگ کنید. در ابتدا به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید و در صورت نیاز، به هر نوار چند بار گوش کنید. با این حال، فراموش نکنید که روز آزمون، هر نوار تنها یک بار پخش خواهد شد.

مطالب مرتبط:

کسب نمره ۹ در لیسنینگ آزمون آیلتس (IELTS)

روز هشتم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: با فردی که به زبان انگلیسی تسلط دارد، صحبت کنید

هم‌صحبتی با فردی که به زبان انگلیسی مسلط است، یکی از بهترین ایده‌هایی است که باید در برنامه مطالعاتی تمام داوطلبان آیلتس گنجانده شود. زمانی که با محدودیت زمانی مواجه هستید، استفاده از این ایده، تاثیر بیشتری پیدا می‌کند.

اگر در اطرافیان شما چنین شخصی وجود ندارد، احتمالا برنامه‌هایی مثل Hello talk و Tandem که امکان صحبت با خارجی‌ها را فراهم می‌کنند، برای شما مفید خواهند بود.

مطالب مرتبط:

چگونه در اسپیکینگ آیلتس، نمره بالایی بگیریم؟

روز نهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: برای پاسخ به سوالات بخش‌های مختلف اسپیکینگ آماده شوید

اگر به‌طور دقیق به این برنامه مطالعاتی عمل کنید، همان روز اول برنامه متوجه می‌شوید که مصاحبه حضوری اسپیکینگ آیلتس، سه بخش مختلف دارد. بنابراین باید برای هر کدام از این بخش‌ها آماده باشید.

در یکی از این بخش‌ها یک کارت (cue card) به شما داده می‌شود. شما چند دقیقه زمان دارید تا درباره موضوعی که روی کارت نوشته شده است، صحبت کنید. خوشبختانه موضوعاتی که در این بخش به داوطلبان داده می‌شوند، قابل پیش‌بینی هستند. بنابراین در روز نهم حتما روی این موضوعات نیز کار کنید.

مطالب مرتبط:

شیوه پاسخگویی به بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

روز دهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: اصطلاحات را یاد بگیرید

استفاده از اصطلاحات و عبارات رایج انگلیسی، جلوه خوبی از شما به نمایش می‌گذارد و ممحتن اسپیکینگ آیلتس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حتما در این روزهای پایانی برنامه مطالعاتی خود، برای یادگیری چند اصطلاح پرکاربرد زمان بگذارید.

مطالب مرتبط:

با ۵۰ فریزال ورب پرکاربرد انگلیسی آشنا شوید!

برنامه مطالعاتی آیلتس

روز یازدهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: روی دایره لغات خود کار کنید

در بخش رایتینگ آیلتس، از شما خواسته می‌شود تا ۲ مقاله بنویسید. برای نگارش این دو مقاله، باید از واژگان مختلف و متنوعی استفاده کنید تا نشان دهید که دایره لغات گسترده‌ای دارید. بنابراین روز یازدهم برنامه مطالعاتی خود را به مرور واژگانی که از قبل یاد گرفته بودید اختصاص دهید و در صورت امکان، لغات جدیدی نیز بیاموزید.

روز دوازدهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: روی گرامر تمرکز کنید

همان‌طورکه می‌دانید هیچ‌یک از بخش‌های آزمون آیلتس، به طور مستقیم به گرامر مربوط نمی‌شود. با این حال استفاده صحیح از ساختارهای گرامری مختلف در بخش رایتینگ اهمیت زیادی دارد. با جست و جو در اینترنت، خواهید دید که جزوات مختلفی برای آموزش سریع و فشرده گرامر انگلیسی وجود دارد.

مطالب مرتبط:

آموزش گرامر انگلیسی

روز سیزدهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: استراتژی‌های رایتینگ را تمرین کنید

در نهایت، یک روز کامل را صرف پاسخ به سوالات رایتینگ و نوشتن مقاله کنید. سعی کنید در فرصت کوتاهی که دارید، حفظ انسجام و سازمان‌دهی متن را تمرین کنید. همچنین از لغات و ساختارهای دستوری که در روزهای قبل یاد گرفته‌اید نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

CC یا Coherence and Cohesion در رایتینگ آیلتس

روز چهاردهم برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس: چند آزمون آزمایشی آیلتس را به طور کامل حل کنید

وب‌سایت‌های مختلفی، آزمون‌های آزمایشی آیلتس را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند. به این آزمون‌های آزمایشی، آزمون ماک می‌گویند. حل این آزمون‌ها، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با سوالات مشابه آیلتس آشنا شوید و سر جلسه آزمون شوکه نشوید!

نکته: سعی کنید در طول این ۱۴ روز، سعی کنید هر روز حداقل دو آزمون آزمایشی حل کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، شانس بیشتری برای کسب نمره ۷ و بالاتر را خواهید داشت.

بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آیلتس در ۱۵ روز

ساختارهای دستوری مختلف و طیف وسیعی از واژگان، از مهم‌ترین ابزارهای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس است. مطالعه این کتاب‌ها، این ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کتاب های آموزش آیلتس
  • IELTS Tutor Kit
  • Cambridge Practice Tests for IELTS 1
  • The Cambridge IELTS Course Workbook
  • Step Up to IELTS Personal Study Book with Answers

جمع‌بندی

در این مطلب دیدیم که در صورت داشتن پایه زبانی قوی و اطلاعات قبلی کافی، می‌توان در مدت زمانی کوتاه و حتی ۱۴ روزه برای آزمون آیلتس آماده شد. آشنایی با ساختار آزمون و سیستم نمره‌دهی و سپس مطالعه جداگانه مهارت‌های چهارگانه از مهم‌ترین کارهایی هستند که باید در این ۱۴ روز انجام شوند.

با این حال، توصیه ما به شما این است که دقیقه نودی نباشید و برای مطالعه آیلتس، زمان کافی صرف کنید. در این صورت، شانس بیشتری برای کسب نمره موردنظرتان خواهید داشت.

دبستان ترجمیک امکانی را فراهم کرده تا پیش از ثبت نام در کلاس آیلتس، با دوره مناسب خود آشنا شوید. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین دوره فشرده آیلتس ترجمیک کلیک کنید.

ترجمه کتاب از دیگر خدمات ترجمیک است که متقاضیان زیادی نیز دارد. برای استفاده از خدمات ترجمه کتاب ترجمیک و اطلاع از تعرفه‌ها کلیک کنید.

2 دیدگاه در «چگونه در ۱۴ روز برای آزمون آیلتس آماده شویم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.