بایدها و نبایدهای جلسه آزمون آیلتس

به‌تازگی در آزمون آیلتس ثبت نام کرده‌اید، دائما خودتان را سر جلسه آزمون تصور می‌کنید و به این فکر می‌کنید که چه‌طور بهترین عملکرد را داشته باشید؟ تبریک می‌گوییم! چراکه دغدغه شما کاملا منطقی و به‌جاست.

در واقع جلسه آزمون، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آزمونی است و موفقیت داوطلبان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. طبیعتا آزمون آیلتس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این آزمون نکات جامع و کاملی را درباره جلسه آزمون آیلتس و بایدها و نبایدهای این جلسه بررسی می‌کنیم. بی‌شک این مطلب، مکمل دوره فشرده آیلتس شما خواهد بود.

مطالب مرتبط:

واژگان پرکاربرد برای توصیف «تغییرات» در زبان انگلیسی

نکات طلایی روز آزمون آیلتس

اگر بدانید که روز آزمون دقیقا چه چیزی انتظارتان را می‌کشد، قطعا با آمادگی بیشتر و اضطراب کمتری سر جلسه حاضر خواهید شد. پس حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

خوب بخوابید و سیر باشید!

آیلتس، آزمونی طولانی است. در واقع شما باید ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه سر جلسه بمانید و به سوالات لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ پاسخ دهید. نکته دیگر این است که بین بخش‌های مختلف آزمون، هیچ وقفه‌ای وجود ندارد! با این تفاصیل برای حفظ تمرکز در طول آزمون، نباید خوابالود یا گرسنه باشید.

در انتخاب لباس‌هایتان دقت کنید

ممتحن آیلتس، هیج نمره‌ای به لباس‌های شیک و پرزرق و برق شما نخواهد داد! بنابراین اطمینان حاصل کنید که لباسی راحت و مناسب پوشیده‌اید. ضمنا فراموش نکنید که در جلسه آزمون آیلتس، سیستم تهویه مطبوع روشن است و هوا را کمی سرد می‌کند. بنابراین یک لباس اضافی نیز به همراه داشته باشید.

آمادگی آزمون آیلتس

همراه خود نوشیدنی ببرید

در جلسه آزمون آیلتس، نوشیدن بلامانع است. البته در نظر داشته باشید که شیشه یا بطری نوشیدنی شما باید کاملا شفاف باشد.

کمی زودتر حاضر شوید

حتما چند روز قبل از تاریخ مقرر، مکان برگزاری را شناسایی کنید و از فاصله آن با محل سکونت‌تان مطلع شوید. بدین ترتیب از تاخیر و دیر رسیدن، جلوگیری خواهید کرد. علاوه بر این، چند دقیقه زودتر در حوزه امتحانی حاضر شوید تا زمان کافی برای تحویل مدارک داشته باشید و دستپاچه نشوید.

آیا می‌توانیم از سرویس بهداشتی استفاده کنیم؟

گفتیم که جلسه آیلتس ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و هیچ وقفه‌ای ندارد. بنابراین بهتر است پیش از آزمون، حتما از سرویس بهداشتی استفاده کنید. با این حال، اگر در طول جلسه به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کردید، دست‌تان را بلند کنید و از مراقب اجازه بگیرید.

مراقب اجازه این کار را به شما می‌دهد. با این حال، چند دقیقه از زمان‌تان را از دست خواهید داد.

بردن تلفن همراه را فراموش کنید!

همراه داشتن تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیکی، نظیر ساعت هوشمند و… در آزمون آیلتس ممنوع است.

مداد، خودکار و پاک‌کن را فراموش نکنید

بهتر است حداقل دو مداد و یک خودکار با خود به همراه داشته باشید تا اگر یکی از آن‌ها خراب شد، دست و پایتان را گم نکنید. پاک‌کن را هم فراموش نکنید.

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

به خاطر داشته باشید که بردن دیکشنری یا کاغذ اضافه، ممنوع است و در جلسه اسپیکینگ نیز نباید هیچ چیزی به همراه داشته باشید.

مدارک شناسایی‌تان را به همراه داشته باشید

پس از ثبت نام در آزمون آیلتس، حتما از مدارک شناسایی موردنیاز حوزه امتحانی‌تان مطلع شوید و آن‌ها را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است از ورود شما ممانعت به عمل بیاید.

خوب به دستورالعمل‌ها گوش کنید

پیش از شروع آزمون، برخی دستورالعمل‌های کلی درباره نحوه پاسخگویی به سوالات اعلام می‌شوند. بی‌توجهی به این دستورالعمل‌ها، ممکن است باعث افت نمره شما شود، حتی اگر به برخی سوالات پاسخ صحیح داده باشید.

مطالب مرتبط:

۶ را‌هکار برای بهبود گرامر در آزمون آیلتس

ساعت‌تان را باز کنید!

بردن هرگونه ساعت مچی، به جلسه آزمون، ممنوع است. با این حال، یک محل برگزاری آزمون یک ساعت بزرگ دارد. بنابراین پیش از شروع پاسخگویی به سوالات، مکان نصب ساعت را پیدا کنید و برای تنظیم زمان، از آن استفاده کنید.

وضعیت معلولیت خود را اعلام کنید

هرگونه معلولیت، که ممکن است عملکرد شما را در آزمون آیلتس تحت‌الشعاع قرار دهد، باید با مسئولین مرکز آزمون در میان گذاشته شود.

آمادگی آزمون آیلتس

تمرکز کنید و آرام باشید

اطمینان حاصل کنید که با ذهنی آرام و متمرکز در جلسه حاضر شده‌اید. بدین ترتیب، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی تمام تکنیک‌های موردنیازتان را پیاده کنید.

مطالب مرتبط:

معرفی شرایط و جزئیات آزمون IELTS Life Skills

تقلب نکنید!

آیلتس آزمونی بین‌المللی است و هرگونه تقلب در آن ممنوع است و عواقب زیادی به دنبال دارد.

مطالب مرتبط:

تقلب در آزمون آیلتس و عواقب آن

برگه آزمون را از جلسه خارج نکنید

داوطلبان اجازه ندارند هیچ یک از سوالات آزمون آیلتس را با خود به خانه ببرند.

به مراقب توجه کنید

مراقب آزمون آیلتس، شما را از پایان زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش مطلع می‌کنند. به آن‌ها توجه کنید و فراموش نکنید که اگر پس از پایان زمان مقرر، حتی یک کلمه بنویسید، تمام نمره آزمون را از دست خواهید داد.

آمادگی آزمون آیلتس

نکات تکمیلی آزمون آیلتس

  • اطمینان حاصل کنید که هدفون شما به‌درستی کار می‌کند و در غیر این صورت، فورا دست‌تان را بلند کنید و مراقب را در جریان بگذارید.
  • اگر در حوزه امتحانی شما از هدفون استفاده نمی‌شود، دقت کنید که حتما صدای نوار لیسنینگ را به‌وضوح بشنوید. اگر نیاز دارید تا صدا کمی بلندتر باشد، دست‌تان را بلند کنید و موضوع را با مراقب در میان بگذارید.
  • حتما یک هفته مانده به تاریخ آزمون، حداقل دو آزمون آزمایشی آیلتس را به طور کامل، پاسخ دهید.
  • اگر نگران نمره خود هستید، می‌توانید دو تاریخ مجزا را رزرو کنید و از بهترین نمره‌ای که کسب می‌کنید استفاده کنید.
  • حتما مرور موضوعات متداول اسپیکینگ و رایتینگ را در برنامه مطالعاتی آموزش آیلتس بگنجانید.

سخن پایانی

دیدیم که به‌راحتی و با رعایت برخی نکات ساده، می‌توانیم اضطراب‌مان را به حداقل برسانیم و با حداکثر آمادگی در جلسه آزمون آیلتس آماده شویم. با این حال اگر فرصت زیادی ندارید و به یک استراتژی کامل از تکنیک‌های آیلتس نیاز دارید، نکات دقیقه نودی آیلتس را از دست ندهید.

اگر برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کلاس آیلتس دچار سردگمی شده‌اید و مردد هستید، حتما در آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک شرکت کنید.

شهریه کلاس آیلتس برای شما هم یک دغدغه جدی است؟ با مراجعه به صفحه هزینه آیلتس از شهریه دوره‌های دبستان ترجمیک مطلع شوید.

یک دیدگاه در «بایدها و نبایدهای جلسه آزمون آیلتس»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.