چگونه در رایتینگ آیلتس درباره کووید ۱۹ بنویسیم؟

کووید ۱۹ و رایتینگ تسک ۲ آیلتس

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید علاوه بر گذراندن مراحل آموزش آیلتس، تسلط خود را در هر چهار مهارت این آزمون افزایش دهید. افزایش دادن تسلط در هر چهار مهارت به معنای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس است.

حتما اطلاع دارید که یکی از مهارت‌هایی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، مهارت نوشتاری (Writing) است. در تسک ۲ رایتینگ آیلتس آکادمیک از داوطلبان خواسته می‌شود در بین موضوعات پیشنهادی، یک موضوع را انتخاب کنند. یکی از موضوعات قابل پیش‌بینی که در حال حاضر در بین موضوعات پیشنهادی این تسک دیده می‌شود، موضوع بیماری کرونا یا کویید ۱۹ است.

اگر شما هم جز داوطلبانی هستید که اطلاعی از چگونگی رایتینگ دربارۀ این بیماری ندارید یا قصد آشنایی در این خصوص دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟

رایتینگ تسک ۲

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله هم اشاره شد، در تسک ۲ رایتینگ آیلتس، باید از میان چند موضوع یکی از موضوعات را انتخاب کرده و درباره آن مطلب بنویسید. این مطلب نباید از ۲۵۰ کلمه کمتر باشد. در این مطلب شما باید نظر و دیدگاه خود را درباره آن موضوع انتخابی شرح دهید.

اهمیت تمرین و تکرار برای موفقیت در رایتینگ آزمون آیلتس
با توجه به زمان کم رایتینگ، برای موفقیت در این بخش باید از قبل تمرین فراوانی داشته باشید

در این بخش رعایت دستور زبان و گرامر، املای صحیح واژگان، پیکربندی مقاله و… بسیار مهم است. چرا که در صورت عدم رعایت این موارد، موجب کم شدن نمره شما در این بخش‌ها خواهد شد. استفاده از واژگان و عبارت‌های تخصصی نیز از مواردی است که در افزایش نمره شما در این بخش اثرگذار خواهد بود.

کووید ۱۹ در تسک ۲ رایتینگ آیلتس

با توجه به همه‌گیر شدن بیماری کرونا یا کووید ۱۹، این موضوع یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین موضوعات تسک ۲ رایتینگ آیلتس است. دقت کنید که در این خصوص هم شما باید دیدگاه‌های خود را در خصوص این بیماری توضیح دهید.

در ادامه این مطلب راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که در مواجه با این موضوع بتوانید مطالب منسجم‎تر و صحیح‌تری بنویسید:

تشخیص هدف سوال

درک اینکه ممتحن از شما دقیقا چه می‌خواهد، در بهتر نوشتن مطالب به شما کمک می‌کند. دانستن اینکه رایتینگ را باید به شکل مناظره‌ای، بیان راه‌حل، سوالات دوگانه ‌و… ارائه دهید، در انسجام رایتینگ شما کمک خواهد کرد. برای مثال اگر از شما در خصوص پیامد همه‌گیری ویروس کرونا در اقتصاد سوال شد می‌توانید با بیان راه‌حل، پیامدهای آن را شرح دهید.

سازماندهی مقاله

قبل از نوشتن مطلب حتما ساختاری مشخص برای مطلب خود در نظر بگیرید. مطلب خود را با یک ایده جذاب در خصوص این بیماری شروع کنید. در طول مقاله خود از دلایل و استدلال‌های محکم استفاده کنید. برای مثال در خصوص این بیماری تحقیق کنید و دلایل محکم درباره‌ی آن بنویسید.

از استدلال‌‌های محکم و قانع‌کننده در نوشتن مقالات رایتینگ آیلتس استفاده کنید
از استدلال‌‌های محکم و قانع‌کننده در نوشتن مقالات رایتینگ آیلتس استفاده کنید

به زبان خود نوشتن در رایتینگ آیلتس

این موضوع به این معنا است که حتما اطلاعاتی که در رایتینگ یادداشت می‌شود، حتما به زبان خودتان باشد. به عبارت دیگر حتی اگر از آمار و عدد و رقم نیز درباره‌ی این بیماری استفاده می‌کنید، آن را به زبان خود بنویسید. رعایت اصول نگارش، املای صحیح کلمات و… نیز در این بخش ضروری است.

نوشتن مقدمه‌ای جذاب

این موضوع به این معنا است که مطلب خود را با ارائه نظر خود در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا شروع کنید. حتما باید نکات اصلی در ابتدای مقاله یا همان مقدمه نوشته شود. حتما از عبارت‌های ربطی جذاب برای این منظور استفاده کنید. برای مثال« دانشمندان درباره‌ی فواید و ضررهای کویید ۱۹ اختلاف نظر داشته‌اند» و…

کامل توضیح دادن

دقت کنید که ایده‌ی خود را در مورد این بیماری کاملا توضیح دهید یا به عبارت دیگر مفصل بنویسید. به عبارت دیگر با دلایل کافی، نظرات خود را اثبات کنید. مثلا بنویسید « من به این دلایل متقاعد شده‌ام که بیماری کرونا…»

مطالب مرتبط

CC یا Coherence and Cohesionدر رایتینگ آیلتس

استفاده از کلمات تخصصی

حتما از کلمات تخصصی مرتبط با این بیماری در رایتینگ خود استفاده کنید. استفاده از این کلمات موجب می‌شود تا متن شما تخصصی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد و نمره‌ی بالاتری برای این تسک کسب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب راهکارهایی برای بهبود تسک ۲ رایتینگ در خصوص ویروس کووید ۱۹ بیان شد. مهم‌ترین نکته این است که به نحوی خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید آمادگی کامل برای نوشتن این تسک داشته باشید. این موضوع به این معنا است که توانایی نوشتن مطلب در خصوص هر موضوعی پیشنهادی این بخش را داشته باشید.

یکی از خدمات ترجمیک برای زبان‌آموزان، تعیین سطح آیلتس است. با استفاده از تعیین سطح آیلتس ترجمیک، در سریع‌ترین زمان از سطح خود در زبان انگلیسی مطمئن شوید و برای آزمون آیلتس آماده شوید.

2 دیدگاه در «کووید ۱۹ و رایتینگ تسک ۲ آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.