آیلتس جنرال برای چه افرادی کاربرد دارد؟

چه افرادی به آیلتس جنرال نیاز دارند؟

پیش از طی مراحل آموزش آیلتس و موفقیت در این آزمون، باید از شرکت در نوع آزمون آیلتس خود مطمئن شوید. حتما اطلاع دارید که آزمون آیلتس در دو نوع آیلتس جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. آزمون آیلتس جنرال بیشتر برای داوطلبانی کاربرد دارد که قصد مهاجرت شغلی دارند.

آزمون آیلتس آکادمیک نیز برای داوطلبانی توصیه می‌شود که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. با این حال برخی از موسسات آموزشی هستند که آیلتس جنرال را نیز به عنوان مدرک زبان برای پذیرش تحصیلی مورد پذیرش قرار می‌دهند.

برای اطلاع از موسسات آموزشی که مدرک آزمون آیلتس جنرال را می‌پذیرند، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه گواهی آزمون آیلتس را دریافت کنیم؟

مروری بر آیلتس جنرال

آزمون آیلتس در دو نوع آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می‌شود. آیلتس آکادمیک مورد نیاز و پذیرش بیشتر دانشگاه‌های دنیا است. این در حالی است که آزمون آیلتس جنرال، در دسترس‌تر از آزمون آیلتس آکادمیک است.

توصیه می‌شود افرادی که قصد دارند برای دست‌یابی به شغل یا تحصیل در مقطع متوسطه اقدام کنند، در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنند. شیوه شرکت در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک مشترک است اما محتوای این دو آزمون با یکدیگر تفاوت دارد.

موارد کاربرد آیلتس جنرال

آیلتس آکادمیک تنها مدرک مورد قبول و تاییدشده برای اکثر دانشگاه‌های خارجی است. در واقع، مدرک زبان آیلتس آکادمیک توانایی شما را در ارائه یک سخنرانی یا سمینار دانشگاهی و علمی اثبات می‌کند. در ادامه این مطلب، به دلایلی که شما به آیلتس جنرال نیاز پیدا می‌کنید، اشاره می‌کنیم:

  • پیدا کردن شغل در کانادا، انگلستان، استرالیا و سایر کشورها؛
  • اخذ ویزای کاری از موسسات خارجی مانند انگلستان، آمریکا و سایر کشورها؛
  • ادامه تحصیل فرزندان؛
  • فرصت زندگی بهتر در سایر کشورهای توسعه‌یافته.

به طور کلی، برخی از کالج‌‌ها، مدرک آیلتس جنرال را می‌پذیرند که این کالج‌ها نیز به ندرت وجود دارند. علت این موضوع نیز این است که در آزمون آیلتس جنرال با سوالاتی در فضای آکادمیک و تحصیلی مواجه نخواهید شد.

موارد کاربرد آیلتس جنرال
موارد کاربرد آیلتس جنرال

بخش‌های آزمون آیلتس جنرال

همانطور که اطلاع دارید آیلتس جنرال هم مانند آیلتس آکادمیک شامل چهار بخش زیر است:

لیسنینگ

این بخش بین ۲۷ تا ۳۰ دقیقه است و ۱۰ دقیقه دیگر نیز برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه در نظر گرفته شده است. موضوعات فایل‌های صوتی لیسنینگ شامل مکالمات و مونولوگ‌های از قبیل مسائل اجتماعی و تحصیلی است.

ریدینگ

شما باید سوالات این بخش را در مدت ۶۰ دقیقه پاسخ دهید. در این مدت باید به سه متن با ۴۰ سوال پاسخ داده شود. انواع مختلف سوالات ریدینگ از قبیل چندگزینه‌ای، درست و غلط و… وجود دارد که داوطلبان باید به آن‌ها پاسخ دهند.

رایتینگ

در رایتینگ داوطلبان باید در مدت ۶۰ دقیقه باید به تسک ۱ و ۲ پاسخ دهند. در تسک اول معمولا از داوطلبان خواسته می‌شود در قالب یک نامه درخواست یا مشکلی را توضیح دهند که لحن نامه باید رسمی یا غیررسمی باشد. در تسک ۲ نیز داوطلبان باید در خصوص موضوعی خاص مقاله بنویسند.

رایتینگ و ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک با هم متفاوت است ولی بخش‌های اسپیکینگ و لیسنینگ این دو آزمون با هم تفاوتی ندارد.
رایتینگ و ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک با هم متفاوت است ولی بخش‌های اسپیکینگ و لیسنینگ این دو آزمون با هم تفاوتی ندارد.

اسپیکینگ

این بخش آزمون بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان دارد. اسپیکینگ آیلتس شامل سه بخش است که داوطلبان باید در حضور ممتحن و به صورت شفاهی به سوالات آن پاسخ دهند. در بخش اول سوالاتی در خصوص داوطلبان، شغل و خانواده آن‌ها مطرح می‌‌شود.

در بخش دوم، کارت‌هایی موسوم به کیوکارت دریافت خواهید کرد که در مدت ۱ دقیقه فرصت دارید تا در مورد به سوال یا موضوع کیوکارت فکر کنید. در ادامه در مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه باید در خصوص آن موضوع توضیحاتی ارائه دهید. در بخش سوم، در خصوص همان موضوعات بخش دوم، داوطلبان باید توضیحات دقیق‌تر و مرتبط‌تری ارائه کنند.

مطالب مرتبط:

۷ نکته طلایی برای افزایش تمرکز در آزمون آیلتس

چگونه آیلتس جنرال بگیریم؟

در قدم اول برای موفقیت در این آزمون باید منابع مرتبط مطالعه شود. هم‌چنین توصیه می‌شود روزانه به مطالعه بپردازید و حتما تمرین و تکرار کافی را داشته باشید. شرکت در کلاس آیلتس نیز مهم‌ترین گام برای موفقیت در این آزمون است. برای شرکت در کلاس آیلتس به جهت عدم اتلاف وقت، تعیین سطح را فراموش نکنید!

راه‌های موفقیت در آزمون آیلتس جنرال

  • هدف خود را تعیین کنید! شرکت در آزمون جنرال برای شما مفید است یا آکادمیک؟
  • از منابع کمک آموزشی مفید مانند کتاب، وبینارها، آزمون ماک‌آیلتس استفاده کنید!
  • برای یادگیری مهارت‌ها و نکات جدید آزمون آیلتس انگیزه خود را بالا ببرید!
  • در گروه‌ها و کانال‌های آیلتس عضو شوید و اطلاعات خود را افزایش دهید!
  • نسبت به قبولی در این آزمون خوش‌بین باشید!

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا توضیحاتی در خصوص آزمون آیلتس جنرال ارائه کنیم. هم‌چنین توضیحاتی در خصوص دانشگاه‌هایی که مدرک آیلتس جنرال را می‌پذیرند، بیان کردیم. نکته مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس این است که با تلاش و پیگیری کافی برای شرکت در آن خود را آماده کنید. فراموش نکنید که موفقیت یک شبه حاصل نمی‌شود و باید صبر را چاشنی تلاش خود کنید!

اگر به دنبال کلاس فشرده آیلتس هستید، کلاس‌های آیلتس فشرده ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.