اشتباهات املایی رایج آزمون آیلتس

حتما اطلاع دارید که آزمون آیلتس از محبوب‌ترین و استانداردترین آزمون‌های بین‌المللی، برای سنجش میزان تسلط به زبان انگلیسی است. دو گام مهم، برای کسب موفقیت در این آزمون شرکت در کلاس آیلتس آنلاین و مطالعه است.

از جمله موضوعاتی که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بررسی املای صحیح کلمات است. داوطلبان باید با شکل صحیح املای کلمات آشنا باشند. هم‌چنین، درک املای صحیح کلمات و نوشتار صحیح آن‌ها در کسب نمره مطلوب آزمون آیلتس مهم و اثربخش است.

اگر جزء افرادی هستید که قصد آشنایی با اشتباهات املایی رایج آیلتس دارید و به دنبال افزایش اطلاعات خود در این زمینه هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۶ راهکار برای بهبود گرامر در آزمون آیلتس

نقش واژگان در آزمون آیلتس

در هر چهار بخش آزمون آیلتس، واژگان ۲۵٪ از نمره را به خود اختصاص می‌دهند. این به این معناست که داوطلبان باید تلفظ دقیق و املای کلمات پرتکرار آزمون آیلتس را بدانند. چراکه درک شکل صحیح تلفظ و املای کلمات از کاهش نمرات هر مهارت جلوگیری می‌کند.

اشتباهات املایی در آزمون آیلتس
اشتباهات املایی باعث کاهش نمره شما در بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ می‌شود

بیشتر خطاهای املایی در کلمات پیچیده و طولانی رخ می‌دهد چرا که به طور معمول این کلمات چالش‌برانگیزتر هستند و داوطلبان را در نوشتار دچار خطا می‌کنند. می‌توان گفت اشتباهات املایی علاوه بر مهارت نوشتاری یا رایتینگ در مهارت لیسنینگ نیز اثرگذار هستند و می‌تواند نمره این بخش را نیز کاهش دهد.

۱۲ خطای رایج املایی در آیلتس

همانطور که اشاره شد داوطلبان باید خطاهای املایی خود را به صفر برسانند تا نمره خود را از دست ندهند. خطاهای املایی بیشتر خود را در مهارت رایتینگ و در نوشتن مقالات نشان می‌دهند. در ادامه این مطلب به ۱۰ مورد از خطاهای املایی رایج اشاره می‌شود و با نمونه‌ای علت آن شرح داده می‌شود:

  • تک یا دوحرفی‌ها

اینکه در املای کلمات یک یا دو حرف قرار بگیرد، داوطلبان را دچار تردید می‌کند. در این خصوص کلمات متداولی وجود دارد که داوطلبان را دچار تردید می‌کند. برای مثال کلمه‌ی ‘Embarrassment’ را به اشتباه  ‘Emabarasment’ می‌نویسند.

  • حروف بی‌صدا

در زبان انگلیسی بعضی کلمات وجود دارند که حروف بی‌صدا نام دارند. این بدین معناست که این کلمات نوشته می‌شوند اما خوانده نمی‌شوند. این حروف در تلفط نیز نباید خوانده شوند. برای مثال کلمه‌ی ‘Handkerchief’ که در آن حرف D بی‌صداست. هم‌چنین کلماتی مانند Autumn, column, government, environment از این جمله هستند.

  • موقعیت I و E

حروف I و E از جمله حروفی هستند که ممکن است به اشتباه به جای یکدیگر به کار برده شوند. در بعضی کلمات ممکن است به جای حرف I از حرف E استفاده شود. برای مثال به جای کلمه ‘Chief’ از املای نادرست ‘Cheif’ استفاده شود.

برنامه‌ریزی برای آزمون آیلتس
  • Er و Or

بعضی از واژگان در زبان انگلیسی به or ختم می‌شوند مانند کلمه Doctor. بعضی از کلمات نیز به er ختم می‌شوند مانند کلمه ‘Traveler’ که ممکن است داوطلبان به اشتباه آن را ‘Travelor’ بنویسند. در نوشتار این دسته از کلمات باید نهایت دقت توسط داوطلبان به کار گرفته شود.

  • تداخل زبانی

در افراد غیربومی انگلیسی ممکن است تلفظ زبان بومی خودشان در املای کلمات انگلیسی تاثیر بگذارد. برای مثال به دلیل تلفظ به جای شکل صحیح کلمه ‘Modern’ آن را به دلیل تلفظ خودشتن و ذهنیت خود به کلمه ‘Modren’ تغییر دهند.

  • نوشتار اشتباه

در بعضی مواقع ممکن است کلمات به جای یکدیگر به کار بروند و خطای املایی رخ دهد. از جمله این موارد می‌توان به کلمه نادرست  ‘Loose‘ به جای ‘Lose’ اشاره کرد. یا کاربرد کلمه ‘There’ به جای ‘Their’.

  • استفاده از مصوت اشتباه

از جمله این خطا می‌توان به کاربرد نادرست کلمه ‘Tirtiary’ به جای ‘Tertiary’ اشاره کرد.

آموزش املای صحیح واژگان انگلیسی
  • خطای بین c و s

به دلیل تلفظ تقریبا یکسان این حروف ممکن است در نوشتن کلماتی که این حروف در آن به کار رفته است، دچار خطا شوید. مانند کلماتی چون  society و Expenses..

مطالب مرتبط:

Accept یا Except؟بررسی این دو واژه پرکاربرد

  • تغییر شکل کلمات:

تغییر شکل کلمات، ممکن است موجب بروز خطای املایی شود. مانند کلمات influence و influential.

  • فراموش کردن حروف

ممکن است فراموشی برخی حروف در نوشتار، املای آن‌ها را تغییر دهد. مانند فراموشی کردن قرار دادن r در کلمه‌ی ‘Surprise’.

  • واژگان معکوس

بعضی مصوت‌های معکوس ممکن است باعث بروز خطای املایی شوند. مانند دو کلمه WEIRD و WIERD که می‌توانند به جای یکدیگر به اشتباه به کار بروند.

  • خطا در تشخیص حروف صدادار

در برخی موارد ممکن است به دلیل شباهات دو ترکیب مصوت‌دار، خطایی املایی بروز کند. مانند استفاده از ‘Dreems’ به جای ‘Dreams‘.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم علت بروز خطاهای املایی را در آزمون آیلتس بررسی و تحلیل کنیم. پیشنهاد ما این است که با بررسی و تحلیل همه‌جانبه متون انگلیسی و منابع امتحانی را مطالعه کنید که در نوشتار و املا حروف و جملات انگلیسی دچار خطا نشوید.

اگر به دنبال کلاس آیلتس با هزینه مناسب هستید، هزینه آیلتس دبستان ترجمیک را بررسی کنید!

یک دیدگاه در «اشتباهات املایی رایج آزمون آیلتس»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.