تلگرام، قابلیت ترجمه متون را به نسخه جدید خود اضافه کرد!

داشتن دوستان غیرفارسی‌زبان و مکالمه با آن‌ها، یکی از روش‌های هیجان‌انگیز و متداول برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی است. حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که در شبکه‌های اجتماعی مختلف با خارجی‌ها چت می‌کنند و از این طریق اصطلاحات جدید بسیاری زیادی یاد گرفته‌اند! حتی ممکن است خودتان هم یکی از این افراد باشید!

حال تصور کنید که در حال چت کردن هستید ولی ناگهان به حضور یک مترجم، نیاز پیدا می‌کنید! خوشبختانه تلگرام با اضافه کردن قابلیت ترجمه متون به آخرین نسخه خود، این مشکل را حل کرده است.

در این مطلب با این قابلیت جدید و کاربردی تلگرام آشنا خواهیم شد. اگر شما به یادگیری زبان‌های خارجی و ترجمه متون علاقه دارید، در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

راهنمای انتخاب نرم‌افزار کمک‌مترجم

چگونه قابلیت ترجمه تلگرام را در اندروید فعال کنیم؟

همان‌طورکه احتمالا می‌دانید، تلگرام یک بخش مجزا برای انتخاب زبان برنامه دارد. ویژگی جدید ترجمه متون نیز در همین بخش در دسترس است. کافیست روی منوی همبرگری (که گوشه بالا سمت چپ صفحه اصلی برنامه) قرار گرفته کلیک کنید و طبق تصاویر زیر عمل کنید.

قابلیت ترجمه متون در تلگرام
چگونه در تلگرام متن ترجمه کنیم؟
چگونه پیام‌های تلگرام را ترجمه کنیم؟

چگونه برخی زبان‌ها را از ویژگی ترجمه متون تلگرام، حذف کنیم؟

ممکن است به برخی زبان‌ها مسلط باشید یا بخواهید که چند زبان، مثل زبان مادری خود را، از لیست زبان‌های ترجمه تلگرام حذف کنید. مراحل غیرفعال کردن ترجمه برخی زبان‌ها، در تصاویر زیر نشان داده شده است.

آیا تلگرام قابلیت ترجمه هم دارد؟
چگونه در تلگرام ترجمه کنیم؟

در واقع، باید از لیست بالا زبان‌های موردنظرتان را انتخاب کنید و تیک بزنید.

چگونه از قابلیت ترجمه متون در تلگرام استفاده کنیم؟

پس از انجام مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها چند کلیک با ترجمه پیام‌های موردنظرتان فاصله خواهید داشت.

صفحه گفت‌وگوی موردنظرتان را باز کنید، روی پیام موردنظرتان کلیک کنید، گزینه translate را انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه، پیام شما ترجمه شود. توجه کنید که ترجمه شما، در کادر کوچک پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

ترجمه متون در تلگرام
ترجمه پیام در تلگرام
قابلیت ترجمه در تلگرام

کلام پایانی

تلگرام، یکی از قدرتمندترین برنامه‌های پیام‌رسان است و علاوه بر قابلیت ترجمه متون، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ، پاک کردن پیام‌‌‌ها، ارسال پیام‌های مخفی و… اشاره کرد. علاوه بر همه این‌ها، تلگرام در نسخه پرمیوم خود، امکانات بسیار بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

ترجمه تخصصی مقاله یکی از خدمات مختلف ترجمیک است. اگر به این دسته از خدمات ما نیاز دارید، روی لینک رنگی کلیک کنید.

استخدام مترجم و نویسنده دورکار، یکی از سیاست‌های ترجمیک است. در صورت تمایل به همکاری به صفحه استخدام مترجم مراجعه و پنل کاربری بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.