چگونه سبک ارجاع را در اندنوت تغییر دهیم؟

راهنمای تغییر شیوه رفرنس‌دهی در اندنوت

زمان تحویل و ارائه نزدیک است و با جدیت دارید بر روی پایان‌نامه خود کار می‌کنید؟ می‌خواهید امسال مقاله منتشر کنید و می‌دانید که هر چه زودتر باید نگارش و ترجمه مقاله خود را به اتمام برساندید؟ پس حتما به خوبی با اهمیت رفرنس‌دهی و ارجاع آشنا هستید.

برای رفرنس‌دهی از کدام نرم‌افزار استفاده می‌کنید؟ مندلی، اندنوت یا زوترو؟ آیا می‌دانید که چگونه باید سبک رفرنس‌نویسی را در اندنوت تغییر دهید؟ معمولا هر دانشگاه، دانشکده و مجله سبک خاصی را برای رفرنس‌نویسی توصیه می‌کنند.

اگر از این سبک پیروی نکنید، مقاله شما رد می‌شود. پس به خاطر همین ابتدا تحقیق کنید که دانشکده یا مجله مورد نظر از شما می‌خواهند که از چه سبک ارجاعی استفاده کنید. سپس تنظیمات نرم‌افزار رفرنس‌دهی خود را طبق همان سبک تغییر دهید.

در این مطلب سایت ترجمه مقاله ترجمیک به این موضوع می‌پردازیم که چگونه سبک رفرنس‌دهی را در اندنوت تغییر دهیم. پس همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه منبع جدید به کتابخانه اندنوت اضافه کنیم؟

چگونه سبک رفرنس‌دهی را در اندنوت تغییر دهیم؟

قبل از هر چیز باید نرم‌افزار اندنوت را نصب کرده باشید و یک کتاب‌خانه جدید در آن تعریف کرده باشید. سپس فایل ورد خود را باز کنید. حال از منوی بالای صفحه، اندنوت را پیدا کنید و بر آن کلیک کنید.

از منوی بالای صفحه، اندنوت را پیدا کنید و بر آن کلیک کنید.
از منوی بالای صفحه، اندنوت را پیدا کنید و بر آن کلیک کنید.

اکنون گزینه style را پیدا کنید و آن را باز کنید.

اکنون گزینه style را پیدا کنید و آن را باز کنید.
اکنون گزینه style را پیدا کنید و آن را باز کنید.

سپس منویی برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید سبک رفرنس‌دهی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده در اندنوت سبک رفرنس‌دهی خود را تغییر دهید.
سپس از منوی باز شده در اندنوت سبک رفرنس‌دهی خود را تغییر دهید.

کدام سبک رفرنس‌دهی را باید انتخاب کنیم؟

در مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی، این موضوع کاملا به رشته، مقررات دانشگاه و دستورالعمل‌های مجله موردنظرتان بستگی دارد. برای مثال، بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ایرانی سبک APA را ترجیح می‌دهند. اگر انتخاب به عهده شماست، در نظر بگیرید که کدام سبک بیشتر در زمینه شما استفاده می‌شود.

برای مثال در مقالات پزشکی بیشتر از سبک‌های AMA، NLM، Vancouver و برای رشته‌های مهندسی و فناوری اطلاعات بیشتر از سبک IEEE استفاده می‌شود. مهمترین چیز این است که یک سبک را انتخاب کنید و از آن به طور مداوم در سراسر متن خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین روش‌های رفرنس‌نویسی

سخن پایانی

در هر سه نرم‌افزار اندنوت، مندلی و زوترو تنها با چند کلیک می‌توانید سبک رفرنس‌دهی را تغییر دهید. پس از این‌که سبک رفرنس‌دهی را تغییر دادید، نوبت به وارد کردن منابع می‌رسد. برای وارد کردن منابع هم دو روش پیش روی شماست. راه حل اول این است که منابع را به صورت دستی وارد کنید. راه‌حل دوم هم این است که تنظیمات گوگل اسکالر را تغییر دهید و از طریق آن منابع را به کتاب‌خانه خود اضافه کنید که این موارد را در پست‌های قبلی توضیح داده‌ایم.

اگر می‌خواهید مقاله خود را برای مجله‌ای بین‌المللی ارسال کنید و می‌خواهید فاقد هرگونه ایراد نگارشی و ویرایشی باشد، از خدمات ویرایش نیتیو ترجمیک استفاده کنید. ویرایش نیتیو در سایت ترجمه مقاله ترجمیک با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.