بهترین دانشگاه های ایتالیا

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا کدام است؟

به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر به واسطه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستید؟ پس باید بهترین دانشگاه‌های ایتالیا را بشناسید! مدارک دانشگاه‌های معتبر چه در ایتالیا چه در هر کشور دیگری، آینده شما را تضمین می‌کنند. پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهند. بنابراین، اگر به دنبال بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای مهندسی، پزشکی، روانشناسی، حقوق، هنر، معماری و … می‌گردید، نگران این موضوع نباشید. تحصیل در ایتالیا یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌تان خواهد بود.

برای شروع باید لیست دقیقی از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا داشته باشید تا بر آن اساس تصمیم بگیرید. سپس به سایت اصلی این دانشگاه‌ها مراجعه کرده و مدارک لازم آن‌ها را آماده کنید. بعد از آن با ترجمه رسمی مدارک هویتی و تحصیلی، امکان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را خواهید داشت.

برای آشنایی بیشتر با برترین دانشگاه‌های ایتالیا در سال ۲۰۲۴، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

لیست بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در سال ۲۰۲۴

بر اساس آخرین آمار به دست آمده از www.usnews.com، جدول زیر لیست ۲۰ دانشگاه برتر ایتالیا به همراه رتبه‌بندی آن‌ها در سطح کشوری و جهانی را نشان می‌دهد:

دانشگاه‌های برتر ایتالیا

رتبه در سطح کشور

رتبه در سطح جهان

دانشگاه پادوا

۱

۱۱۵

دانشگاه بولونیا

۲

۱۲۲

دانشگاه ساپینزا رم

۳

۱۲۵

دانشگاه میلان

۴

۱۵۶

دانشگاه فدریکو دوم (ناپل)

۵

۱۸۵

دانشگاه تورین

۶

۲۰۹

دانشگاه پیزا

۷

۲۱۹

دانشگاه فلورانس

۸

۲۵۰

دانشگاه ترنتو

۹

۲۵۶

دانشگاه میلانو-بیکوکا

۱۰

۲۷۳

مدرسه بین المللی برای مطالعات پیشرفته (SISSA)

۱۱

۲۸۲

دانشگاه پاویا

۱۲

۲۹۵

دانشگاه پلی تکنیک میلان

۱۳

۲۹۷

دانشگاه جنوا

۱۴

۳۰۰

دانشگاه تورورگاتا رم

۱۴

۳۰۰

دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل

۱۶

۳۱۴

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس

۱۷

۳۶۶

دانشگاه پروجا

۱۸

۳۸۵

دانشگاهScuola Normale Superiore Di Pisa

۱۹

۴۱۶

دانشگاه تریسته

۱۹

۴۱۶

لیست برترین دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه پادووا (University of Padua)

دانشگاه پادونا یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است که از سال ۱۲۲۲ در غرب ونیز تشکیل شد. علت تشکیل این دانشگاه این بود که برخی از اساتید و دانشجویان تصمیم گرفتند که از دانشگاه بولونیا بروند. پس از آن، این دانشگاه شکل گرفت و در سال ۲۰۲۴ رتبه بالاتری از خود دانشگاه بولونیا دارد.

زبان اصلی این دانشگاه، ایتالیایی است. با این حال، برخی برنامه‌های تحصیلی به خصوص در کارشناسی‌ارشد به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند. هزینه شهریه این دانشگاه برای دانشجویان عادی و بین‌المللی تفاوتی ندارد.

دانشگاه پادوا هشت دانشکده اصلی دارد: علوم کشاورزی و دامپزشکی، اقتصاد و علوم سیاسی، حقوق، مهندسی، پزشکی، روانشناسی، علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی. ددلاین یا شروع ترم تحصیلی دانشگاه از اکتبر است و تا ماه جولای ادامه دارد. هر ترم سه ماه زمان می‌برد.

جدا از مدرک اصلی، این دانشگاه مدارک بین‌المللی و دوگانه نیز ارائه می‌دهد. این یعنی با همکاری برخی دانشگاه‌های بین‌المللی مثل دانشگاه پاریس دیدرو، مدرک دوگانه برای دانشجویان صادر می‌شود. این ویژگی برای دانشجویانی است که قصد کار در شرکت‌های بین‌المللی و جهانی را دارند.

برای اطلاعات بیشتر درباره مدارک تحصیلی مورد نیاز، وارد صفحه اصلی دانشگاه پادوا شوید: www.unipd.it

دانشگاه بولونیا (University of Bologna)

سال ۱۰۸۸ یک دانشگاه دولتی به نام بولونیا تاسیس شد که رفته رفته پنج پردیس در آن شکل گرفت. پردیس اصلی در خود بولونیا بوده و یکی از پردیس‌های آن در بوئنوس آیرس آرژانتین واقع شده است. دانشگاه بولونیا تقریبا ۸۵۰۰۰ دانشجو را پوشش می‌دهد که ۷ درصد آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. سه چهارم دانشجویان در پردیس اصلی دانشگاه واقع شده‌اند.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا: دانشگاه بولونیا

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه بولونیا به رشته مربوطه بستگی دارد. شهریه تحصیل در دانشگاه بولونیا برای دانشجویان خود ایتالیا و دانشجویان بین‌المللی یکسان است.

دانشگاه بولونیا یازده دانشکده دارد: کشاورزی و دامپزشکی، هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی، اقتصاد، مدیریت و آمار، مهندسی و معماری، زبان‌ و ادبیات خارجی، ترجمه، حقوق، داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی، علوم سیاسی، روانشناسی و آموزش،‌ علوم سیاسی، روانشناسی و آموزش و علوم. این دانشگاه در مجموع در حدود ۲۰۰ رشته تحصیلی ارائه می‌دهد.

زبان اصلی دانشگاه بولونیا ایتالیایی است، البته مقطع تحصیلی دکتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برخی از برنامه‌های تحصیلی با مدارک بین‌المللی نیز به زبان انگلیسی هستند. دانشگاه بولونیا دروس خود را به صورت ترمی ارائه می‌دهد که شروع و پایان امتحانات با توجه به رشته و دانشکده متفاوت هستند.

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University Rome)

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر ایتالیا، یک موسسه دولتی است که در سال ۱۳۰۳ تاسیس شد. پردیس اصلی آن در نزدیکی مرکز شهر رم قرار دارد و در سال اخیر بیش از ۱۱۰۰۰۰ دانشجو را تربیت کرده است و می‌کند.

دانشگاه ساپینزا رم یازده بخش دانشگاهی اصلی دارد: معماری، هنر و علوم انسانی، مهندسی عمران و صنایع، اقتصاد، مهندسی اطلاعات، آمار، حقوق، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی، پزشکی و دندان‌پزشکی، روانشناسی، داروسازی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات. علاوه بر آن، دانشگاه ساپینزا دارای یک دانشکده هوافضا است. دوره‌های دانشگاه ساپینزا رم ترمی پیش می‌رود و هر ترم آن در ماه‌های سپتامبر و فوریه شروع می‌شود.

تمام رشته‌ها در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. با این حال، برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد به زبان انگلیسی نیز وجود خواهند داشت. دانشگاه ساپینزا رم نزدیک ۶۰ کتابخانه و ۲۰ موزه در دانشکده‌های مختلف دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه، مدارک مورد نیاز و ددلاین اپلای، وارد سایت اصلی دانشگاه شوید: www.uniroma1.it

دانشگاه میلان (University of Milan)

دانشگاه میلان یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد. پردیس مرکزی و اصلی این دانشگاه در مرکز شهر میلان قرار دارد. دیگر دانشکده‌ها و سایر ساختمان‌های اصلی دانشکده در مکان‌های دیگر مستقر شده‌اند.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا: دانشگاه میلان

هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه برای همه دانشجویان (بین‌المللی و عادی) به یک صورت است. با این حال، هزینه تحصیل در مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف متفاوت است. این دانشگاه با تعدادی خوابگاه در خارج از محدوده میلان قرارداد دارد. دانشجویان خارج از این محدوده به راحتی از امکانات این خوابگاه‌ها استفاده خواهند کرد.

حدود ۶۵ برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف در این دانشگاه برتر ایتالیا ارائه می‌شود. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از: علوم کشاورزی و مواد غذایی، علوم ورزشی و تربیت بدنی، علوم انسانی و حقوق، علوم زبانی و فرهنگی، علوم داروسازی و غیره.

برنامه‌های تحصیلی در ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. با این وجود در مقطع کارشناسی‌ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهید داشت. رشته‌های اقتصاد، امور مالی و توسعه پایدار به زبان انگلیسی هستند. دانشگاه میلان همچنین سه باغ گیاه‌شناسی دارد که پیشینه یکی از آن‌ها به سال ۱۷۷۷ برمی‌گردد.

اگر برای تحصیل در دانشگاه میلان مشتاق هستید، وارد صفحه اصلی سایت دانشگاه شوید: www.unimi.it

دانشگاه فدریکو (University of Naples Federico II)

دانشگاه فدریکو ایتالیا رتبه پنجم در بین بهترین دانشگاه‌های ایتالیا را از آن خود می‌کند. این دانشگاه ۱۵۷ رشته در ۱۳ حوزه آموزشی مختلف ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های مهم دانشگاه فدریکو عبارتند از:

  • کشاورزی
  • معماری
  • اقتصاد
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • حقوق
  • پزشکی و جراحی
  • علوم بیوتکنولوژی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • علوم طبیعی
  • علوم سیاسی
  • جامعه‌شناسی
  • علوم انسانی

دانشگاه فدریکو همچنین بورسیه‌های تحصیلی خاصی را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها سالانه یا دوساله هستند. درخواست بورسیه تنها تحت مدت زمان مشخص و شرایط خاص انجام‌پذیر است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فدریکو را دارند، باید با مراجعه به سایت این دانشگاه از اطلاعات اولیه بهره‌مند شوند.

سایت دانشگاه فدریکو: www.international.unina.it

دانشگاه تورین ایتالیا (University of Turin)

دانشگاه تورین ایتالیا یک موسسه دولتی است که در سال ۱۴۰۴ تاسیس شد. این دانشگاه در تورین ایتالیا قرار دارد. تورین در جنوبی غربی شهر مشهور میلان واقع شده است. دانشگاه تورین هفت پردیس اصلی دارد: ۵ پردیس در مرکز شهر و ۲ پردیس در حومه.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورین برای دانشجویان بین‌المللی و ایتالیایی به یک اندازه است. یک سازمان دولتی مسکن‌ها و خوابگاه‌های این دانشگاه را مدیریت می‌کند که هم برای دانشجویان کارشناسی و هم کارشناسی‌ارشد در دسترس هستند.

دانشگاه تورین شش دانشکده دارد: کشاورزی و دامپزشکی، پزشکی، مدیریت و اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی و سیاسی و علوم انسانی. در حال حاضر دانشگاه تورین بیش از ۶۵ رشته در کارشناسی و ۷۵ رشته در کارشناسی‌‌ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد است.

تقویم تحصیلی دانشگاه تورین ترمی است. درست مانند سایر دانشگاه‌ها، درس‌ها به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. البته در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی و مقطع کارشناسی‌ارشد رشته اقتصاد و بیوتکنولوژی، درس‌ها به زبان انگلیسی هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه تورین، وارد صفحه دانشگاه تورین شوید.

دانشگاه پیزا (University of Pisa)

یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که برای ادامه تحصیل در ایتالیا انتخاب خواهید کرد، بدون شک دانشگاه پیزا است. این دانشگاه به طور رسمی در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد، البته برخی محققان ادعا می‌کنند که پیشینه آن به قرن ۱۱ میلادی برمی‌گردد. دانشگاه پیزا یک دانشگاه دولتی، یکی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا و دارای بهترین مراکز تحقیقاتی ایتالیا است.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا: دانشگاه پیزا

در این دانشگاه بیست بخش اصلی و مرکز تحقیقاتی وجود دارد: کشاورزی، اخترفیزیک، علوم کامپیوتر، مهندسی،‌ پزشکی و دامپزشکی است. علاوه بر این، این دانشگاه روابط نزدیکی با موسسات تحقیقاتی بین‌المللی و موسسات فرهنگی دارد.

جهت اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه دولتی پیزا، مدارک لازم برای ترجمه در دارالترجمه رسمی و مدت زمان اپلای، وارد صفحه رسمی دانشگاه پیزا شوید: www.unipi.it

دانشگاه فلورانس (University of Florence)

جمهوری فلورانس در سال ۱۳۲۱ تصمیم به تاسیس یک دانشگاه دولتی گرفت که امروزه نام آن را دانشگاه فلورانس ایتالیا می‌نامند. رفته رفته این دانشگاه به یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در خصوص رشته‌های مدنی، ادبیات و پزشکی تبدیل شد.

مطالب مرتبط:

مزایای تحصیل در ایتالیا

در سال‌های اخیر، دانشگاه فلورانس در زمینه‌های مهمی مانند ثبت اختراع، راه‌اندازی کارگاه مشترک و غیره فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است. این دانشگاه جزو بهترین و بزرگ‌ترین سیستم‌های تحقیقاتی عمومی در ایتالیا به شمار می‌آید. این نتیجه به لطف محققینی است که سالانه به طور گسترده در دانشگاه فعالیت می‌کنند. از لحاظ رتبه‌بندی QS نیز این دانشگاه در رده مناسبی قرار می‌گیرد.

دانشگاه فلورانس اطلاعات تکمیلی درباره اخذ بورسیه تحصیلی، نحوه اپلای و مدارک لازم برای اپلای را نیز در سایت خود به نمایش درآورده است: www.unifi.it

درباره دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایران بسیار معروف است. این دانشگاه به دلیل ارائه بورسیه استانی و جذب دانشجویان بین‌المللی، یک انتخاب خوب برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود. هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی در سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان سفر می‌کنند.

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا برای رشته‌های فنی مهندسی (مهندسی، معماری، طراحی صنعتی و سایر) به حساب می‌آید. همچنین، می‌توان آن را یک موسسه برجسته برای انجام امور تحقیقاتی دانست.

به دلیل حجم بالای دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه، رشته‌های زیادی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. وجود دانشکده‌های متفاوت و کار کردن تخصصی روی رشته‌های پرطرفدار به مزایای این دانشگاه اضافه می‌کند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای رشته‌های مهم و فنی مهندسی بورسیه‌های خاصی وجود دارد که سایت اصلی دانشگاه آن‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند.

سخن پایانی

در این پست لیست کاملی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا را با هم بررسی کردیم. همچنین تاریخچه، شرایط و امکانات تحصیلی برخی از این دانشگاه‌ها را نیز مطالعه کردیم. اگر قرار باشد که یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، انتخاب شما کدام است؟ اطلاعات مربوط به آن را با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت و سایت دانشگاه، به دست آورید.

یکی از اقدامات مهم برای اپلای و مهاجرت تحصیلی، تقویت رزومه با استفاده از خدمات ترجمه مقاله و ترجمه کتاب است. خیلی از دانشجویان برای افزایش شانس پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی، با ترجمه مقاله و ترجمه کتاب به نام خودشان کار را به اتمام می‌رسانند. به همین دلیل،‌ همین حالا باید وارد سایت ترجمه ترجمیک شوید و خدمات مدنظر خود را انتخاب کنید. ترجمیک از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما خواهد ماند.

یک دیدگاه در «بهترین دانشگاه‌های ایتالیا کدام است؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.