سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده است که آیا واقعا برای کسب و کارتان به سئو محلی احتیاج دارید؟ سئو محلی چه فایده‌ای برای کسب و کار شما دارد؟ جست‌ و جو محلی بخشی جدایی‌ناپذیر از هر استراتژی سئو است که مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص قرار می‌دهد.

اگر کسب و کاری محلی و وابسته به مکان فیزیکی دارید، سئو محلی کمک خوبی برای شماست! سئو محلی به شما کمک می‌کند تا در معرض دید کاربرانی از منطقه جغرافیایی خودتان قرار گیرید تا آن‌ها شما را شناسایی کنند.

سئو، سرمایه‌گذاری بلندمدت برای کسب و کار شما است. هر بخشی از سئو را که شما روی آن وقت بگذارید، بر رتبه شما در گوگل تاثیر می‌گذارد. یکی بخش‌های مهم در سئو، تولید محتوا است. فرقی نمی‌کند که خودتان محتوای سایتتان را می‌نویسید یا از خدمات تولید محتوا برون سپاری شده استفاده می‌کنید، در هر صورت تولید محتوا بخشی جدانشدنی از سئو است.

در این مقاله از ترجمیک به مفهوم سئو محلی و اهمیت آن می‌پردازیم تا به کمک آن مشتریان محلی را جذب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

هرس محتوا (content pruning) چیست؟

سئو محلی چیست؟

سئو محلی یا local seo عملی برای بهینه‌سازی سایت شما برای یک منطقه خاص است. اگر یک کسب و کار محلی مانند یک فروشگاه یا رستوران دارید و می‌خواهید که صفحه شما توسط مخاطب محلی پیدا شود، باید از سئو محلی استفاده کنید.

بهینه‌سازی سایت کسب و کار محلی شما به این دلیل است که مردم شما را به دو شکل آنلاین و آفلاین پیدا کنند. در سئو محلی مخاطبانی را در نظر می‌گیرید که نزدیک به کسب و کار شما زندگی می‌کنند و می‌خواهید که شما را با جست و جویی ساده پیدا کنند.

وقتی رستوران‌های نزدیک خود را در گوگل پیدا می‌کنید، از سئو محلی استفاده می‌کنید
وقتی رستوران‌های نزدیک خود را در گوگل پیدا می‌کنید، از سئو محلی استفاده می‌کنید

به طور کلی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزنده‌ها یا ربات‌های گوگل انجام‌ می‌دهید، سئو محلی گفته می‌شود. روزانه هزاران کاربر از جست و جوی محلی استفاده می‌کنند تا کسب و کارهای منطقه خود را پیدا کنند.

سئو محلی چگونه کار می‌کند؟

اگر برای جست و جو گرهای محلی، سایت خود را بهینه می‌کنید، باید به گوگل بفهمانید که کسب و کار شما در منطقه خاصی قرار دارد و می‌خواهید که افراد منطقه شما را پیدا کنند. قانون اصلی این روزها داشتن یک آدرس مشخص است. یک آدرس معین در منطقه دسترسی شما را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

مهم‌ترین نکته در سایت شما، نشانه‌گذاری درست در LocalBusiness Schema است. LocalBusiness Schema کسب و کار شما و خدماتتان را به گوگل می‌شناسد. شاید این امکان بسیار فنی به نظر برسد، اما خوش‌بختانه افزونه سئو محلی کاملا از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

جدا از بهینه‌سازی فنی سایت خود برای جست‌ و جو گرهای محلی، نوشتن برای مخاطبین محلی خود در سایتتان، گزینه خوبی برای برای آینده سئو شما است. با تولید محتوا متنی، این کار را جلو ببرید و مشتریان خود را پیدا کنید.

یکی دیگر از کارهای مهمی که باید انجام دهید این است که تمام جزئیات مرتبط به کسب و کارتان به حساب Google My Business انتقال دهید. علاوه‌بر همه این‌ها با کمک رسانه‌های محلی مانند تبلیغات کاغذی، دهان به دهان و … به سئو محلی خود می‌توانید کمک می‌کنید.

چه کسانی از سئو محلی سود می‌برند؟

همه مشاغلی که با مشتریان در یک منطقه خاص تعامل دارند و خدماتی ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی (local seo) بهره‌مند شوند. این شامل فروشگاه‌های خرده فروشی، مشاغلی خدماتی، رستوران‌ها و هتل‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های ساختمانی و… می‌شود.

کارآمد بودن سئو محلی برای برخی مشاغل
سئو محلی برای برخی مشاغل بسیار کارآمد و مفید است

در ادامه برای شما دو مثال آورده‌ایم که نشان می‌دهد که چه سودی برای بعضی از مشاغل دارد:

وکیل‌ها و شرکت‌های حقوقی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سئو محلی برای کسب و کارها، دسترسی مستقیم به دکمه تماس است. بنابراین وقتی یک مشتری بالقوه تلفن خود را در می‌آورد، نوع وکیل را جست و جو می‌کند و به نتیجه دلخواه که می‌رسد، مستقیم با شرکت حقوقی شما تماس می‌گیرد.

پزشکان و اقدامات پزشکی

اغلب مردم نمی‌خواهند که راه دوری را برای دیدار با یک پزشک طی کنند. آن‌ها یک پزشک نزدیک می‌خواهند تا با او به صورت منظم ملاقات کنند. با جست و جوی عبارت پزشک نزدیک من یا نزدیک‌ترین پزشک به من، پزشک متخصص مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

نکاتی که باید در سئو محلی رعایت کنید

در سئو محلی باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشید. جزئیاتی که گاهی ممکن است خارج از سئو محلی قرار بگیرد اما تاثیرگذار باشد. در ادامه به نکات گفته شده توجه کنید:

فرندلی کردن سایت

حواستان باشد که سایتتان در گوشی‌های موبایل هم به خوبی نمایش داده شود. به این دلیل که اغلب جست و جوها با موبایل انجام می‌شود. در نتیجه اگر سایتتان در موبایل به خوبی نمایش داده شود، هیچ سودی از سئو محلی نخواهید برد.

توجه کردن به نقد و نظرهای مشتری

به نظرات و نقدهای مشتری توجه کنید. امروزه افراد به نظرات و نقدهای دیگر کاربران توجه می‌کنند. نظرات مثبت در فضای اینترنت برای سئو محلی کسب و کارتان بسیار تاثیرگذار است.

فراموش نکردن بخش‌های دیگر سئو

هر چقدر هم که کسب و کار شما محلی باشد، نباید از بهینه‌سازی سایت برای دیگر کلمات کلیدی غافل بمانید. اگر کاربران پس از ورود به سایت شما، محتوای مفیدی بدست آوردند، در سایت شما خواهند ماند. در غیر این صورت سایت را ترک می‌کنند.

سخن پایانی

توجه به سئو محلی برای کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. سئو محلی کمک می‌کند تا علاوه بر مشتریان دیگر مناطق یا شهرها، مشتریان منطقه خود را هم بشناسید و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

در این مقاله از ترجمیک تلاش کردیم که مفهوم و اصول سئو محلی را برای شما توضیح دهیم. امیدواریم مفید بوده باشد.

اگر قصد فعالیت به عنوان مترجم، نویسنده یا ویراستار را دارید، می‌توانید رزومه خود از صفحه استخدام مترجم برای ما ارسال کنید.

5 دیدگاه در «سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.