آمادگی آزمون آیلتس

۶ گام آسان برای کسب آمادگی آزمون آیلتس

کسب آمادگی آزمون آیلتس نیازمند طی مسیر آموزش آیلتس، مطالعه و تمرین کافی است. با این حال آشنایی و طی چند گام اساسی و آسان به داوطلبان کمک می‌کند مسیر آمادگی این آزمون را سریع‌تر بگذرانند و خود را برای این آزمون آماده کنند.

آشنایی با فرمت آزمون، روند نمره‌دهی، نمونه سوالات، مطالعه همگی راه‌ها و گام‌هایی مهم در کسب آمادگی این آزمون هستند. داوطلبان برای ثبت عملکردی بهتر در این آزمون بهتر است با این موارد آشنا شوند و خود را برای آن آماده کنند.

اگر به دنبال آشنایی با روند کسب آمادگی بهتر برای آزمون آیلتس هستید، این مطلب برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

کلاس آیلتس بهتر است یا خودخوانی؟

آزمون آیلتس مناسب را انتخاب کنید!

آزمون آیلتس مناسب با اهداف شغلی یا تحصیلی خود را انتخاب کنید. اگر قصد ادامۀ تحصیل در کالج یا دانشگاه انگلیسی‌زبان را دارید، به احتمال زیاد، آزمون آیلتس آکادمیک برای شما مناسب است. اگر قصد مهاجرت شغلی را دارید، آزمون آیلتس جنرال را انتخاب کنید. برای موارد زیر نیز آزمون آیلتس لایف اسکیل را انتخاب کنید:

√تحصیل در انگلستان؛

√تمدید ویزای اعضای خانواده؛

√درخواست ویزای اعضای خانواده یا همسر؛

با آزمون آیلتس آشنا شوید!

حتما اطلاع دارید که آزمون آیلتس شامل چهار مهارت لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ است و هر کدام از این بخش‌ها سوالات مربوط به خود را دارند. در واقع، هنگامی که آزمون آیلتس را انتخاب کرده‌اید، باید این آزمون را بشناسید. هنگامی که با بخش‌های این آزمون آشنا شدید، می‌توانید با حل تست‌های تمرینی روزانه، خود را برای آن آماده کنید.

با نمونه سوالات آزمون آیلتس آشنا شوید!

آشنایی با نمونه سوالات آیلتس به داوطلبان کمک می‌کند تا در هنگام مواجه با سوالات این آزمون در زمان مشخص‌شده و بدون نگرانی، به سوالات پاسخ دهند. پاسخ به این نمونه سوالات آیلتس به داوطلبان کمک می‌کند تا با انواع سوالات آزمون نیز آشنا شوند. هم‌چنین پاسخ صحیح سوالات را نیز به خاطر بسپارند.

کسب آمادگی آزمون آیلتس

با روند نمره‌دهی این آزمون آشنا شوید!

نمره‌گذاری آزمون آیلتس در بازۀ بین ۰-۹ انجام می‌شود. هر کدام از چهار مهارت این آزمون نیز در همین بازه، نمره‌گذاری می‌شوند. میانگین نمرات این چهار مهارت، نمرۀ نهایی داوطلبان را تشکیل می‌دهد. آشنایی با مولفه‌ها و معیارهای نمره‌دهی برای هر یک از این مهارت‌ها نیز در کسب نمرۀ مطلوب داوطلبان موثر است.

مطالب مرتبط:

اهمیت دایره واژگان در نمره رایتینگ آیلتس

مطالعه و هدف‌گذاری داشته باشید!

حرف اول را در کسب موفقیت در آزمون آیلتس، مطالعه می‌زند. بنابراین مطالعۀ زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید. هدف‌گذاری‌های ساده در مطالعه نیز می‌تواند در مسیر آمادگی‌تان برای این آزمون به شما کمک کند. رعایت نکات زیر می‌تواند به شما در این آزمون بهتر کمک کند:

تنظیم برنامۀ مطالعاتی

روزانه، زمانی را به مطالعه برای آزمون آیلتس اختصاص دهید. این زمان می‌تواند شامل مطالعۀ روزنامه‌ها، مجلات و کتاب‌های انگلیسی باشد. هم‌چنین گوش کردن به پادکست‌های انگلیسی و صحبت با اطرافیان به زبان انگلیسی نیز می‌تواند مفید باشد.

تبدیل کردن زبان انگلیسی به یک عادت

تمرین زبان انگلیسی می‌تواند باعث تنوع و تفاوت بزرگی در زندگی شما شود. روزانه حداقل پنج دقیقۀ خود را به این زمان اختصاص دهید تا خودتان متوجه پیشرفتتان در این زبان شوید!

سنجش عملکرد خود

ارزیابی مهارت‌هایتان در این زبان باعث می‌شود بدانید در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید و ارزیابی دقیق‌تری از روند پیشرفت خود داشته باشید.

بدانید ممتحنین به دنبال چه هستند!

دانستن این نکته که ممتحنین به دنبال چه هستند و بر اساس چه معیارهایی عملکرد شما را ارزیابی یا نمره‌گذاری می‌کنند می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی مناسب کمک کند. این موضوع به خصوص در مهارت اسپیکینگ و رایتینگ بسیار حائز اهمیت و سودرسان است.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم مهم‌ترین عوامل کسب آمادگی ابتدایی برای آزمون آیلتس بیان کنیم. همانظور که پیش‌تر هم اشاره کردیم مهم‌ترین برای موفقیت در آزمون آیلتس، آموزش و تمرین است. این دو مورد مکمل یکدیگرند و شما را برای رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌کنند!

اگر می‌خواهید به ایرادات خود در اسپیکینگ آیلتس پی ببرید، تصحیح اسپیکینگ آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.