ایجاد فهرست تصاویر و برچسب‌گذاری عکس‌ها در Word

نگارش پایان نامه و مقالات مستلزم ایجاد فهرست تصاویر است، در این پست نحوه ایجاد فهرست تصاویر را آموزش داده‌ایم تا به سادگی بتوانید آن را انجام دهید.

برای ایجاد فهرست تصاویر در Word، ابتدا باید آن­ها را برچسب­‌گذاری کنید، نحوه برچسب‌­گذاری تصاویر بدین صورت است که در ابتدا باید تصویر را انتخاب کنید. به قسمت Reference رفته و در بخش Caption، گزینه Insert Caption را انتخاب نمایید.

سریع‌­ترین روش این است که پس از انتخاب تصویر و کلیک راست بر روی آن، گزینه Insert Caption را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه  Insert Caption، پنجره‌ه­ایی باز می‌­شود که دارای قسمت­‌های مختلفی است. در قسمت Label، سه حالت Figure، Table و Equation وجود دارد.

برای ایجاد لیبل جدید بر روی New Label کلیک کرده و پس از باز شدن پنجره مربوط به آن، برچسب جدید را تایپ نمایید.

حال که لیبل شما ایجاد به حالت­‌های دیگر افزوده شده است، می­‌توانید آن را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی می‌­بایست در به قسمت Position رفته و محل قرارگیری برچسب را انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که برچسب­‌ها معمولا در پایین و یا بالای تصاویر قرار می­‌گیرند.

نکته: اگر می­خواهید تصاویر شامل شماره فصل­‌ها هم باشد، در پنجره Caption، گزینه Numbering را انتخاب کنید.

آموزش افزودن تصاویر و چرخاندن آن‌ها را در اینجا بخوانید.

پس از آن گزینه Include chapter numbering را فعال و تیک بزنید، به بخش Chapter starts with style رفته و Heading 1 را انتخاب کنید. سپس به قسمت Use separator رفته و گزینه مناسب را به منظور جداسازی شماره شکل انتخاب نمایید. البته می‌­توانید به قسمت Format بروید و نوع شماره‌گذاری را تعیین کنید و در نهایت بر روی Ok کلیک نمایید.

با انجام مراحل ذکر شده به راحتی می­توانید شماره‌گذاری تصاویر را انجام دهید و پس از آن نوبت به ایجاد فهرست تصاویر است.

به قسمت Reference و بخش Caption رفته و گزینه Insert Table of Figures را انتخاب نمایید.

پنجره‌­ای با نام Table of Figures برایتان باز می­‌شود که باید به بخش Table of Figures بروید. سپس به بخش General رفته و در قسمت مربوط به Caption Label، گزینه­های مربوط به برچسب ایجاد شده را انتخاب کنید.

با انتخاب آن، نام و شماره تصاویر در بخش Print Preview و Web Preview نمایش داده می­‌شود. اگر می­خواهید اندازه، رنگ، فونت و یا تنظیمات دیگر را بر روی آن اعمال کنید، بر روی Modify کلیک کرده و تغییرات را انجام دهید.

بر اساس این آموزش شما در نهایت می‌توانید یک فهرست تصاویر در فایل موردنظر خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.