بررسی شیوه‌های اعتراض به نمره و نتایج آزمون آیلتس

چگونه به نمره آیلتس اعتراض کنیم؟

با تلاش و کوشش شبانه‌روزی برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شده‌اید؛ در دوره‌های آموزش آیلتس شرکت کرده‌اید و حالا زمان به ثمر نشستن زحمات شماست! تصور کنید در آزمون شرکت کرده‌اید و انتظار نمره‌ای بالا را دارید اما به محض اعلام نتایج، متوجه می‌شوید که نمره اعلام شده با انتظارات و پیش‌بینی‌های شما مغایرت دارد!

احتمالا در این موقعیت احساس سرخوردگی و دلسردی می‌کنید و ناامیدانه به دنبال راهی برای تغییر نتیجه و بررسی مجدد آزمون خود هستید اما از امکان یا چگونگی ثبت اعتراض اطلاع کافی ندارید. به همین دلیل ما برای شما شیوه اعتراض به نتایج آزمون آیلتس را شرح می‌دهیم.

اگر شما هم با روند اعتراض به نمره آیلتس آشنا نیستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

نکات ضروری برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس

اعتراض به نمره آیلتس

اعتراض به نمره آیلتس یا Remark اصطلاحی است که برای بررسی مجدد آزمون آیلتس و تغییر نمره آن به کار می‌رود. این اعتراض، می‌تواند پس از بررسی نمره شما را تغییر دهد. البته ممکن است خلاف این موضوع اتفاق بیفتد.

اعتراض به نمره آیلتس چگونه اتفاق می‌افتد؟
اعتراض به نمره آیلتس یا Remark اصطلاحی است که برای بررسی مجدد آزمون آیلتس و تغییر نمره آن به کار می‌رود.

اگر بعد از اعلام نمرات آزمون آیلتس فکر می‌کنید باید نمره بالاتری کسب می‌کردید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید و برای بررسی همه یا بخشی از آزمون درخواست بدهید.

چگونه برای اعتراض به نمره اقدام کنیم؟

برای اعتراض به نمره آیلتس، با مرکز آزمون آیلتس خود تماس بگیرید و بعد از تکمیل فرم مربوطه، روند اعتراض را آغاز کنید. برای این موضوع باید تقریبا نیمی از هزینه آزمون آیلتس را بپردازید. هزینه این آزمون در سال ۱۴۰۱ معادل ۶۱,۵۱۰,۴۰۰ ریال است.

در صورتی که با اعتراض شما موافقت شود و نمره شما افزایش پیدا کند، این هزینه به شما بازگردانده خواهد شد. البته فراموش نکنید که برای اعتراض به نمره آیلتس، باید حداکثر تا شش هفته بعد از اعلام نتایج اقدام کنید.

بعد از اعتراض چه مراحلی طی می‌شود؟

بعد از اینکه درخواست اعتراض به نمره آیلتس ثبت شد برگه‌های آزمون به مرکز اصلی برگزارکننده‌ی آزمون آیلتس یعنی IDP استرالیا ارسال خواهد شد. در این مرحله IDP برگه‌های آزمون را به همراه صداهای ضبط شده‌‎ی بخش اسپیکینگ (speaking) مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

مدت زمان بررسی اعتراض‌ به نمره آیلتس

تقریبا بین چهار تا شش هفته، برای بررسی اعتراض و تصحیح مجدد آزمون شما زمان نیاز است. در طول این بازه زمانی امتحان شما از هر جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر ممتحن‌های IDP و کارشناسان این موسسه آزمون شما را مورد بررسی قرار خواهند داد.

آیا اعتراض به نمره آیلتس هزینه دارد؟
تقریبا بین چهار تا شش هفته، برای بررسی اعتراض و تصحیح مجدد آزمون شما زمان نیاز است.

نتایج بررسی مجدد آزمون توسط IDP به مرکز آزمون آیلتس شما اعلام می‌شود و می‌توانید نتیجه نهایی آزمون را از این مرکز جویا شوید. در شرایطی که نمره شما افزایش پیدا نکند کارنامه و نمرات قبلی به شما برگردانده می‌شود.

مطالب مرتبط:

چگونه در آیلتس نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم؟

نکاتی در خصوص اعتراض به نمره آیلتس

  • تنها یک بار امکان اعتراض به نمره آیلتس را دارید. در صورتی که نمره شما در اولین اعتراض افزایش پیدا نکند امکان اعتراض مجدد را ندارید.
  • تنها در شرایطی که از افزایش نمره خود مطمئن هستید، درخواست اعتراض خود را ثبت کنید. در صورتی که نمره شما تغییر پیدا نکند، وجه پرداختی شما بازگردانده نمی‌شود. بنابراین اگر به افزایش نمره مطمئن نیستید، شرکت مجدد در آزمون آیلتس گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری به نظرمی‌رسد.
  • شانس افزایش نمره بیشتر در دو بخش Speaking و Writing وجود دارد. این موضوع نیز می‌تواند ناشی از سلیقه‌ای بودن ثبت نمره از سمت ممتحن‌ها باشد.
  • احتمال افزایش نمره در دو مهارت Reading  و Listening بسیار پایین‌تر است چون پاسخ‌نامه این دو بخش از قبل مشخص است.

سخن پایانی

با توجه به این که ممتحن‌های آیلتس از سمت موسسه IDP استرالیا گزینش می‌شوند و استانداردهای لازم را برای این بخش را دارا هستند، احتمال بروز خطا در آزمون آیلتس پایین است.

پیشنهاد ما این است که به جای طی کردن مراحل طولانی اعتراض به نمره آیلتس و صرف هزینه‌ای که از بازگشت آن مطئن نیستید، بار دیگر خود را برای این آزمون آماده کنید. نتیجه ممارست، مطالعه و تلاش چیزی جز موفقیت نخواهد بود!

اگر به دنبال کسب نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، کلاس‌های آموزش آیلتس دبستان ترجمیک را از دست ندهید. کارشناسان این موسسه با بررسی نتیجه تعیین سطح آیلتس شما، مناسب‌ترین کلاس را پیشنهاد می‌کنند.

آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

2 دیدگاه در «چگونه به نمره آیلتس اعتراض کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.