تغییر اندازه صفحه در ورد

تغییر اندازه‌ی صفحه در نرم‌افزار ورد WORD

صفحات ورد، به صورت پیش‌فرض در اندازه A4 باز می‌شوند و در همین اندازه نیز پرینت گرفته می‌شوند. این در حالی است که ممکن است کاربر به اقتضای شرایط اندازه‌ی دیگری را مدنظر داشته باشد. خبر خوب این است که نرم‌افزار ورد، امکاناتی را برای تغییر اندازه صفحات در نظر گرفته است.

اگر شما در حال آماده‌سازی یک سند در در ورد هستید و اندازه خاصی را برای صفحات در نظر گرفته‌اید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه ترفند تغییر اندازه صفحات در ورد را بررسی خواهیم کرد. آشنایی با این ترفند، برای کارمندان و همه افرادی که در حیطه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنند مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط:

چگونه در ورد (word) فرم بسازیم؟

چگونه اندازه صفحات را ورد تغییر دهیم؟

برای تغییر ابعاد صفحه یا به زبان عمومی‌تر کاغذ نرم‌افزار ورد گام‌های زیر را دنبال کنید.

  • در نوار بالای نرم‌افزار بر روی گزینه Layout کنید. در این منو، از بخش Page Stup روی گزینه Size کلیک کنید.
تغییر اندازه صفحات در ورد
  • با کلیک روی این گزینه، یک منوی کشویی شامل پرکاربردترین ابعاد صفحات را مشاهده خواهید کرد.
تغییر اندازه صفحات در ورد
  • با انتخاب اندازه مورد نظر، سایز صفحه ورد تغییر خواهد کرد. با این حال اگر اندازه خاصی موردنظر شما در موارد پیش‌فرض قرار ندارد، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی More paper size، وارد تنظیمات اندازه‌ی صفحه بشوید و اندازه موردنظرتان را وارد کنید.
  • با انتخاب این گزینه، یک پنجره جدید باز می‌شود. کافیست در بخش Width عرض و در بخش height طول موردنظرتان را وارد کنید تا اندازه صفحه، طبق این موارد سفارشی‌سازی شود.
تغییر اندازه صفحات در ورد

سخن پایانی

در این مطلب با ترفند تغییر اندازه صفحات در ورد آشنا شدیم. آشنایی با این قابلیت در بسیاری از موارد کارساز خواهد بود. برای مطالعه مطالب کاربردی و مفید بیشتر به دسته‌بندی آموزش ورد وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

برای فعالیت در بخش ترجمه، ویراستاری و تولید محتوای ترجمیک، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.