۱۰ جایگزین کاربردی برای ?How Are You

حتما موافق هستید که تنوع چاشنی زندگی است! همه ما خواه ناخواه این ایده را در زندگی روزمره خود پیاده می‌کنیم. مثلا ترجیحا غذای تکراری نمی‌خوریم، لباس‌هایمان را عوض می‌کنیم و با سفر و تفریح به زندگی تنوع می‌دهیم!

صحبت کردن نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر با تنوع همراه نباشد، خسته‌کننده به نظر می‌رسد. به همین دلیل آشنایی با اصطلاحات و عبارات متنوع، به گستردگی دایره لغات شما کمک می‌کند و به مکالمات شما رنگ و بوی تازه‌ای می‌دهد.

در این مطلب، با ۱۰ جایگزین کاربردی برای اصطلاح ?How Are You آشنا خواهیم شد. اگر در حال شرکت در یک کلاس آیلتس آنلاین هستید و دوست دارید در جلسه اسپیکینگ ممتحن را تحت تاثیر قرار دهید، تا انتها همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۱۳ جایگزین برای you are welcome در زبان انگلیسی!

?What’s Going On

?What’s Going On در زبان فارسی، معادل «چه‌ خبر؟» بوده و استفاده از آن راهی عالی و غیررسمی برای شروع صحبت با دوستان است. اگر همیشه به دنبال راهی برای ادامه‌دار شدن مکالمات‌تان می‌گردید، این اصطلاح کار را برایتان ساده می‌کند و سکوت غیرقابل‌تحملی که بعد از سلام کردن به وجود می‌آید را می‌شکند!

?What’s New (With You)

?What’s New (With You) نیز مفهومی مشابه ?What’s Going Onدارد و در زبان فارسی معادل «چه خبرا؟» است. بنابراین از این عبارت نیز می‌توانید به عنوان شروعی طوفانی برای مکالمات دوستانه و غیررسمی خود شروع کنید. احتمالا در پاسخ نیز اطلاعات جالبی درباره آخرین اتفاقات زندگی دوست‌تان دریافت خواهید کرد!

مثال:

+What’s new?

_Not much. I just saw that new Star Wars movie though. Have you seen it yet?

آموزش مکالمه انگلیسی

?What’s Up

?What’s Up، اخیرا به جمع جایگزین‌های How Are You اضافه شده و عبارتی کاملا غیررسمی است که اغلب برای گفت‌وگو با دوستان و همکاران صمیمی استفاده می‌شود.

?HOW HAVE YOU BEEN

عبارت ?How Have You Been اغلب در مواردی کاربرد دارد که بعد از مدت‌ها کسی را می‌بینیم و قصد شروع مکالمه را داریم. توجه داشته باشید که اگر تنها چند روز از دیدار شما با فردی می‌گذرد، از این عبارت استفاده نکنید. اما اگر مثلا دوری شما بیشتر از چند هفته شده است، استفاده از ?How Have You Been بلامانع است.

?How’s Everything

?How’s Everything راهی دیگر برای شروع گفت‌وگو با فردی است که مدت‌ها قبل ملاقات کرده‌اید. در واقع با استفاده از عبارت، تمایل خود را برای کسب اطلاعات کلی درباره اتفاقات اخیر اعلام می‌کنید.

?How’s It Going

در انگلیسی روزمره، از How’s It Going، به عنوان عبارتی کلاسیک و کمی رسمی‌تر یاد می‌شود و تقریبا برای هر موقعیتی به جز موقعیت‌های خیلی رسمی کاربرد دارد. این عبارت را می‌توان در زبان فارسی، معادل «اوضاع چطوره؟» دانست.

?You All Right

استفاده از این عبارت، به کمی ظرافت و دقت نیاز دارد. به عبارت دیگر، هنگام ادای این عبارت، با تن صدای بالا شروع کنید و آن را با تن پایین به پایان برسانید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که اثر دلخواه خود را گذاشته‌اید.

Hey, Hey Man. Hi.

این عبارت، یکی از غیررسمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین موارد این لیست است. با این حال، توجه داشته باشید که تنها برای گفت‌وگو با افرادی که به‌خوبی می‌شناسید از این عبارت استفاده کنید. به عنوان مثال، این عبارت، برای سلام کردن به رئیس یا یک بزرگ‌تر خیلی جالب نیست!

جایگزین کاربردی برای how are you

?How’s Your Day Going

این عبارت، در دو اتمسفر رسمی و غیررسمی کاربرد دارد و معمولا پاسخ‌هایی مثل It’s going well، Great یا Couldn’t be better همراه است.

Long Time No See

این عبارت، همان‌طورکه از ظاهرش پیداست، برای احوال‌پرسی با افرادی که مدت‌ها از آن‌ها بی‌خبر بوده‌ایم کاربرد دارد. در صورت استفاده از این اصطلاح، لزوما جویای اتفاقات اخیر زندگی شخص مقابل نمی‌شوید. با این حال، می‌توانید مکالمه با فردی که مدت‌ها از شما دور بوده است را به‌طور طبیعی شروع کنید.

در جواب how are you چه بگوییم؟

تا اینجا با اصطلاحات و عباراتی متنوع آشنا شدیم و دیدیم که برای احوال‌پرسی و شروع مکالمه، تنها به عبارت تکراری و خسته‌کننده how are you محدود نیستیم. حال فرض کنید که شروع‌کننده مکالمه نیستید. در این حالت، باید به فکر پاسخی جذاب برای hoe are you باشید!

برای این که طبیعی‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسید، به جای جواب‌هایی مثل I’m fine، thanks و … از اصطلاحات زیر استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر لحن شما در انتهای عبارت کمی بالا برود، مثبت‌تر و باانرژی‌تر به نظر خواهید رسید.

I’m good

Pretty good

I’m well

حال اگر هنگام پاسخ به احوال‌پرسی‌ها، احساس خیلی خوبی ندارید ولی با این حال، نمی‌خواهید ناامیدکننده به نظر برسید، می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی

I’m OK.

Not too bad.

Same old, same old.

Yeah, all right.

I’m alive!

نکته: مورد آخر نوعی شوخی و جوک است و نشان می‌دهد که همه چیز در زندگی شما روبه‌راه است!

گاهی اوقات نیز همه چیز عالی نیست ولی خیلی اهل گله و شکایت نیستید. در چنین مواردی گزینه‌های زیر روی میز شما هستند.

I’ve been better

Better now that you’re here.

I can’t complain too much.

سخن پایانی

حال که به انتهای این مطلب رسیدیم، به چند سلاح جدید و کاربردی برای بهبود مکالمات انگلیسی مسلح شده‌ایم. فراموش نکنید که از این با تمرین و تکرار، نحوه استفاده از این سلاح‌های جدید را به‌خوبی یاد بگیرید و سپس وارد میدان مبارزه شوید!

انتخاب کلاس آیلتس مناسب، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار بر موفقیت شماست. به همین دلیل حتما در آزمون تعیین سطح آیلتس شرکت کنید. دبستان ترجمیک، این آزمون را به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین برگزار می‌کند.

2 دیدگاه در «۱۰ جایگزین کاربردی برای ?How Are You»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.