بهترین دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیل کدام است؟

۶ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل

«بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل کدام هستند؟» تجربه ادامه تحصیل در خارج کشور، یک رویای بی پایان است. سطح بالای علمی و تجربه گذراندن دروس تئوری یا عملی با بهترین اساتید، علاقه و انگیزه بزرگی را برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان ایجاد می‌کند.

این علاقه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بیشتر است. در این بین، همگان به دنبال یافتن بهترین دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل هستند تا بتوانند مهارت‌ها و شایستگی‌های خود را محک بزنند. تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان نه تنها در خارج کشور، بلکه در داخل کشور نیز آینده شغلی بسیار خوبی را تضمین می‌کند.

اما مهم‌تر از تمامی این فاکتورها، پذیرش دانشگاه از طرف وزارت علوم و تحقیقات ایران است. تعداد زیادی از دانشگاه‌های خارج از کشور، توسط این وزارت مورد پذیرش واقع نمی‌شوند. بنابراین، اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم هرساله لیستی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در خارج از کشور را ارائه می‌دهند. دانشجویان نیز با استناد به آن، بهترین مقصد تحصیلی را برای خود تعیین کرده و برای پذیرش در آن اقدام می‌کنند.

حتما شما هم جزو کسانی هستید که به ادامه تحصیل در خارج کشور فکر می‌کنید. بدین منظور مدارک تحصیلی خود را جمع‌آوری کرده و برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خواهید کرد. با توجه به این موضوع، بهترین دانشگاه‌‌های جهان برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و با دید باز قدم به این دنیای بی‌انتها بگذارید.

مطالب مرتبط:

انواع مدارک تحصیلی به انگلیسی

معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان در ۲۰۲۴

مطابق نمره‌دهی (رنکینگ) کیو اس (QS)، بهترین دانشگاه‌های جهان در ایالات متحده آمریکا و انگلستان متمرکز شده‌اند. این دانشگاه‌ها به ترتیب به شکل زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)
  2. دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
  3. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  4. دانشگاه هاروارد (Harvard University)
  5. دانشگاه استنفورد (Stanford University)
  6. امپریال کالج لندن (Imperial College London)
مطابق نمره‌دهی (رنکینگ) کیو اس (QS)، بهترین دانشگاه‌های جهان در ایالات متحده آمریکا و انگلستان متمرکز شده‌اند.
مطابق نمره‌دهی (رنکینگ) کیو اس (QS)، بهترین دانشگاه‌های جهان در ایالات متحده آمریکا و انگلستان متمرکز شده‌اند.

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

MTI یا موسسه فناوری ماساچوست رتبه اول بهترین دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. MIT که در سال ۱۸۶۱ تاسیس شده، نقش مهمی در توسعه بسیاری از زمینه های فناوری و علم مدرن دارد. دانشگاه ام‌تی‌آی دارای یک پردیس اصلی است و باقی امکانات آن از جمله آزمایشگاه، رصدخانه و دیگر مراکز در خارج پردیس اصلی متمرکز شده‌اند.

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست رشته‌های متنوعی را در برمی‌گیرد. با این حال، بیشترین دانشجویان این دانشگاه به ترتیب از رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، ریاضیات، مهندسی برق و اقتصاد هستند.

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در کمبریج انگلستان است. دانشگاه کمبریج که در سال ۱۲۰۹ تاسیس شد، سومین دانشگاه قدیمی جهان به شمار می‌آید. تاسیس این دانشگاه نتیجه ورود دانشمندانی بود که دانشگاه آکسفورد را پس از اختلاف با اهالی شهر به مقصد کمبریج، ترک کردند.

با وجود اینکه رشته‌هایی مانند زبان‌شناسی، آناتومی و فیزیولوژی، زبان و ادبیات انگلیسی، علم مواد و ریاضیات در رده دوم رشته‌های این دانشگاه قرار می‌گیرند، باستان‌شناسی و زبان‌های مدرن بهترین رشته‌های موجود در این دانشگاه هستند.

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد یک دانشگاه تحقیقاتی دانشگاهی در آکسفورد انگلستان است. این دانشگاه در اوایل سال ۱۰۹۶ افتتاح شد و به قدیمی‌ترین دانشگاه در انگلیس و دومین دانشگاه قدیمی جهان بدل گشت. پس از اختلافات بین دانشجویان و مردم شهر آکسفورد در سال ۱۲۰۹، برخی از دانشگاهیان از شمال شرق به کمبریج گریختند و دانشگاه کمبریج را تاسیس کردند.

۵ رشته پرطرفدار در دانشگاه آکسفورد به ترتیب به موارد زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. فلسفه و الهیات
  2. زبان و ادبیات انگلیسی
  3. تاریخ و سیاست
  4. ریاضیات
  5. اقتصاد و مدیریت

دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی آی‌وی لیگ در کمبریج ماساچوست است. این کالج در سال ۱۶۳۶ به عنوان کالج هاروارد تاسیس شد. نام آن به اسم اولین خیر آن، روحانی پیوریتن جان هاروارد، قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده تعلق دارد‌. نفوذ، ثروت و رتبه‌بندی، آن را به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرده است.

نفوذ، ثروت و رتبه‌بندی، دانشگاه هاروارد را به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرده است.
نفوذ، ثروت و رتبه‌بندی، دانشگاه هاروارد را به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرده است.

دانشکده‌های هاروارد تنوع رشته و شاخه‌های تحصیلی زیادی دارد. با این حال،‌ رشته‌‌های علوم اجتماعی، زیست شناسی و علوم زیستی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و اطلاعات و تاریخ از پرطرفدارترین رشته‌‌های این دانشگاه به حساب می‌آیند.

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

 دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در استنفورد کالیفرنیا و یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایالات متحده به حساب می‌آید و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۸۵ توسط لیلند استنفورد (یک نجیب زاده که به عنوان هشتمین فرماندار و سناتور فعلی کالیفرنیا خدمت می‌کرد) و همسرش جین به یاد تنها فرزندشان جونیور تاسیس شد.

از جمله مهم‌ترین دلایلی که این دانشگاه یکی از بهترین‌ دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آید، تنوع و گستردگی شاخه‌های مختلف تحصیلی است. با این وجود، رشته‌های زیر از جمله پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاه استنفورد هستند و بیشترین دانشجو را به خود اختصاص داده‌اند:

  • علوم کامپیوتر
  • علوم کامپیوتر زیست شناسی
  • اقتصاد سنجی و اقتصاد کمی
  • مهندسی
  • علوم سیاسی

امپریال کالج لندن (Imperial College London)

امپریال کالج لندن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در لندن انگلستان است. تاریخ این دانشگاه با شاهزاده آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا آغاز شد. پس از آن به یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان بدل گشت. پردیس اصلی امپریال کالج در کنزینگتون جنوبی واقع شده است، جایی که بیشتر تدریس و تحقیق در آنجا انجام می‌شود. پردیس دوم نیز در وایت سیتی بستری برای نوآوری و کارآفرینی را فراهم می‌کند.

امپریال کالج لندن بر علم مهندسی، تجارت و پزشکی تمرکز دارد. با وجود اینکه تنوع شاخه‌های تحصیلی در این دانشگاه بالا است، اما دانشجویان علوم پزشکی، مهندسی و تجارت درصد بیشتری از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط:

هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی

سخن پایانی

در این مقاله با ۶ دانشگاه برتر در سطح جهانی آشنا شدیم. پیدا کردن دانشگاه‌های برتر جهان گامی بزرگی در جهت ادامه تحصیل و آگاهی درباره آن به حساب می‌آید. حالا با دانستن بهترین دانشگاه‌ها، می‌توانید که درباره مقصد آینده خود با دید بازتری تصمیم بگیرید.

اگر برای ادامه تحصیل در خارج کشور به خدمات ترجمه رسمی مدارک خود نیاز دارید، ترجمیک همراه شما است. ترجمیک یک دارالترجمه رسمی و غیررسمی آنلاین است که خدمات ترجمه را در همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد. همین حالا برای سفارش ترجمه مدارک خود اقدام کنید.

یک دیدگاه در «۶ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.